Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Predlog za izboljšanje delovanja zastopnikov pacientovih pravic

283 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

V skladu s svojimi izkušnjami v zdravstvenem sistemu želim podati predlog za revizijo obstoječega sistema zastopnikov pacientovih pravic, ki v sedanji obliki ne nudi ustrezne podpore pacientom, ki so se znašli v sporih z zdravstvenimi institucijami.

Trenutni sistem zastopnikov pacientovih pravic je zasnovan tako, da naj bi ščitil interese pacientov in jim pomagal v primerih kršitev njihovih pravic. Vendar praksa kaže, da mnogi pacienti ne dobijo ustrezne in pravočasne podpore. Osebno sem večkrat poslal nujna sporočila zastopniku pacientovih pravic, a že več kot 30 dni nisem prejel nobenega odgovora, čeprav sem prosil za pravni nasvet in pomoč. Takšne izkušnje potrjujejo mnenje, da trenutni sistem ne deluje dovolj učinkovito in je potrebno pregledati njegovo delovanje.

V svojih poročilih zastopniki pacientovih pravic pogosto ne izkazujejo, koliko težav so dejansko rešili, koliko prijav so obravnavali ali kako uspešno so zastopali pacientove interese. To nakazuje, da sistem ne vsebuje dovolj mehanizmov za preverjanje njihove učinkovitosti in transparentnosti. Kljub finančni nagradi, ki jo prejmejo zastopniki na podlagi števila opravljenih ur in stopnje izobrazbe, ne obstaja dovolj natančen mehanizem za merjenje njihove uspešnosti ali vpliva na izboljšanje zdravniške prakse.

Predlagam:

-Revizijo delovanja zastopnikov pacientovih pravic, kjer bi se pregledale njihove obveznosti, učinkovitost in vpliv na reševanje sistemskih problemov.

-Vzpostavitev jasnih meril za ocenjevanje njihovega dela, vključno s transparentnim sistemom poročanja o rešenih primerih in izboljšavah v zdravstvenem sistemu.

-Vzpostavitev neodvisnega mehanizma za preverjanje uspešnosti zastopnikov, ki bo vključeval preverjanje zadovoljstva pacientov, ki so iskali pomoč, in pravne svetovalce, ki bi lahko pomagali pacientom v bolj zapletenih primerih.

-Razširitev obveznosti zastopnikov pacientovih pravic, da morajo v določenem roku odgovoriti na nujna sporočila pacientov in nuditi ustrezno pravno svetovanje v nujnih primerih.

Obvezna prisotnost neodvisnih zastopnikov pacientovih pravic je ključna med obravnavo prijavljenih kršitev. Trenutno imajo zdravstveni delavci, ki so v postopku obravnave kot morebitni kršitelji pacientovih pravic, na razpolago celotno strukturo zdravstvenega doma, da se branijo pred očitki, medtem ko pacient, ki je vložil prijavo, pogosto nima na voljo nobene pravne pomoči ali podpore s strani države. Takšna neravnovesja v postopku ogrožajo pravice pacientov in zmanjšujejo njihovo možnost za pošteno obravnavo.

V kolikor sistem ne bo izboljšan, bi lahko razmislili tudi o alternativnih možnostih, kot je ukinitev trenutnega sistema in vzpostavitev neodvisne institucije, ki bo strokovno in nepristransko obravnavala kršitve pacientovih pravic.

Zahvaljujem se za vašo pozornost in vas prosim, da obravnavate ta predlog za izboljšanje delovanja zdravstvenega sistema v korist pacientov.

35 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D Dobrapraksa 14 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


26. 11. 2024

Odziv Ministrstva za zdravje

Zahvaljujemo se vam za predlog in posredovanje vaših izkušenj z zdravstvenim sistemom. Trenutni sistem zastopnikov pacientovih pravic je dejansko zasnovan tako, da zastopnik pacientovih pravic pacientu pomaga pri uresničevanju njegovih pravic v zdravstvenem sistemu. Zastopniki pacientovih pravic si prizadevajo reševati težave pacientov sproti in v najkrajšem možnem času.

Strinjamo se z vami, da do zastojev pri delu zastopnikov ne bi smelo prihajati, saj je vsak pacient, ki se obrne na zastopnika, v stiski in želi svojo težavo rešiti v najkrajšem možnem času.

Zakon o pacientovih pravicah (v nadaljevanju ZPacP) zelo široko opredeljuje vlogo zastopnika pacientovih pravic, ki je po našem mnenju dejansko lahko v veliko pomoč pacientu pri uresničevanju pravic po ZPacP, saj mu lahko svetuje, pomaga ali ga zastopa, zlasti tako da pacientu na primeren način svetuje o vsebini pravice, načinih in možnostih njihovega uveljavljanja v času pred ali med zdravljenjem. Kadar so pravice kršene, daje konkretne usmeritve za uveljavljanje pravic in predlaga možne rešitve, ponuja pomoč pri vlaganju pravnih sredstev po tem zakonu, za pacienta opravlja potrebne poizvedbe v zvezi z domnevnimi kršitvami pri izvajalcih zdravstvene dejavnosti, neformalno posreduje z namenom hitrega odpravljanja kršitev, v okviru pacientovega pooblastila vlaga pravna sredstva, pacienta napotuje na pristojne pravne ali fizične osebe ali pristojni organ, v okviru pacientovega pooblastila vlaga pravna sredstva po tem zakonu in daje predloge, pojasnila in druge izjave v imenu in v korist pacienta za hitro in uspešno rešitev spora.

Na Ministrstvu za zdravje ugotavljamo, da se je institut zastopnika dobro uveljavil, zastopniki so prepoznani kot osebe, na katere se pacienti lahko brezplačno obrnejo za pomoč. Takšna pomoč pacientom je po naši oceni primerna. Pomembno je tudi, da je za paciente takojšnja, zaupna in brezplačna. Zastopniki pacientovih pravic so pri svojem delu dolžni ravnati častno, pošteno in dobronamerno. Za zastopnike so imenovane osebe z dolgoletnimi izkušnjami na področju zdravstva ali varstva potrošnikov in uživati morajo strokovni in moralni ugled. Ker imajo različne stopnje in smeri izobrazbe ter različne izkušnje, se organizirajo tudi tako, da si med seboj pomagajo z edinim ciljem izmenjave znanj in izkušenj za najbolj kakovostno in strokovno pomoč pacientom.

Ministrstvo za zdravje načrtuje pripravo predloga sprememb in dopolnitev ZPacP. V okviru dela delovne skupine ter v javni razpravi bomo obravnavali tudi morebitne pripombe in pomanjkljivosti glede ureditve zastopnikov pacientovih pravic in njihovega dela, na katere bomo opozorjeni med postopkom priprave sprememb zakona. V sklopu teh bomo obravnavali tudi vašo pobudo za vzpostavitev jasnejših meril za ocenjevanje dela zastopnikov pacientovih pravic, bolj transparenten sistem poročanja in izboljšavah v zdravstvenem sistemu, vzpostavitev neodvisnega mehanizma za preverjanje uspešnosti zastopnikov, ki bo vključeval tudi preverjanje zadovoljstva pacientov in pravne svetovalce, ki bi lahko pacientom pomagali v bolj zapletenih primerih. Alternativno pa bomo preučili tudi vaš predlog za ukinitev trenutnega sistema in vzpostavitev neodvisne institucije, ki bo strokovno in nepristransko obravnavala kršitve pacientovih pravic.

Vse predloge za izboljšave in spremembe obstoječega sistema bomo obravnavali z vso skrbnostjo in maksimalno pozornostjo do tega občutljivega in pomembnega področja.

Komentarji