Izvajanje praktičnega pouka za poklicne smeri (frizer - mehanik.....) + mentorstvo
Predlagam vladi da nemudoma prične z reševanjem problematike izvajanja praktičnega pouka za poklicne smeri. Če pogledamo današnji sistem je naravnan izredno slabo, saj imajo dijaki prakso šele v drugem letniku pri obrtnikih, drugo prakse je izredno malo, kar se tiče opravljenih ur.
V 14 tih dneh nikakor ni možno dijaku predstavit poklic, mu dati znanje in ostale veščine, saj je nemogoče to izvesti, v tretjem letniku bi praksa morala biti prav tako bolj intenzivna, vsaj dobro polovico šolskega leta. Preveč je poudarka na predmetih splošnega znanja nikakor pa ne na teoriji in praksi fizerstva, mehanike, ter drugih poklicnih smereh.
Obveznosti kot so ( zavarovanje, nagrada za vajence in drugo kar zajema strošek vajenca) bi v celoti morala prevzeti šola, kot šolski sklad, morda ministrstvo, nikakor pa ne obrtniki, saj že znanje, čas in vse kar nudimo dijakom, pomeni ogromno, zato menim da je to obveznost šol in ostalih v sistemu ne pa obrtnikov.
Drugo, veliko se govori o pomanjkanju kadra v šolah, tudi pri izvajanju praktičnega znanja. Osebno menim da nekdo ki dela 15 let ali več (v tem času poučuje dijake v obratovalnici ) ima več kot dovolj izkušenj da to isto dela opravlja v šolskih prostorih, torej mehanik z izkušnjami bo učil dijake o servisiranju, frizer o vsemu kar spada v frizerstvo, monter ,......
Zakaj vedno kompliciranje po dodatnih izobraževanjih za mentorje, ko pa vemo da na nekaterih OŠ po Sloveniji učijo taki ki še šole nimajo. Torej potrebno je povabiti obrtnike da pristopijo in če je volja posameznika da sodeluje, ter pomaga v temu vidim velik napredek.
Torej predlagam da se učni način spremeni tako da bo v šolah v vseh treh letnikih bistveno več prakse, ter da za opravljanje dela mentorja zadostuje že pogoj vsaj 10 let ali 15 let delovne dobe, saj bi bistveno lažje pristopili do kadra kateri bi bil pripravljen pomagat pri izobraževanju dijakov, poklicnih smeri.