Sprememba vodstva DRI
Zaradi zaskrbljujočih informacij o trenutnem stanju in delovanju Direkcije za razvoj in investicije (DRI) želim predlagati nujne spremembe v vodstvu te ustanove. Tudi raziskovalni novinarji so razkrili številne nevšečnosti in pomanjkljivosti, ki terjajo takojšnje ukrepanje.
1. Razkritja o zunanji pomoči:
Direkcija za infrastrukturo ima 110 zaposlenih, vendar se kljub temu močno zanaša na pomoč 80 zunanjih sodelavcev. Ti zunanji sodelavci so plačani z velikimi zneski, kar letno znaša 5,6 milijona evrov, medtem ko bi neposredna zaposlitev teh oseb stala le 2 milijona evrov. To ne le da obremenjuje proračun, ampak tudi postavlja vprašanje o učinkovitosti notranjega kadra in organizacije.
2. Kumulacija moči v DRI:
Zunanji sodelavci prihajajo iz podjetij, ki konkurenčno sodelujejo s Direkcijo za infrastrukturo. Poleg tega DRI, državna inženirska firma, posoja največ zunanjih sodelavcev, kar 39. Dolgotrajno prevzemanje teh nalog s strani DRI-ja je povzročilo, da so se druge direkcije, kot Direkcija za vode in Direkcija za infrastrukturo, znašle v položaju, ko ne morejo učinkovito sodelovati z DRI-jem. To pomeni, da so se ne samo zmanjšale njihove sposobnosti, ampak tudi povečala moč DRI-ja.
3. Politično kadrovanje:
Obsežno politično kadrovanje v DRI-ju je postalo tudi predmet skrbi. Številni zaposleni v DRI-ju, vključno z nekdanjimi politiki in državnim sekretarjem, kažejo na problematično navezanost med politiko in delovanjem te ustanove. Tovrstno kadrovanje postavlja vprašanje o integriteti in nepristranskosti pri izvajanju nalog ter lahko vpliva na objektivnost in kakovost storitev.
4. Pomanjkanje transparentnosti in odgovornosti:
Očiten je tudi pomanjkanje transparentnosti pri delovanju DRI-ja, kar je bilo potrjeno z več primeri, kjer so se v preteklosti pojavile težave s kadrovanjem in odločanjem. Pomanjkanje odgovornosti in nadzora nad tem, kako DRI upravlja s svojim kadrom in sredstvi, dodatno prispeva k nujnosti sprememb.
Predlogi za spremembo:
Revizija notranjih procesov in kadrovanja: Izvedba neodvisne revizije notranjih procesov in kadrovanja v DRI-ju, da se ugotovi učinkovitost trenutnega stanja in predlaga izboljšave.
Prestrukturiranje vodstva: Razmislek o spremembi vodstva DRI-ja, vključno s skrbjo za to, da novi voditelji nimajo povezav z obstoječo politiko ali preteklimi skandali, da se zagotovi večja nepristranskost in učinkovitost.
Krepitev notranjih zmogljivosti: Razviti strategije za krepitev notranjih zmogljivosti Direkcije za infrastrukturo, da se zmanjša odvisnost od zunanjih sodelavcev in izboljša obvladovanje investicij ter projektov.
Povečanje transparentnosti: Povečati transparentnost delovanja DRI-ja, vključno z javnim poročanjem o porabi sredstev in učinkovitosti dela.
Verjamem, da bo takojšnje ukrepanje v skladu s temi predlogi prispevalo k izboljšanju učinkovitosti, integritete in transparentnosti delovanja DRI-ja ter k boljšemu upravljanju investicij v naši državi.