Predlog za spremembo ureditve kolesarskih površin na prometnih pasovih
Spoštovani!
Pišem vam v imenu številnih kolesarjev, ki se vsakodnevno soočajo s težavami pri vožnji po cestah, kjer kolesarske poti niso ustrezno urejene. Trenutna zakonodaja, ki narekuje, da morajo kolesarji voziti čim bližje skrajnemu desnemu robu vozišča, v praksi pogosto ni izvedljiva in predstavlja nevarnost za varnost kolesarjev.
Na naših cestah so robovi pogosto poškodovani, neočiščeni ali pa na njih ležijo jaški in druge ovire, ki močno otežujejo varno vožnjo kolesarjev. Zaradi teh razlogov menim, da je nujno potrebno, da se zakonodaja na tem področju jasno in natančno definira, pri čemer predlagam naslednje spremembe:
1. Ureditev položaja kolesarjev na cesti: V primeru, ko kolesarske poti ni mogoče zgraditi in so kolesarske površine umeščene na prometne pasove, predlagam, da se zakonsko določi, da lahko kolesar vozi najmanj 0,5 metra in največ 1 meter od skrajnega desnega roba cestišča. Ta sprememba bi izboljšala položaj kolesarjev na cesti ter povečala njihovo vidljivost, kar bi bistveno zmanjšalo tveganje za nesreče.
2. Ureditev varnostne razdalje pri prehitevanju: Predlagam tudi, da se v zakonodajo vključi določilo, ki predpisuje minimalno varnostno razdaljo med motornim vozilom in kolesarjem med prehitevanjem, ki mora znašati vsaj 1,5 metra. S tem bi vozniki motornih vozil morali kolesarja prehiteti z enako previdnostjo kot motorna vozila, kar bi znatno povečalo varnost kolesarjev.
S tem predlogom želim doseči večjo varnost kolesarjev na naših cestah, izboljšati njihovo vidljivost ter zmanjšati število nesreč. Menim, da bi te spremembe bistveno pripomogle k boljši prometni kulturi in sobivanju različnih udeležencev v prometu.
V upanju, da boste predlog preučili in podprli, se vam zahvaljujem za vašo pozornost in trud pri zagotavljanju varnosti na naših cestah.