Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Predlog za spremembo ureditve kolesarskih površin na prometnih pasovih

565 OGLEDOV 26 KOMENTARJEV

Spoštovani!

Pišem vam v imenu številnih kolesarjev, ki se vsakodnevno soočajo s težavami pri vožnji po cestah, kjer kolesarske poti niso ustrezno urejene. Trenutna zakonodaja, ki narekuje, da morajo kolesarji voziti čim bližje skrajnemu desnemu robu vozišča, v praksi pogosto ni izvedljiva in predstavlja nevarnost za varnost kolesarjev.

Na naših cestah so robovi pogosto poškodovani, neočiščeni ali pa na njih ležijo jaški in druge ovire, ki močno otežujejo varno vožnjo kolesarjev. Zaradi teh razlogov menim, da je nujno potrebno, da se zakonodaja na tem področju jasno in natančno definira, pri čemer predlagam naslednje spremembe:

1. Ureditev položaja kolesarjev na cesti: V primeru, ko kolesarske poti ni mogoče zgraditi in so kolesarske površine umeščene na prometne pasove, predlagam, da se zakonsko določi, da lahko kolesar vozi najmanj 0,5 metra in največ 1 meter od skrajnega desnega roba cestišča. Ta sprememba bi izboljšala položaj kolesarjev na cesti ter povečala njihovo vidljivost, kar bi bistveno zmanjšalo tveganje za nesreče.

2. Ureditev varnostne razdalje pri prehitevanju: Predlagam tudi, da se v zakonodajo vključi določilo, ki predpisuje minimalno varnostno razdaljo med motornim vozilom in kolesarjem med prehitevanjem, ki mora znašati vsaj 1,5 metra. S tem bi vozniki motornih vozil morali kolesarja prehiteti z enako previdnostjo kot motorna vozila, kar bi znatno povečalo varnost kolesarjev.

S tem predlogom želim doseči večjo varnost kolesarjev na naših cestah, izboljšati njihovo vidljivost ter zmanjšati število nesreč. Menim, da bi te spremembe bistveno pripomogle k boljši prometni kulturi in sobivanju različnih udeležencev v prometu.

V upanju, da boste predlog preučili in podprli, se vam zahvaljujem za vašo pozornost in trud pri zagotavljanju varnosti na naših cestah.

24 glasov

20 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR I Izbrisan uporabnik 49846 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


9. 4. 2025

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Zakon o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 156/21 – uradno prečiščeno besedilo in 161/21 – popr.; v nadaljnjem besedilu: ZPrCP) v 51. členu določa, da voznik sme začeti prehitevati le, če ima na cesti dovolj prostora, pri čemer s prehitevanjem ne sme ovirati udeleženca cestnega prometa, ki ga prehiteva. Pred prehitevanjem vozila, ki vozi pred njim po istem prometnem pasu, mora dati voznik predpisan znak, nato pa ga na primerni bočni razdalji prehiteti, pri čemer je primerna bočna razdalja pri prehitevanju kolesarjev, voznikov lahkih motornih vozil in voznikov mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, najmanj 1,5 m. Prehiteti mora brez oklevanja, po končanem prehitevanju pa se mora, razen na smernem vozišču z dvema ali več prometnimi pasovi čim prej vrniti na izhodiščni prometni pas.

Glede splošnih pravil varne vožnje ZPrCP v 37. členu določa, da mora voznik voziti po cesti ali delu ceste, ki je namenjen prometu tiste vrste vozil, ki ji pripada njegovo vozilo. Voznik mora voziti po desnem smernem vozišču oziroma desni kolesarski stezi oziroma desnem kolesarskem pasu na pločniku glede na dovoljeno smer vožnje. Na dvosmerni kolesarski stezi mora voziti po desni strani steze. Na smernem vozišču brez označenih prometnih pasov morajo voziti vozniki po desni strani smernega vozišča na takšni oddaljenosti od njegovega roba, da poteka promet varno in neovirano.

Glede varstva udeležencev cestnega prometa pa ZPrCP v prvem odstavku 93. člena določa, da morajo vozniki koles voziti po kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali kolesarski poti. Kjer teh prometnih površin ni oziroma niso prevozne, smejo voziti ob desnem robu smernega vozišča v smeri vožnje

Ministrstvo za infrastrukturo meni, da so pravila varne vožnje in pravila varnega prehitevanja, v primeru kolesarjev kot udeležencev cestnega prometa, ustrezno urejena.

Komentarji