Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

"Neučinkovitost in neupravičena poraba sredstev v javni upravi"

1272 OGLEDOV 38 KOMENTARJEV

Spoštovani,

Že dalj časa opažamo in smo bili tudi s strani zaposlenih potrjeni, da v javni upravi številni zaposleni pravzaprav ničesar ne delajo, a za to prejemajo plačilo. Ta problem je še bolj očiten z nedavnim trendom zaposlovanja študentov, ki prav tako ne prispevajo k delovnemu procesu, a vseeno prejemajo plačilo.

Kot odgovorna oseba bi morali biti zaskrbljeni nad takšno neučinkovitostjo in neopravičeno porabo proračunskih sredstev. Namesto da se denar porablja za plače neproduktivnih delavcev, bi se ta sredstva lahko preusmerila na področja, kjer so nujno potrebna, na primer za pomoč upokojencem, ki že sedaj prejemajo sramotno nizke pokojnine.

Predlagam naslednje ukrepe za izboljšanje situacije:

Izvedba notranjih revizij: Z rednimi in neodvisnimi notranjimi revizijami bi se lahko preverjalo delovanje različnih oddelkov javne uprave, identificiralo neproduktivne zaposlene ter predlagalo ukrepe za izboljšanje učinkovitosti.

Uvedba merljivih ciljev in kazalnikov uspešnosti: Postavitev jasnih ciljev in kazalnikov uspešnosti za vsakega zaposlenega bi omogočila spremljanje njihovega prispevka k delovnemu procesu. Tisti, ki teh ciljev ne bi dosegali, bi morali biti ustrezno sankcionirani.

Redno izobraževanje in usposabljanje zaposlenih: Zaposlenim je potrebno zagotoviti redna usposabljanja in izobraževanja, da bi izboljšali njihove veščine in povečali njihovo produktivnost.

Spodbujanje odgovornosti in transparentnosti: Uvesti bi bilo treba sisteme, ki spodbujajo odgovornost in transparentnost znotraj javne uprave. To bi lahko vključevalo redne javne objave rezultatov notranjih revizij in poročil o uspešnosti.

Preusmeritev sredstev: Sredstva, prihranjena z odpravo neučinkovitih delovnih mest, bi bilo smiselno preusmeriti v izboljšanje pokojnin in socialne varnosti za upokojence.

Pozivamo vas, da temeljito raziščete to situacijo in sprejmete potrebne ukrepe za odpravo neučinkovitih delovnih mest v javni upravi. Verjamemo, da bi s tem korakom prispevali k bolj pravični in učinkoviti porabi državnih sredstev ter hkrati izboljšali življenjske pogoje naših upokojencev.

87 glasov

11 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Silvester 7 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


6. 9. 2024

Odziv Ministrstva za javno upravo

Temeljna obveznost vsakega javnega uslužbenca je opravljanje dela skladno s predpisi, kolektivno pogodbo, pogodbo o zaposlitvi, splošnimi akti organa in kodeksom etike javnih uslužbencev, kar ureja Zakon o javnih uslužbencih (Uradni list RS, št. 63/07 – uradno prečiščeno besedilo, 65/08, 69/08 – ZTFI-A, 69/08 – ZZavar-E, 40/12 – ZUJF, 158/20 – ZIntPK-C, 203/20 – ZIUPOPDVE, 202/21 – odl. US in 3/22 – ZDeb, v nadaljevanju ZJU) v 93. členu. Veljavna delovnopravna ureditev že sedaj omogoča, da se ob morebitnih ugotovljenih nepravilnostih pri izpolnjevanju delovnih obveznosti javnih uslužbencev ustrezno ukrepa oziroma po potrebi uvede in izpelje ustrezen postopek ter ugotovi odgovornost ter nenazadnje lahko tudi odpove pogodba o zaposlitvi.

Nadomeščanje dela javnih uslužbencev z delom študentov ni skladna z veljavno zakonodajo, še posebej, ker javne naloge v organih, ki so neposredno povezane z izvrševanjem oblasti ali z varstvom javnega interesa, opravljajo le uradniki. Spremljajoča dela na področju kadrovskega in materialno-finančnega poslovanja, tehnična in podobna dela ter druga dela, ki jih je treba opravljati zaradi nemotenega izvajanja javnih nalog organa pa opravljajo strokovno-tehnični javni uslužbenci.

Ministrstvo za javno upravo ugotavlja, da so vsi konkretni ukrepi iz pobude, torej izvedba notranjih revizij, uvedba merljivih ciljev in kazalnikov uspešnosti, redno izobraževanje in usposabljanje zaposlenih, spodbujanje odgovornosti in transparentnosti ter preusmeritev sredstev iz neučinkovitih delovnih mest v izboljšanje pokojnin in v socialno varnost upokojencev, namenjeni dvigu učinkovitosti in uspešnosti dela javnih uslužbencev. S tem v zvezi pojasnjujemo, da so javni uslužbenci odgovorni za zakonito in smotrno delo, v uslužbenski zakonodaji pa so predvidene tudi ustrezne sankcije v primeru ugotovljenih kršitev delovnih obveznosti. Vsi javni uslužbenci so v skladu z veljavno ureditvijo za neizpolnjevanje svojih obveznosti iz pogodbe o zaposlitvi že sedaj lahko poklicani na odgovornost oziroma so ustrezno sankcionirani. Zakonodaja omogoča, da se ob ugotovljenih kršitvah pri opravljanju dela javnih uslužbencev uveljavijo sankcije, ki jih zakonodaja daje za te primere na voljo, in sicer uveljavljanje disciplinske, odškodninske ali kazenske odgovornosti, lahko pa se javnemu uslužbencu tudi odpove pogodba o zaposlitvi iz razloga nesposobnosti.

Pojasnjujemo še, da je v Uredbi o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in v pravosodnih organih (Uradni list RS, št. 58/03, 81/03, 109/03, 58/04 – popr., 43/04, 138/04, 35/05, 60/05, 72/05, 112/05, 49/06, 140/06, 9/07, 33/08, 66/08, 88/08, 8/09, 63/09, 73/09, 11/10, 42/10, 82/10, 17/11, 14/12, 17/12, 23/12, 98/12, 16/13, 18/13, 36/13, 51/13, 59/13, 14/14, 28/14, 43/14, 76/14, 91/14, 36/15, 57/15, 4/16, 44/16, 58/16, 84/16, 8/17, 40/17, 41/17, 11/19, 25/19, 54/19, 67/19, 89/20, 104/20, 118/20, 168/20, 31/21, 54/21, 203/21, 29/22, 80/22, 103/22, 125/22, 25/23, 74/23, 127/23, 19/24 in 35/24, v nadaljnjem besedilu: Uredba) določeno, da je naloga vodij notranjih organizacijskih enot (v nadaljnjem besedilu: NOE), da načrtujejo, organizirajo, usmerjajo in nadzorujejo opravljanje dela v NOE, odločajo o zadevah z delovnega področja posamezne NOE, za katere jih pooblasti predstojnik, in opravljajo najzahtevnejše strokovne naloge v NOE (prvi odstavek 26. člena). Vsak vodja NOE je za svoje delo in za delo organizacijske enote, ki jo vodi, odgovoren vodji višje organizacijske enote, če višje organizacijske enote ni, je vodja odgovoren samo predstojniku, s tem, da je vodja vsake NOE odgovoren tudi predstojniku (24. člen Uredbe). Predstojnik organa lahko v primeru, ko vodja NOE svojih nalog vodenja ne opravlja strokovno, ali ko ugotovi, da NOE ne opravlja dela uspešno, pri čemer je to posledica nestrokovnega, neprimernega ali neuspešnega vodenja, vodjo NOE v skladu z določbami ZJU premesti na delovno mesto, na katerem se ne opravljajo vodstvene naloge. Prav tako lahko uradniku, za katerega se ugotovi, da je nesposoben za svoj položaj, delodajalec tudi odpove pogodbo o zaposlitvi z učinkom po preteku odpovednega roka, če uradnika ni mogoče premestiti na drugo ustrezno delovno mesto, za katero izpolnjuje pogoje.

Glede predloga, da je potrebno javnim uslužbencem zagotoviti redna usposabljanja in izobraževanja, da bi izboljšali njihove veščine in povečali njihovo produktivnost, Ministrstvo za javno upravo v okviru svojih pristojnosti pojasnjuje, da je eno izmed temeljnih načel ZJU tudi načelo strokovnosti, kar ureja ZJU v 9. členu in določa, da javni uslužbenec izvršuje javne naloge strokovno, vestno in pravočasno. Pri svojem delu ravna po pravilih stroke in se v ta namen stalno usposablja in izpopolnjuje, pri čemer pogoje za strokovno izpopolnjevanje in usposabljanje zagotavlja delodajalec. V 102. členu ZJU pa je nadalje že določeno, da ima javni uslužbenec pravico in dolžnost usposabljati se na delovnem mestu in izpopolnjevati svoje strokovno znanje po določenem programu in po napotitvi nadrejenega.

Upoštevaje vse navedeno je mogoče v zvezi s prejetim predlogom ugotoviti, da njegova nadaljnja obravnava ni potrebna, saj obstoječa zakonodaja že predvideva pravico in dolžnost javnega uslužbenca do usposabljanja za opravljanje dela ter določa različne vrste odgovornosti javnih uslužbencev, hkrati pa tudi omogoča ustrezno ukrepanje predstojnikov v primeru neizpolnjevanja obveznosti javnega uslužbenca iz njegove pogodbe o zaposlitvi. V skladu z uslužbensko zakonodajo je namreč predstojnik tisti, ki vodi delo organa in je odgovoren za organizacijo delovnega procesa v organu, ki ga vodi in odloča o pravicah in obveznostih iz delovnega razmerja javnih uslužbencev.

Komentarji




  • d dronyx

    Dobro jutro. Zadnjih 30 let je še čisto vsaka vlada širila število zaposlenih in državno birokracijo, pri čemer pa, morda ne boste verjeli, so za večino bolje plačanih služb pripeljali svoje ljudi, čeprav sploh ne gre za "politična delovna mesta" in bi morali izvajati kadrovske razpise tako, da lahko vsi enakopravno konkurirajo za ta delovna mesta. In sedaj naj bi ti isti ljudje, ki tako izigravajo zakone, delali revizije? To ni niti slab črni humor!

  • t tomaz1967

    Notranja revizija ne more biti nevtralna, nemogoče.

  • Ikona uporabnika Covid 19 Covid 19

    V primerjavi z Nemčijo imamo proračun na prebivalca ca polovico večji. Glede na moč kapitala obeh držav pa je real ost še hujša. Zaradi ca 5 miljard prevelikega proračuna in pol miljardne prekoračitve bodo oziroma so ljudje mnogo revnejši!

  • J Janko Motornik

    Absolutno podpiram in tak predlog bo podprl vsak z malo razume - razen, če je del tega sistema.

    Javna uprava požre čisto preveč denarja, so neefektivni in ne odgovarjajo za nastalo škodo, ki jo naredijo z neučinkovitim delovanjem.

  • b bernarda as

    tudi tale portal je primer neupravičene in predvsem nesmiselne porabe naših sredstev

  • S Stankoprvi

    Prava tema in predlog pravemu naslovu. Tisti, ki ustvarjajo to st(r)anje naj bi počistili. Predlagatelj pa ti se šališ. Pravičnega sistema za vse ni in ga še hitro ne bo. S tvojim predlogom bi samo zapravili še več davkoplačevalskega denarja za prazen nič

  • m mlinca

    Mislim, da je to mišljeno bolj za državno upravo. Na raznih državnih uradih in agencijah vedrijo ljudje, ki jim je našla službo politika in ti ljudje bolj malo delajo ali pa nič. Ti imajo tudi možnost dela od doma, ki dneve si sami zberejo, po navadi petek in ponedeljek. Kaj se dela od doma pa že vemo: ničesar. Če rabiš prost dan delaš od doma (poznam primer naše sosede). Res zavidljiva dobro plačana službica. Tudi jaz bi tako imela! Tu lahko pišemo in predlagamo, pa se na žalost nič ne spremeni Pa lep pozdrav

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  • Ikona uporabnika anekdota anekdota

    Poglej delovanje tega portala in ti bo jasno, da nima smisla, ker odgovorni ne bodo spustili moči iz rok. To so korporacije v ozadju, politične stranke in zasebniki pod vplivom interesov iz tujine in doma.

     

    Edini način je totalen upor in ukinitev političnih strank/strankokracije, ter moč vrniti nazaj ljudem, ki bi odločali o posamezni rešitvi.

  • Ikona uporabnika anekdota anekdota

    Preden bi bolj obremenil delo zaposlenih v Javnem sektorju bi bilo smiselno dvigniti plače.

  • I Ivan Peter Benko

    Naši pravni viri so osnova problema. V osnovi imamo zapisano, da pravni viri morajo biti zapisani v obliki, ki omogoča vsakemu, ki ga prebere tudi razume. V praksi pa naletimo na kakšen primer, da si niti pravni strokovnjaki ne razlagajo enako istih pojavov. Upravni organi so del državne administracije, ki bi morali biti prvi aktivni pri zagotavljanju kvalitetnih pogojev življenja prebivalcev Republike Slovenije. Dokler bo državni sistem dovoljeval oživljanje postkomunističnega sistema, ne bo ugodja in mirnega življenja v državi.

  • P Peter Battelino

    s predlogom se pogojno strinjam. Pojasnilo:

    distanciram se od navedbe, da nekateri zaposleni v javni upravi nič ne delajo. V to dvomim, kot verjamem, da so eni celo močno preobremenjeni. Predvsem pa so mnogi strelovodi za naše izpade zaradi neučinkovitosti javne uprave na mnogih področjih. Izpostavljam dve: 1- reševanje vlog raznovrstnih potreb predvsem tujcev, 2- pozitivna pridobitev gradbenega ali kakšnega drugega za poslovanje potrebnega dovoljenja.

    V prvem primeru ugibam, sem mnenja, da je v veliki meri kriva namerno tako spisana zakonodaja (biti nameno neefekten, a naptram EU obdržati lep ksiht), v drugem primeru je za počasnost in dolgotrajnost prav tako kriva zakonodaja, le da tu verjetno ne gre za (zlo)namernost, ampak 'abotnost' snovalcev in potrjevalcev zakonodaje. Vsekakor imajo v drugem primeru velik vpliv na pisanje zakonodaje mnogi, ki so se kot "nujni v procesu" izdaje dovoljenja prilimali na to popdročje iz povsem sebičnih razlogov - dodatnega služenja denarja z izdajo strinjanja ali nestrinjanja v neki (velikokrat nepotrebni, a zakonsko izglasovani) vlogi.

    Od osamosvojitve so bile na tem in drugih področjih inženirske zbornice izjemno uspešne in povsem izrinile kader tehnikov z nekih področij, čeprav so ti v večini primerov dovolj izšolani za preverjanje strokovne ustreznosti projektov in »spoštovanja« zakonodaje v njih za večino področij izdajanja takih dovoljenj, pa ob tem bistveno cenejši.

    pravzapra je smešno o tem pisati na stran "Predlagam vladi", a kot na vseh podriočjih našega skupnega življenja je za neučinkovitost ali kar zavoženost kriva prav zakonodaja. To je edino preobilje te v vseh smislih zavožene, (pre)zadolžene in izgubljene države. Ceno za naraščanje te zavožensti pa bojo že v bližnji prihodnosti začeli plačevati 100 tisoči sedaj - po zakonodaji refistriranih kot »zaposleni«, relno pa brez dela, ko bojo dočakali upravičenost za pokojnino.

    Naj – ob dodatnem dejstvu razpada javnega zdravstva, ki se bo v bodoče režirano po scenariju le stopnjevalo, ne načenjam ob tem še vprašanja, kako uničujoče deluje taka dolgoletna negotovost in pomanjkanje na psiho-somatsko »zdravje« teh ljudi in članov njihove družine.

    Ps: ne najdem podatka, ki ga je objavila DATA ali sem nanj naletekl v Financah: en samozaposleni je vezan na spoštovanje preko 140 zakonov !!!!!!!!! in ne spomnim se koliko podzakonskih aktov.

    Tam je bil tud podatek, koliko zakonov in podzakonskih aktov imamo sedaj. Pred 15 leti skoraj 10 tisoč zakonov in skoraj 20 tisoč pod zakonkih aktov. Zdaj jih je skoraj enkart več. Toliko o »uspešnosti vseh naših vlad v teh 34 letih. Namesto vzpostavljanja gospodarstva, katerih dobiški bi pripadali državi, izterjujejo davčne in ostale dolžnike. Tudi najmanjše. Velika večina hipotekarnih izterjav se začne z dolgovanjem majhnih vrednosi – v povptečju komaj med 200 in 700€, ki va času sodnih postopkov ob vseh uzajkonjenih piranjah narastejo v tisoče. Samo lani je bilo takih preko 700 – v povprečju 2 na dan. V državi, kjer so si pred 35 leti ljudje zidali hiše, ti ist in njihovi potomci ne morejo niti do stanovanja, zaradi premajhnih dohodkov postanejo MAJHNI dolžniki in po nekaj letih ostanejo brez doma.

  • D DaNamBoBolje

    Dodati bi bilo potrebno še vojsko RTV delavcev, ki kljub svoji številčnosti niso sposobni pripravljati jutranji program v poletnem času. To se vleče že leta.

  • V ValkoK

    Mnoga delovna mesta v javni upravi so zasedena s političnimi funkcionarji na "čakanju". Teh se ne boste dotaknili, ker je to sršenje gnezdo, pardon vrana vrani....?

    Da delaš za minimalca v javni upravi tudi ni sprejemljivo, se pa morate vprašati kakšna efektiva je od zaposlenih in temu prilagoditi število zaposlenih, pa tiste, ki so pripravljeni delati, plačajte pošteno, delu primerno. Kako to izvesti? Odgovornost je vedno na vodji ministrstva, uprave, oddelka,.. Nič ni komplicirano, samo razstaviti je potrebno sistem in ga pregledati po odsekih pa vam bo takoj jasno kdo dela in kdo ne. Predvsem ne smemo vseh metati v isti koš.

    Drugo so stroški javnega sektorja, ki s tisočerimi nepotrebnimi zavodi odžirajo naš teško zaslužen denar, potem pa slišiš kako se direktorji zavodov zadržujejo med delovnim časom v raznih bifejih. Direktor, ki ima pod seboj 5 zaposlenih? Pri nas (realni sektor) je en direktor za 270 zaposlenih, poleg tega da je še direktor v dveh pridruženih podjetjih zunaj Slovenije in se sam vozi naokrog, medtem ko imamo pri nas na občini, ki je malo večja vas, zaposlenega šoferja? Naj se javni sektor že začne zgledovati po realnem sektorju, drugače bomo v desetih letih vsi skupaj potonili. In veste kdo nas bo potem do konca odkupil - kit..ci.

    Ne vem zakaj, ampak občutek imam, da je ta spletna stran pripravljena bolj za sproščanje pritiska nas navadnih ljudi, kot pa dejansko želja, da se na opozorila in predloge tudi ustrezno reagira.

  • v vferfila

    Tudi sam opažam to. Samo sedijo in gledajo v računalnik oziroma v kakšno stranko. če se pojavi na šalterju. Če že morajo, izdajo kakšen dokument, običajno se prijazno nasmehnejo in dajo kakšen nasvet, če jih kdo kaj vpraša.... Niti kapljice znoja, ne žuljavih dlani, ne polomnjenega hrbta.

  • F Febo

    Najboljše ukinit celoten JS.

    Že sedaj se gradi-zida kakor se komu zazdi, ruši se jim tako ali tako ne.

    Če si lahko na 3d printer stiskaš kar hočeš - tudi orožje, si lahko tudi stiskaš in plastificiraš, osebno, vozniško, prometno, potni list,....

    Domovi za ostarele bi bili po sistemu kdor prej pride prej leži, oskrbovali bi ga pa tisti, ki bi to želeli.

    Pacienti - bolniki, že sedaj več vedo od zdravnika tako, da zdravnikov ne rabimo, posledično tudi ne medicinskih sester. Za primer operacije, šivanja, si lahko pred posegom ogleda film Rambo I ali kakšno drugo po resničnih dogodkih posneto holiwudsko akcijo.

    Policije tudi ne rabimo, saj so sami sebi namen in vse kar naredijo je narobe (zadnje pljuvanje po policiji s strani uglednega doktorja direktorata, ki v karieri ni izvedel nevarnega policijskega postopka, kaj šele da bi spisal kakšen policijski postopek).

    Vojska, le zakaj jih imamo? Aja, v vrečo »otan« pakta moramo vplačevat proračunska sredstva glede na BDP, plus ostale stroške (nabave, plače, zgrešene investicije,..) ali podaritve (sredstva ne demokratični-skorumpirani obrambi EU demokracije),..

    Gasilci. Se popravljam, ukinit JS razen gasilcev.

    Tisti kateri niso omenjeni so pa sploh nepomembi.

    Ves tako privarčevan denar pa namenit nevladnikom ala XY oktober, YX marec, ..

    • v vferfila

      Pa šole zaptreti. Osem let sem trpel obvezno, potem pa še kakšnih devet prostovoljno. Za spisati pobudo o upravičenosti.... javnega sektorja bi bila dovolj dva razreda osnovne šole.

    • S Silvester

      Jah če bi bilo vse tako enostavno bi se imenovali kar Hollywood!

  • j jbtZ

    Ne boste verjeli, tudi v gospodarstvu je enako, razen zelo redkih izjem.

  • z znalček

    To o sramotno nizkih pokojninah je natolcevanje. V mnogih primerih so pokojnine zelo blizu plači upokojenega. Če je pa nekdo prejemal sramotno nizko plačo, pa gre po možnosti še zelo zgodaj v penzijo, je pa neumno potem pričakovati dostojno penzijo.

    • S Silvester

      Vi ste sigurno delali v javni upravi kjer ste imeli lepo plačo in mi smo vam plačevali prispevke in nimate niti za las pojma kako težko se nekateri upokojenci preživljajo!!!! Oz vas to ne zanima tako to naše politike ne!

  • M Mihapan

    Predlagam, da naj se "Silvester" za mesec dni zaposli v javni upravi, na okencu za izdajo osebnih dokumentov, na urgenci v bolnišnici, v domu za ostarele; še desetine je podobnih mest, kjer ljudje garajo za minimalne ali nižje plače. Javno dostopni podatki pričajo, da imajo najbolj razvite države Evrope več zaposlenih v javnem sektorju, kakor Slovenija.

    • 5 5r
    • j janezkos

      Samo v SLO je večina zaposlenih v JS po sistemu VIP, tem pa ni treba delati, celo šefi so in ogorčeno nasprotujejo vsaki spremembi, kajti lahko bi se izkazala njihova nesposobnost. Omenjeni predlog nima veze z realnostjo, ki je prepojena s postkomunistično doktrino nedela in neodgovornosti.

    • S Silvester

      Silvester je samostojni podjetnik ki dela tudi do 20h na dan če je to potrebno. In zelo dobro razumem kako je tem ljudem. Vendar kot primer dam samo ZPIZ v npr.Novem mestu. Tam sem čakal debeli 2h da sem prišel na vrsto kjer je delala v pisarni samo ena oseba za informacije, 30 jih je pa prihajalo iz zgornjega nadstropja iz pisarn, kjer si nikakor ne morem razložiti kaj bi vsi ti ljudje tam lahko počeli, medtem ko ima ena oseba 8h na dan večno vrsto?!?!?!

    • S Silvester
      Komentar je izbrisal moderator.
      Razlog: podvojen komentar
  • S Sončni Avatar

    Pred tem bo potrebno spremeniti zakonodajo o delu za nedoločen čas. Ta je pase in posledično javna uprava ne deluje.

    Avtorju predlagam da popravi predlog da so pogodbe za zaspolitev v javni upravi lahko največ 10 let z možnostjo podaljšanja.

    • z znalček

      Zakonodaja je glede ščitenja zaposlenih povsem enaka v gospodarstvu in državni upravi. Pogoji za odpustiti nekoga so enaki. Problem je v tem, da se tega bolj malo poslužujejo.

  • S Silvester

    Kako ste lahko proti? Prosim za obrazložitev? Ste vi eden od teh ki nc ne dela in nam samo denar krade?!?!?!

    • S Stefanija

      Pa ti ne vem res, mogoče pa tko, da ma nekdo, ki dela na upravni enoti narjen faks, dela pa za manj kot 800 € na mesec, a?

      Glede na to, da imam vsaj enkrat na mesec opravek na upravni enoti bom rekla, da imam mogoče malce več vpogleda v to, kako izgleda delo tam za okenci, ki ga ti tako demoniziraš, pa mrbit mal vem o tem, kaj morajo znat, kako se morajo znajt tam, ker država sama ne uredi dostopnosti, kot bi morala, pa kakšno plačo dejansko imajo.

      Mal mamo nekateri poln kufer tega demoniziranja kr tko mal za zabavo, ker je pač treba najt nekoga, na katerega bomo zvračali svoj gnev, pa si ga na tiste, k dejansko lenarijo in kradejo ne upajo. Resno mamo mal poln kufer tega.

      • S Silvester

        Nobeden nima nič proti zaposlenim v javni upravi , ki delajo. Nasprotno. Oni bi morali dobiti višje plače na račun tistih ki tam nič ne delajo. Tudi na bolniški znajo biti po nekaj let. Vse se da to urediti!

        • S Stefanija

          In takih ni večina v javni upravi, kot pišeš ti! Že v štartu je narobe to, da si napisal večina! A bo šlo? v čist vsaki službi, v čist vsaki panogi, na čist vsakem področju življenja se bo našel določen procent ljudi, ki se šlepajo na druge ljudi in ne javna uprava in ne zdravstvo in noben drug sektor nista izjema! Dovolj je blo tega, da se kompletno javno upravo demonizira, ker si pa ti tm v kotu vidu enga, k je jedu sendvič. Pa res je blo dost tega.

    • z znalček

      Eh silvester zato, ker se poslužujete nekih demagoških for o lenih državnih uradnikih in ubogih upokojencih. Pri nas, če je kdo ubog so to mladi zaposleni. Začetnik zdravnik, učitelj... (ne pripravnik) ima nižjo plačo kot upokojen zdravnik, učitelj... pokojnino, pa mora začetnik preživljati družino, urediti stanovanjski problem ima večje stroške z obleko, prevozi itd. Upokojenci pa imajo vse to rešeno in pokojnino le zase, popuste vsepovsod, cenejša živila na določen dan, zastonj prevoze, lahko še kaj fušajo za zraven ...

      • S Silvester

        Se strinjam. Samo kako to vse urediti? Ko pa to politike nc ne zanima. Za njih problem ne obstaja ker če bi, bi ga skušali že popraviti.

      • S Silvester

        Tudi, če bil samo eden.... je preveč. Nikogar ne obsojam. Obsojam tiste, ki zaposlujejo ljudi, ki potem nimajo kaj početi v svoji službi. Samo na seznamu so za plačo. Temu se pa nebeden en more upreti- tudi za ceno nedela ne. Vem tudi, da nam ni pomoči in da nikoli ne bo drugače, saj je tudi v tujini ista pesem. Tako pač je, smo večni sužnji.

  • h hales

    Redne in neodvisne notranje revizije.

    Da bi ugotovil nedelo, moraš kolikor toliko poznati področje dela, drugače te prenesejo okoli.

    In revizije so dodaten način zapravljanja časa in s tem denarja.

    • 5 5r

      Najprej naredit birokracijo pregledno in po algoritmih, da se en podatek vpiše le enkrat in prenese v vse potrebne baze. Ne pa preko potrjevanja 3x za vsako spremembo in seveda odprtokodni sistem programiranja, da se lahko programske hiše brez težav povezujejo in dopolnjujejo potrebne spremembe.

      Dovolj zaščiteni bi naj bili že s kvalificiranim digitalnim potrdilom.

  • 5 5r

    Delno se strinjam.

    Tukaj pa seveda ne, ker v kolikor bi bil denar pravičneje porabljen bi le en segment bil upravičen do teh sredstev (upokojenci) in sem mnenja, da se sredstva porabijo med več upravičenih deležnikov.

    (Verjamemo, da bi s tem korakom prispevali k bolj pravični in učinkoviti porabi državnih sredstev ter hkrati izboljšali življenjske pogoje naših upokojencev.)

    • S Silvester

      Seveda. To je samo en predlog....