Vstop staršev v šolski prostor - predlog za nacionalne smernice
Glede na pravno podlago imamo starši pravico vstopati v šolski prostor, ki je javen – pod pogoji, ki jih za to določi vsaka posamezna šola (svet šole). To je še posebej pomembno v primeru otrok v nižjih razredih, prvošolčkov pa sploh, ki potrebujejo še kakšno pomoč in jim je pomembno, da si starš ogleda njegovo risbico.
Osnovne šole v svojih pravilnikih same omejujejo to pravico. Zato prihaja do različnega uresničevanja te pravice v različnih šolah po Sloveniji ali celo do njene ukinitve. V tem smislu gre za neenakopraven položaj staršev v isti državi - odvisno od regulative posamezne šole.
Menim, da je potrebno pri omejevanju te pravice skrbno pretehtati, kakšno korist omejitev prinaša za izpolnjevanje cilja, poslanstva dejavnosti, na katero se pravica nanaša: torej na vzgojo in izobraževanje otrok. Ob ukinitvi možnosti dostopa staršev do šolskega prostora se poleg v pravice posega tudi v pedagoška načela sodelovanja šola-starši-otrok ter s tem znižuje kvaliteta vzgojno-izobraževalnega procesa; izgublja se stik z lokalno skupnostjo in sobivanje; ustvarja občutek zaprte-totalne institucije, kar negativno vpliva na razvoj otrok.
Glede na resnost posledic različnih režimov vstopanja staršev v šolski prostor, ki jih omogoča sedanja zakonodajna ureditev, predlagam, da Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje o problematiki opravi strokovno in javno razpravo ter z Zavodom za šolstvo in drugimi strokovnjaki pripravi nacionalne smernice za vstopanje staršev (in drugih) v šolski prostor. (Podobno, kot so pripravljene smernice za mlečno, sadno shemo, uvajanje lokalne hrane v šolsko prehrano itd.) To bo omogočilo, da se na enoten način in nediskriminatorno uredi morebitna omejitve te pravice.