Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Neustrezen predlog

Prilagajanje javnega regionalnega prometa potrebam potnikov

41 OGLEDOV 0 KOMENTARJEV

Vse člane pristojnih ministrstev (Ministrstvo za infrastrukturo, Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo ipd.) izzivam, da se 1 mesec vsakodnevno na delo in povezane opravke prevažajo izključno z uporabo javnega prometa, saj je le-ta izjemno nefunkcionalen in neprilagojen potrebam potnikov. Ta predlog bo obširen, saj se mi zdi, da živimo v časih, ko se gremo nek prehod na zelenost in trajnost, pri čemer igra javni prevoz veliko vlogo. Da ne govorimo o tem, kako bi funkcionalen javni prevoz lahko bistveno razbremenil prometne zastoje na vseh ljubljanskih vpadnicah, s tem pa prispeval k nižjem ogljičnem odtisu itd.

Sama se prevažam na relaciji Kamnik-Ljubljana praktično vsakodnevno že skoraj 10 let, in lahko trdim, da v vseh teh letih ni prišlo do nikakršne spremembe voznih redov, kot tudi ne do povečanja kapacitet (tistih nekaj novih garnitur vlakov res ni bistveno povečalo kapacitet, peljite se iz Ljubljane ob npr. 15.15 in vse vam bo jasno). Na tej točki, smo uporabniki javnega prevoza na tej relaciji že privajeni na zamude avtobusov zaradi prometa, sočasno pa tudi vlakom ne gre za zaupati, saj se na tedenski ravni dogaja, da imajo vlaki tudi po 20 minutne zamude (upoštevajte da celotno neovirano potovanje z vlakom Kamnik-LJ traja 40-45 min, torej je zamuda enaka polovici celotnega potovanja) - te zamude mi do današnjega dne ostajajo nepojasnjene, dogajale pa so se veliko pred začetkom prenove glavne železniške postaje.

Moja opažanja in predlogi so sledeči:

1) najpogostejši uporabniki regionalnega javnega prevoza so predvsem srednješolci in študentje. Še posebej relacija Kamnik-Domžale-Ljubljana je izjemno obremenjena v času, ko se učenci odpravljajo v šolo, ta čas pa sovpada tudi s časom, ko večina zaposlenih odhaja na delo, kar rezultira v prepolnih avtobusih. Po drugi strani, pa med npr. 10. in 12. uro vozijo naokoli prazni avtobusi, po skoraj 15 minutnih intervalih, zato predlagam, da preučite potrebe uporabnikov javnega regionalnega prevoza in temu prilagojeno zastavite vozni red.

Dodatna prigoda, ki sem jo doživela ravno danes, in že pred časom: ko nastopi matura, ki jo opravljajo vsi 4. letniki srednjih šol na isti dan ob isti uri, nastopi pravi javno-prometni kolaps - vsi ostali srednješolci, ki ne opravljajo mature, se namreč v šolo napotijo kasneje v dnevu, kar je točno danes za npr. prebivalce Trzina (ki je zadnje izmed postajališč regionalnih prevoznikov na poti v Ljubljano) rezultiralo v tem, da so med 10. in 11. uro mimo vseh trzinskih postaj odpeljali vsaj štirje (4!!) avtobusi, ki so bili tako nabito polni, da nanje ni bilo mogoče stopiti. Razložite mi, zakaj se stvari kot je matura, ki je dogodek na nivoju države, ne upošteva pri pripravi voznih redov, medtem, ko pa se med vsemi šolskimi počitnicami zreducira število prevozov. Tudi, ko sem pred leti sama opravljala maturo, se živo spominjam, kako smo s sošolci čakali na vlak, ki je ravno tisti dan imel nepojasnjeno več kot 20-minutno zamudo oziroma, eden izmed vlakov na voznem redu sploh ni prišel. V mnogih evropskih državah (Francija, Nemčija, Italija...) se izpitom primerljivim z našo maturo prilagodijo tako, da zagotovijo točen in nemoten prihod učencev na opravljanje izpita; drugod v npr. Južni Koreji, je če se ne motim, v njihovih izpitnih dneh celo omejen preostal promet, da lahko učenci res neovirano prispejo na izpite.

Predlagam, da izvedete analizo pogostosti uporabe prometa - to ne bi smelo biti težko saj se velika večina uporabnikov prevoza itak validira z RFID mesečnimi/letnimi kartami, zato bi dinamiko uporabe do sedaj že morali poznati, - in skladno s tem prilagodite vozni red. Razumem, da so infrastruktura in kapacitete omejene, a menim, da z boljšo prerazporeditvijo osebja in avtobusov/vlakov lahko pripomorete k razbremenitvi gneč potnikov ob t. i. "rush hours", torej zjutraj okoli 7. in 8. ure ter popoldne od 14. do 16. ure. Dodaten ukrep bi lahko bila podražitev vozovnic v teh obremenjenih urah, in cenejše vozovnice ob manj obremenjenih urah, kar bi spodbudilo ne-imetnike mesečnih/letnih vozovnic k uporabi javnega prometa v manjši gneči in s tem prednost imetnikom že kupljenih vozovnic. Dodatna prilagoditev bi lahko bila tandemsko pobiranje potnikov na postajah - dva vzporedna avtobusa, vsak pobira na določenih postajah, da se število potnikov enakomerno prerazporedi med oba, ne da se dogaja da prvi avtobus pobira vse kar lahko, zato začne zamujat in z vsako zamudo dodatno pobira še potnike, ki čakajo na avtobus razporejen 5min za njim, tisti avtobus za njim (ki prispe npr. čez 3 mintue) pa je potem napol prazen, saj se vsi "nagužvajo" na prvega, ki pride, saj večkrat ne vemo, ali je za njim še kakšen, oziroma koliko za njim je drugi avtobus, če je že ta prvi prispel z zamudo.

2) dinamično sledenje prihodom vlakov/avtobusev - tudi za regionalni promet, torej prevozniki kot so Slovenske Železnice, Arriva, Nomago itd., bi se lahko zgledovali po mestnem prometu LPP in zorganizirali sledenje prihodov avtobusov/vlakov na postajo. Vsi razumemo, da so pri avtobusih zamude v prometnih konicah neizbežne, a s sledenjem avtobusa, bi se potniki vsaj lahko odločili, kdaj priti na postajo - res se počutim neumno ko hitim na avtobusno postajo, pridem pred načtrovanim prihodom avtobusa potem pa tega avtobusa še vsaj 15 minut ni in ne vem, ali je prišel prezgodaj in že odpeljal, ali sploh pride, se mi ga splača čakati itd. Kot omenjeno že zgoraj, bi ta sledljivost omogočala tudi tandemsko pobiranje potnikov, oziroma če je en avtobus precej poln, lahko počakamo na drugega, če je ta npr. 3 min za njim in tako zagotovimo udobnejšo potovanje vsem potnikom, sočasno pa manjšanje zamud ("basanje" na poln avtobus je tudi razlog zamud, saj se tako avtobus na postaji zadrži tudi po več minut). Enako velja za vlake - na samem vlaku sicer že piše načrtovan prihod in ocenjena morebitna zamuda, a kaj ko bi še tistim na postaji morebiti sporočili, kdaj prispe vlak. Samo dodajte v aplikacijo, ne rabimo nekih dragih ekranov na vsaki postaji, funkcionalna aplikacija bo večini uporabnikov zadostovala.

3) Povezava regionalnega prometa z mestnim: srčno upam, da bo po izgradnji nove glavne postaje v Ljubljani prišlo do boljšega prehajanja iz regionalnih oblik prevoza na mestni avtobus - stičišče praktično vseh linij LPP je danes Bavarski dvor, ki pa je vsaj 5 minut hoje od stičišča regionalnih linij (Kolodvor), kar pripomore k podaljševanju potovalnih časov in je v splošnem neugodno za vse, ki se morajo od glavne železniške/avtobusne postaje pripeljati še v drug del Ljubljane.

Z izboljšavami teh problematik, menim, da bi se za javni prevoz odločalo več ljudi, kar bi razbremenilo cestni promet. 1 avtobus lahko udobno prevaža cca. 50 potnikov, in na cesti zavzame dobrih 15 metrov cestišča, medtem ko bi 50 potnikov, vsak v svojem osebnem avtomobilu z cca 4m dolžine zavzelo več kot 200 m cestišča. Prav tako je javni prevoz ključnega pomena za vse, ki nimajo lastnega avtomobila oziroma vozniškega dovoljenja (kar je glede na cene ur vožnje v avtošolah že luksuz).

Na kratko: Dragi ministri in člani vlade, peljite se kdaj z (regionalnim) javnim prevozom, da boste na lastne oči izkusili njegovo nefunkcionalnost in vse pomanjkljivosti, ter upam, da boste po tej izkušnji lahko več državnega proračuna začeli namenjat smiselnim* posodobitvam sistema javno-potniškega prevoza.

*(WI-FI na vlakih je pljunek v morje in še to z 5-letnim zaostankom za svetom, ne ponašajte se s tem)

AVTOR C cebelica1 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN

Obrazložitev neustreznosti:

podoben predlog je že bil obravnavan in že ima odgovor pristojnega organa: https://predlagam.vladi.si/predlog/16579.

Komentarji