Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Javni potniški promet

378 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Predlog je obsežen zato ga bom opredelil v samo nekaj kratkih točkah:

- pospešiti intermobilnost želežniškega in cestnega potniškega prometa. ( zgled je lahko Praga in druga mesta po evropi )

- Povečati frekventnost javnega potniškega prevoza v časih največjega povpraševanja po prevozih. ( trenutni urniki so za nekatere kraje totalno zgrešeni )

- Uvajati direkte linije ( V linijskem prometu z eno linijo povezati samo glavne točke, manjše so kot feeder, zgledovanje po ladijskih in zračnih prevozih, cilj: krajši potovalni časi )

- Potniški želežniški promet naj ima v konicah prednost pred tovornim, tovornim omogočiti večjo frekventnost v nočnem času.

- Kar se tiče tovornega prometa: spodbujati 24 urne delovnike v logističnih centrih, s čimer se razbija zasičenost tovornega prometa na AC. Tovornim vozilom znižati cestnino v nočnem času.

- Javnim uslužbencem ponuditi brezplačen javni prevoz za prihode na delo in iz dela, spodbujati delo od doma, podjetjem ponuditi subvencije za uporabo JPP.

- in najpomembnejše: digitalizirati JPP...ne samo spletni nakup vozovnice, potnik naj bo v trenutku obveščen o vseh dogodkih, presedanjih, časovnicah na njegovi liniji, na ta način lahko izbira vrsto prevoza v trenutku.....vse se da..

Vsi moji predlogi ne zahtevajo velikih investicij ampak samo veliko dobre volje..

26 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR B Butalc77 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


4. 9. 2023

Odziv Ministrstva za okolje, podnebje in energijo

Predlog je obsežen zato ga bomo opredelili v samo nekaj kratkih točkah:

  • pospešiti intermobilnost železniškega in cestnega potniškega prometa. (zgled je lahko Praga in druga mesta po Evropi)
    Ministrstvo oziroma upravljalec javnega potniškega prometa bo do začetka izvajanja novih koncesij, to je tekom drugega leta, uredilo intermobilnost oziroma usklajenost voznih redov železniškega in cestnega potniškega prometa, skupaj s frekventnostjo javnega potniškega prometa.
  • povečati frekventnost javnega potniškega prevoza v časih največjega povpraševanja po prevozih. (trenutni urniki so za nekatere kraje totalno zgrešeni)
    Ministrstvo bo z novimi koncesijami za medkrajevni avtobusni promet, ki se bodo predvidoma pričele izvajati v letu 2024 povečala frekventnost prevozov predvsem v jutranjih in opoldanskih konicah tako, da bodo linije lahko uporabljali dnevni migranti brez daljšega prestopanja.
  • Uvajati direktne linije (V linijskem prometu z eno linijo povezati samo glavne točke, manjše so kot feeder, zgledovanje po ladijskih in zračnih prevozih, cilj: krajši potovalni časi)
    Z začetkom izvajanja novih koncesij bo prav tako izvedena prenova direktnih linij, ki se trenutno izvajajo glede na intermobilnost železniškega in cestnega javnega potniškega prometa. Prav tako pa bodo lokalne linije bolje navezane na te prestope oz. bodo vsi prestopi med linijami bolje urejeni (avtobus - avtobus, vlak - avtobus).
  • Potniški železniški promet naj ima v konicah prednost pred tovornim, tovornim omogočiti večjo frekventnost v nočnem času.
    Načeloma se že pri oblikovanju voznih redov upošteva pravilo, da imajo v konicah prednost potniški vlaki, izven konic in v nočnem času vozijo v večji meri tovorni vlaki.
  • Kar se tiče tovornega prometa: spodbujati 24 urne delovnike v logističnih centrih, s čimer se razbija zasičenost tovornega prometa na AC. Tovornim vozilom znižati cestnino v nočnem času.
    Glede predloga za znižanje cestnine pojasnjujemo, da se za uporabo cestninske ceste za vozilo nad 3.500 kg največje dovoljene mase plačuje cestnina glede na prevoženo razdaljo, ki se izvaja z elektronskim sistemom cestninjenja v prostem prometnem toku (sistem DarsGo). V skladu z veljavno zakonodajo sistem DarsGo omogoča, da se lahko višina infrastrukturna pristojbina (IP) prilagodi odvisno od ure v dnevu, dneva v tednu ali letnega časa, po posameznem odseku. Razlikovanje IP glede na čas ureja 15. člen Zakona o cestninjenju (Uradni list RS, št. 24/15, 41/17, 158/20 in 159/21; v nadaljevanju: ZCestn), ki določa, da se le-ta lahko prilagodi za namen zmanjševanja zastojev, čim učinkovitejšega omejevanja poškodb cestninske ceste, njene čim boljše uporabe ali spodbujanja varnosti v cestnem prometu. ZCestn določa pogoje, pod katerimi se tako razlikovanje lahko uvede, uvedeni ukrep pa mora biti prihodkovno nevtralen, kar pomeni, da je lahko v času prometnih konic IP višja, izven prometnih konic pa nižja. O nameravani prilagoditvi višine IP ali spremembi obstoječe, mora ministrstvo, pristojno za promet, obvestiti Evropsko komisijo in ji predložiti podatke, potrebne za ugotovitev izpolnjevanja zakonsko predpisanih pogojev.
    Na podlagi zadnje opravljene analize prometa s strani upravljavca državnih avtocest in hitrih cest, družbe DARS, d. d., izdelane v letu 2020 na podlagi podatkov iz leta 2019, za namen morebitne diferenciacije cestnine za tovorni promet z namenom zmanjševanja zastojev v prometnih konicah (na najbolj obremenjenih odsekih v jutranji konici od 6.30 do 9. ure, popoldanska konica je bila manj izrazita), izhaja, da so večino prometa predstavljala osebna vozila. Glede na prevožene kilometre v sistemu DarsGo družba DARS, d. d., ugotavlja, da je trend rasti prisoten tudi v tovornem prometu, saj je količina prevoženih kilometrov tovornih vozil v letu 2022 in 2023 za povprečno tri odstotke višja kot v letu 2019. Ne glede na to, da podatki števcev prometa, števila prodanih vinjet in števila prehodov na cestninski postaji Hrušica kažejo, da število osebnih vozil narašča bolj kot število tovornih vozil, se je potrebno zavedati, da je promet nenehno spreminjajoč se pojav, kjer se lahko trendi v kratkem časovnem obdobju tudi obrnejo.
    V zvezi z organizacijo cestnega tovornega prometa je potrebno upoštevati, da predstavlja Republika Slovenija za tuje prevoznike sicer manjši delež celotne prevožene razdalje, da pa pri načrtovanju svojih poti pazijo predvsem na pravočasen prihod na končno destinacijo ter upoštevanje zakonskih obveznosti glede dnevnih in tedenskih počitkov voznikov.
    V primeru slovenskih prevoznikov v notranjem prometu pa je v zvezi s predlaganim ukrepom potrebno upoštevati okoliščine, ki se nanašajo predvsem na obratovalne časa različnih gospodarskih objektov. V nočnem času skladišča, trgovine, industrijski obrati in drugi gospodarski objekti v veliki večini ne obratujejo, zato so prevozi v nočnem času za prevozna podjetja posledično manj zanimivi in skoncentrirani le na zgodnje jutranje ure, ki se v večini primerov zavlečejo tudi v jutranjo prometno konico. Soodvisnost in usklajenost med prevozništvom in drugimi gospodarskimi panogami spadata med pomembnejša dejavnika, ki ju je potrebno pri organizaciji in načrtovanju prevozov upoštevati, in ki lahko v primeru večjega medsebojnega sodelovanja bistveno pripomoreta k temu, da bi prevozi tudi v nočnem času postali za prevoznike konkurenčnejši. Ob tem bi poudarili, da Ministrstvo za infrastrukturo nima pristojnosti posegati v delovni čas logističnih centrov.
    Ob tem naj dodamo, da je bil ukrep 10 odstotnega znižanja cestnine za vožnjo tovornih vozil v nočnem času (med 22. zvečer in 6. uro zjutraj) že uveljavljen leta 2009, vendar je bil zaradi neučinkovanja nato odpravljen konec leta 2013.
  • Javnim uslužbencem ponuditi brezplačen javni prevoz za prihode na delo in iz dela, spodbujati delo od doma, podjetjem ponuditi subvencije za uporabo JPP.
    V Sloveniji je v letu 2020, z nastopom epidemije Covid-19, bila spremenjena delovna pravna zakonodaja, ki omogoča delo od doma ne samo za javne uslužbence, temveč za vse zaposlene. Res pa je, da je delo od doma odvisno tudi od narave dela organizacije v kateri je posameznik zaposlen. Uvedba brezplačnega prevoza ima finančne posledice bodisi z vidika obračunavanja potnih stroškov bodisi z vidika zagotavljanja sredstev v državnem proračunu. Takšne ukrepe je treba dodobra premisliti, preden so sprejeti.
  • in najpomembnejše: digitalizirati JPP...ne samo spletni nakup vozovnice, potnik naj bo v trenutku obveščen o vseh dogodkih, presedanjih, časovnicah na njegovi liniji, na ta način lahko izbira vrsto prevoza v trenutku.....vse se da..
    Na področju JPP poteka digitalizacija in prenova, ki pa bo postopna. Vzpostavljajo in nadgrajujejo se spletni iskalniki in MaaS portal za potnike, v načrtu je nadgradnja vozovničnega sistema, v okviru katere bo omogočena tudi uporaba javnega potniškega prometa z bančnimi karticami na vozilih ter mobilna aplikacija za potnike, prav tako pa je tudi namen, da se postavi centraliziran portal, na katerem bo lahko potnik na enem mestu dobil vse informacije o voznih redih, lokacijah vozil, izrednih dogodkih in obvestilih, v perspektivi pa tudi upravljal s svojim računom za uporabo JPP, dodajal plačilna sredstva, obvestila, reklamacije ipd.

Komentarji