Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog čaka odziv pristojne institucije

Prehitevanje osebnih voziil s strani motoristov!

406 OGLEDOV 29 KOMENTARJEV

V veljavno zakonodajo naj se vnese, da motorist nikakor in pod nobenim pogojem ne sme prehitevati osebnih vozil bliže kot 1.5 metrov bočno od vozila. S tem naj se sledi določilu, da avtomobilist ne sme prehitevati pod nobenim pogojem kolesarja bliže kot 1.5 m bočno od njega. Smiselno se gre za isto zadevo, zato naj se to določilo vpiše v veljavno zakonodajo. Rabite dodatne argumente?

31 glasov

14 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Vili 7 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ROK ZA ODGOVOR

Komentarji




  • Z Zizitop

    na avtocesti bos to tezko naredil ker je vecja hitrost pa se zaradi varnosti obojih se motorist poprej vrze ven na drugi pas da ga voznik opazi .tko da to je samomor in sem proti .

  • Ikona uporabnika gotofi so gotofi so

    Proti predlogu.

    1- Člen govori o vozniku ki prehiteva 'kolesarje, voznike lahkih motornih vozil in voznike mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h'. Torej nalaga obvezo voznikom kateregakoli prometnega sredstva, ki se odločijo prehitevati. Tudi motoristom, tudi kolesarjem...

    2- Zahtevati bi bilo treba spremembo obstoječega 2. točke 51. člena ZPrCP, ki določa 1,5 m bočne razdalje za prehitevanje. Bolje bi bilo napisati 'varno' ali nekaj podobnega. Ker voznik, kot tudi represivni organ nimata realne možnosti na kraju izmeriti razdalje. Torej je člen butast in neuporaben.

    3- Je kdo od piscev zakona kdaj vzel v roke meter in stopil na cesto?

    sl.wikipedia.org/wiki/Glavna_cesta : širina voznega pasu znaša od 2,75 m do 3,50 m. Kolesar naj bi se vozil ob robu, torej s širino kolesa in manevriranjem porabi npr. meter. Širina osebnega avtomobila danes je od 2,15 m pa do 2,55 m. Delovni stroji do 3,06 m.

    Če seštejemo 1 m za kolo, 1,5m za bočno razdaljo in 2,55 m za prehitevajoče vozilo, smo na 5,05 m. Če na nasprotni strani tudi pelje kolesar rabimo za njega in njegovo bočno še 2,5 m. Torej 7,55 m. Pri 5,5 m široki cesti, se lahko za kolesarjem vozimo do kraja, kamor je namenjen.

  • o obhodnik

    vezano na spodnje komentarje povzemam, da gre za kolesarje rekreativce, ki ponavadi v skupinah zavzamejo celotno cestišče.

    Zakaj in čemu je predlog usmerjen na motoriste tule ni razvidno, ko se govori o 'vozilu'.

    Je pa še ena resnica, da se kolesarji ne držijo pravila vožnje ob skrajnem robu ali 1m od roba cestišče, kot je navedeno v ZnCP.

    Seveda je res da so robovi zanimivih cest precej načeti in je lepše voziti po sredini cestišče, kar pa ne sme biti pogoj, da mora nekdo prehitevati z avtom ali motorjem 1.5 m od kolesarja. Po napisanem sodeč je dovolj 1,5 m od roba cestišče in še vedno je to najmanj 0,5m od kolesarja.

    Srečujemo pa kot pešci motoristi avtomobilisti tudi zelo objestne kolesarske navdušence pa ne samo po mestnih ulicah temveč po lokalnih in regionalnih cestah, kjer vehementno skupine vozijo v 'dvojicah' drug ob drugem. Pa spet ne vsi ampak tisti najbolj zagrizeni, ki besno mahajo z roko če jih opozariš nase s hupo.

    Menim da je zakon dovolj jasen in ni potreben spremembe, pač pa nekaj več soli v glavo, najprej o lastni varnosti.

    • Vili

      Ali je tebi prav ali pa ne... predpis določe da NE SMEŠ prehitevati bližje kot 1.5 metra bočno od njega. To ni stvar tvoje presoje temveč je ekzaktno določilo. No in če hoče biti država resna bo pač isto pravilo pač dolčila v primeru motoristov le da v tem primeru praviloma motoristi prehitevajo druge

      • o obhodnik

        če mi je prav ali ne, pa sam znegiraš svoj predlog, ko navajaš da "predpis določa...", torej je predlog brezpredmeten.

        Alli se predpisov držimo ali ne je pač problem posameznika in če tebe posamezniki zmotijo jih opozori na pa zlivat žolča na vse in zahtevati neke dodatne represivne posege.

  • o obhodnik

    51. člen je povsem jasen.

    komu gre spet v nos motorist, ah ja obstajajo pa prevzetni ki niti niso motoristi. Med motoristi vlada pošten odnos in je varnost na prvem mestu, tkao lastn akot drugih.

    Noben motorist se ne izpostavlja nevarnostim, ki že tako nepričakovano prežijo povsod, če začnemo z neočiščenimi cestami ipd.

    Ne sodite po enem primeru ki vas je vznemiril, poglejte potem nalsednjih 100 in ne boste našli pripomb.

    glasujem proti

    • Vili

      In kaj natanko v predlogu ni jasno? Če ste fer pač ne boste vozil bliže kot 1.5 m etra bočno od avtomobila saj tudi avtomobil ne sme bliže kot 1.5 metra od vas.

      • 5 5r

        ne boste vozil bliže kot 1.5 m etra bočno od avtomobila saj tudi avtomobil ne sme bliže (to med motornimi vozili mislim, da ne velja, oz. nisem zasledil)

        Kje ste pa to našli?

    • m manort

      "Noben motorist se ne izpostavlja nevarnostim, ki že tako nepričakovano prežijo povsod, če začnemo z neočiščenimi cestami ipd."

      - ta je pa dobra. Potem pa skoraj ni motorista, ki bi se vsaj malo znal držati omejitev hitrosti. Ko pa pride do trka je pa vedno kriv voznik avtomobila, ker je vzel prednost motoristu. To da pa motorist vozi 90 ali več tam ko je omejitev 60km/h pač ni pomembno.

      • 5 5r

        Tukaj se delno strinjam, ampak motorist ali ne - tisti, ki se pelje čez omejitev se pelje tudi z avtomobilom.

        Pravilo pravi, da je potrebno vožnjo prilagoditi razmeram na cesti.

    • s slavcr

      """Noben motorist se ne izpostavlja nevarnostim, ...

      Ne sodite po enem primeru ki vas je vznemiril, poglejte potem nalsednjih 100 in ne boste našli pripomb."""

      Kje pa ti živiš, v Indiji Koromandiji? 'Noben' je v resnici kar velik odstotek divjakov. Moja statistika je precej drugačna od tvoje izmišljotine 1:100.

      • 5 5r

        (Noben motorist se ne izpostavlja nevarnostim, ... )

        Odvisno je od praga in psihofizične pripravljenosti, kot pri vsem ...

        Sicer pa mislim, da je april namenjen preverjanju motoristov in bodo statistike pokazale.

        Je pa sigurno, da ne gre primerjati 19 letnega motorista s 69 letnim avtomobilistom, čeprav sta oba nevarna na cesti.

      • Vili

        Podatek je točen. Le da je razmerje obratno. Na 100 motoristiov morda naletimo na enega razumnega. Vsakodnevne izkušnje temu pritrjujejo

        • A Aki919

          Vili, Vili...

  • T Tomaž Trpin

    Podpiram predlog ,razlaga je enostavno.V tujini ne opaziš takšne cirkusatne vožnje motoristev

    Zakaj?

    Ker je to prekršek,po naše še ne.Pa upam ,da bo.

    Ni moja krivda,da se motorist znoji pod zaščitno obleko pa mora stat v koloni. Za vse velja enako

    Ali?

    • 5 5r

      V tujini?

  • D Dinozajec

    Predlagam, da se vnese tudi kontra - da lahko kolesarje legalno povoziš ali porineš s ceste, če se vozi po cesti, pa ima vštric kolesarsko, kolesar pa je nato dolžan še povrniti škodo na vozilu.

  • 5 5r

    Čemu le motoristi? Kaj pa druga motorna vozila?

    • Vili

      Ker motoristi dosledno prehitevajo tik ob avtu. In to pač tam kjer s ejim zdi... Levo, desno...

  • 5 5r

    51.člen

    (2) Pred prehitevanjem vozila, ki vozi pred njim po istem prometnem pasu, mora dati voznik predpisan znak, nato pa ga na primerni bočni razdalji prehiteti. Prehiteti mora brez oklevanja, po končanem prehitevanju pa se mora, razen na smernem vozišču z dvema ali več prometnimi pasovi čim prej vrniti na izhodiščni prometni pas.

    Nikjer nisem zasledil koliko bi naj bila primerna bočna razdalja - 1,5m se mi zdi precej veliko (sploh ker je že ogledalo kakih 30cm in bi to skupaj naneslo debelih 2,1m od vozila do vozila pri dveh ogledalih)

    • Vili

      Govorimo o prehitevanju npr kolesarjev. Tam je taksitivno navedeno da je najmanjša možna razdalja prehitevanja 1.5 metra bočno od kolesarja

      • 5 5r

        Kolesar bi naj vozil ob skrajnem desnem robu vozišča, medtem ko druga motorna vozila po sredini voznega pasu. Kolesar je lahko širok največ 1m, med tem ko druga vozila največ 2,6m. Nikjer tudi ni navedeno, da v kolikor kolo prehiteva motorno vozilo mora bit bočna razdalja 1,5m.

        • Vili

          Spoštovani! Izrecno je navedceno da prehitevanje kolesarja bliže kot 1.5 m JE prekršek! Ne bom vam dajal linka in s tem podpiral vaše lenobe. Poiščite

          • 5 5r

            v kolikor kolo prehiteva motorno vozilo

      • 5 5r

        Ker je kolesar zelo ranljiv in na takšno prehitevanje nima nobenega vpliva.

  • B BlK

    Kaj pa če grem prehitevat 1,4 metra? Ali pa prehitevam 1,6 metra in me policist ustavi, češ da sem bil preblizu? Kako mi bo dokazal, da sem kršil zakon oz. kako mu bom jaz dokazal, da ga nisem kršil?

    Še en birokratski nesmisel.

    • Vili

      Če lahko dokaže avtomobilistu da je preblizu prehiteval kolesarja , potem bo še lažje dokazal da je preblizu motorist prehiteval avtomobilista,. Kajne?

      • B BlK

        Kako bo to dokazal? S čim? In kako bo zagovarjal kazen za voznika, ki je v dobri veri mislil, da je prehiteval pri 1,5 metra, policistova "naprava" (katerakoli naj bi to že bila) pa je pokazala, da je razdalja v bistvu bila 1,49 metra? Konec koncev voznik v vozilu nima nobene naprave, ki bi lahko natančno izmerila razdaljo od avtomobila do motorista v času prehitevanja...

    • Vili

      Ker bo ocenil da pač je 1.5 metra 1.5 metra. Če boste prehiteval bliže pa obstaja možnost prejema položnice v vrednosti 250 eur