Predlog zakonodajnih sprememb za zaščito potrošnikov pred enostranskim zaprtjem transakcijskih računov
Predlagane spremembe zakonodaje imajo namen okrepiti zaščito potrošnikov v bančnem sektorju pred enostranskim zaprtjem transakcijskih računov (TRR) s strani bank. Trenutno stanje, kjer banke lahko brez pojasnila ali razloga zaprejo TRR, potrošnike postavlja v ranljiv položaj brez možnosti ustreznega zagovora ali obrambe.
Predlog sprememb:
1. Obveznost pojasnila: Banka bi morala biti dolžna potrošniku pisno pojasniti razloge za zaprtje TRR, vsaj določeno obdobje pred samim dejanjem zaprtja.
2. Javni nadzor: Uvedba mehanizmov javnega nadzora nad postopki zapiranja TRR s strani bank bi omogočila večjo transparentnost in preglednost.
3. Pravica do pritožbe: Potrošniki bi morali imeti jasno opredeljeno pravico do pritožbe v primeru zaprtja TRR.
4. Preventivni ukrepi: Banka bi morala pred zaprtjem TRR izvajati določene preventivne ukrepe, kot je na primer obvestilo potrošnika o morebitnih nepravilnostih.
5. Sankcije: Uvedba strožjih sankcij za banke, ki ne spoštujejo predlaganih sprememb zakonodaje, bi zagotovila večjo skladnost s predpisi in spodbujala odgovorno ravnanje.
6. Primerjava z drugimi pogodbenimi odnosi: Zaščita potrošnikov v bančnem sektorju bi morala biti še posebej temeljita, saj v nobenem drugem pogodbenem odnosu potrošniki niso tako ranljivi.
Predlagane spremembe zakonodaje imajo namen zagotoviti bolj pravičen in transparenten postopek zapiranja TRR ter okrepiti zaupanje potrošnikov v bančni sistem. Pomembno je, da se pri oblikovanju zakonodaje upoštevajo potrebe in interesi vseh vpletenih strani ter da se doseže uravnotežen pristop, ki bo spodbujal zaupanje v bančni sistem in varoval pravice potrošnikov.