Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Plačilo cestnine pri registraciji glede na težo vozila.

604 OGLEDOV 32 KOMENTARJEV

Edino logično in pravilno bi moralo biti plačilo cestnine za neko vozilo, glede na težo tega vozila.

Glavni vzrok za obrabo cestišča je sama teža vozil in nič drugega. Vsa novodobna električna vozila so celo opravičena tega plačila? Čemu? Saj povzročajo največ škoda s svojo veliko težo.

80 glasov

9 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR L logika0373 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


11. 7. 2024

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Zakon o cestninjenju (Uradni list RS, št. 24/15, 41/17, 158/20 in 159/21; v nadaljnjem besedilu: ZCestn) v 6. členu določa, da se za vsako uporabo cestninske ceste oziroma cestninskega odseka in cestninskega cestnega objekta, plača cestnina. Cestnina pomeni plačilo določenega zneska za uporabo cestninske ceste oziroma cestninskega cestnega objekta, katere višina je določena glede na tip vozila in prevoženo razdaljo po cestninski cesti ali na dolžino obdobja uporabe cestninske ceste. Cestninjenje torej obsega dva sistema znotraj skupne cestninske ureditve, in sicer cestninjenje glede na prevoženo razdaljo po cestninski cesti, ki velja za vozila nad 3.500 kg največje dovoljene mase in cestninjenje glede na določen čas uporabe cestninske ceste, ki velja za vozila do 3.500 kg največje dovoljene mase. Slednje se izvaja z nakupom elektronske vinjete za cestninski razred v katerega se vozila lastnika ali imetnika vozila uvršča in mora biti opravljeno pred začetkom uporabe cestninske ceste. Z nakupom elektronske vinjete pridobi lastnik ali imetnik vozila časovno omejeno pravico (vezano na registrsko označbo in državo registracije vozila) do uporabe cestninske ceste za obdobje veljavnosti elektronske vinjete.

V zvezi s podanim predlogom, da je edino logično in pravilno, da bi se plačala cestnina za neko vozilo samo glede na težo vozila, pojasnjujemo, da je kriterij mase vozila že upoštevan in določen v  pozitivnopravni ureditvi cestninjenja, in sicer velja razmejitev glede največje dovoljene mase vozil do in nad 3.500 kg. Znotraj obeh sistemov so oblikovani cestninski razredi, v katerih so uvrščena vozila istega tipa, za katera se določi enaka višina cestnine. Znotraj cestninjenja za določen čas uporabe cestninske ceste so oblikovni trije cestninski razredi. V prvi cestninski razred se uvrščajo enosledna motorna vozila (npr. motorna kolesa). V cestninski razred 2A sodijo vozila z največjo dovoljeno maso do 3.500 kilogramov, katerih višina nad prvo osjo ne presega 1,3 metra (večina osebnih avtomobilov, terenskih vozil, SUV in t. i. »pick-upov«), v cestninski razred 2B pa se uvrščajo vozila z največjo dovoljeno maso do 3.500 kilogramov, katerih višina nad prvo osjo presega 1,3 metra (večina kombiniranih in lahkih dostavnih vozil).

Podobno se v različne cestninske razrede razvršča tudi vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3.500 kg, pri čemer je razvrstitveni kriteriji poleg mase vozila še število osi.

V zvezi z navedenim je treba poudariti, da gre pri cestninjenju za določen čas uporabe cestninske ceste (vinjetnih sistemih cestninjenja) za pavšalno plačilo cestnine glede na čas uporabe cestninske ceste, kar pomeni, da lahko posamezen uporabnik cestninskega omrežja v določenem obdobju veljavnosti posamezne vrste vinjete opravi različno število voženj po cestninskem omrežju. Vsak uporabnik cestninskega sistema se lahko znotraj razpoložljivih možnosti odloči o nakupu posamezne vrste vinjete in izbere tisto vrsto vinjete, ki najbolj ustreza njegovim potovalnim potrebam. Pri tem je treba omeniti tudi dejstvo, da skorajda identične koncepte cestninjenja uporablja tudi večina ostalih držav članic EU.

Glede na vse navedeno ocenjujemo, da nadaljnja obravnava predloga ni potrebna.

Komentarji