14. 3. 2024
Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
Skladno z 52. členom Zakona o urejanju trga dela (Uradni list RS, št. 80/10, 40/12 – ZUJF, 21/13, 63/13, 100/13, 32/14 – ZPDZC-1, 47/15 – ZZSDT, 55/17, 75/19, 11/20 – odl. US, 189/20 – ZFRO, 54/21, 172/21 – ZODPol-G, 54/22, 59/22 – odl. US in 109/23) so udeleženci javnih del, poleg plače, upravičeni do povračila stroškov za prehrano med delom ter za prevoz na delo in z dela.
Povračilo stroškov prehrane med delom in prevoza na delo in z dela se za udeležence javnih del obračuna v višini, kot velja za javne uslužbence, skladno s kolektivno pogodbo za
negospodarske dejavnosti v Republiki Sloveniji.
Povračilo stroškov prevoza pripada udeležencu javnih del glede na razdaljo od kraja bivališča do kraja opravljanja dela po najkrajši poti, če ta razdalja znaša več kot dva kilometra. Za ugotovitev razdalje se uporabljajo podatki iz spletnega iskalnika Google Zemljevidi. Za izračun povračila stroškov prevoza je potrebno upoštevati navodila, ki jih pripravlja Ministrstvo za javno upravo, Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje (v nadaljevanju: zavod) pa jih objavlja na svoji spletni strani. Udeležencu pripada povračilo stroškov prevoza v višini 10 % cene neosvinčenega motornega bencina – 95 oktanov za vsak polni kilometer razdalje, vendar ne manj kot 30 evrov. Pri tem se ugotavlja razdalja v obe smeri, to je od kraja bivališča do kraja dela in obratno. Višina kilometrine je mesečno objavljena na spletni strani zavoda. Če udeleženec ne želi uveljavljati povračila za kilometrino, mora predložiti potrdilo o nakupu imenske mesečne vozovnice (prevoz z javnimi prevoznimi sredstvi). Višina kilometrine za februar 2024 znaša 0,14 evrov za prevoženi kilometer.
Kot že navedeno, se udeležencem javnih del stroški prevoza na delo in z dela obračunajo v enaki višini, kot velja za javne uslužbence. Udeleženci javnih del so nemalokrat zaposleni prav v javnem sektorju, s čimer so glede višine potnih stroškov obravnavani enako, kot redno zaposleni v javnem sektroju. Pri udeleženci javnih del, ki pa so zaposleni npr. v komunalnih podjetjih ipd, pa se višina stroškov prevoza na delo in z dela resda lahko razlikuje od višine stroškov prevoza za redno zaposlene, vendar pa je ob tem potrebno upoštevati, da so ne glede na vrsto delodajalca še vedno udeleženci javnih del, za katere veljajo enotna pravila delovanja, s tem pa tudi višina tako plače, kot tudi potnih stroškov ter stroškov prehrane.
V primeru, da bi udeležencem javnih del, ki so zaposleni v podjetjih, kjer je višina potnih stroškov morebiti višja od določene za javne uslužbence, potne stroški obračunali enako kot za redno
zaposlene, le-ti ne bi bili v enakem položaju, kot udeleženci javnih del v javnem sektorju. Zaradi navedenega menimo, da predloga ne moremo upoštevati in da je pravilno, da se vse udeležence javnih del obravnava enako, ne glede na delodajalca, pri katerem so zaposleni.