Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Uporabniška izkušnja v zdravstvu šteje!

233 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

Večina uporabnikov zdravstva ima elektronsko pošto. Vsak uporabnik zdravstvene storitve po končanem postopku/obisku anonimno oceni potek zdravljenja, kvaliteto komunikacije in odzivnost. Od 1 do 5, v treh osnovnih vprašanjih. Plača je 60% fiksna, 40% variabilna, (na začetku 80/20, potem pa postopoma do 60/40) glede na povprečno letno oceno uporabnikov zdravstva, doseganje državnega normativa + dodatni letni bonus (stimulacija) za top 5% izvajalcev v regiji in možnostjo za napredovanje na druge "nejavne funkcije". Dve leti po uvedbi se začne vodenje evidence, kjer najslabših 5% prejme opomin z interno revizijo delovnega procesa, ki lahko opomin prekliče, 3 nepreklicani opomini v 5ih letih, pomeni hujšo kršitev delovne pogodbe in posledično odpoved delovnega razmerja.

S stimulacijo in variabilnostjo se neha negativna selekcija na javnih ustanovah, se nagradi dobre kadre in sankcionira nezadovoljivo kakovost izvedbe. Uporabniki storitev ne gledajo na politično pripadnost niti hierarhijo ustanov.

Enako bi bilo potrebno z upravnimi enotami in razširiti na dele javnega sektorja, kjer lahko uporabnik ocenjuje prejeto storitev (policija, politika, sodstvo pak ne).

34 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR R RenatoP 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


4. 4. 2024

Odziv Ministrstva za zdravje

Na Ministrstvu za zdravje se zavedamo pomena kakovosti zdravstvene obravnave, zato pripravljamo spremembe zakonodaje, s katerimi želimo;

  • s spremembami obračunskih modelov pozitivno motivirati izvajalce, in sicer tako, da se v plačilo vgradi tudi kakovost opravljene storitve,
  • doseči regulirano konkurenco med izvajalci zdravstvenih storitev na način, da se medsebojno primerjajo po kakovosti in kazalnikih izidov zdravljenja,
  • spremeniti vlogo Zavoda za zdravstveno zavarovanje na način, da opravlja vlogo aktivnega kupca in izbira izvajalce glede na vrsto, obseg in tudi kakovost zdravstvenih storitev, ki jih izvajajo.

 

Odziv Ministrstva za javno upravo

Zakon o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS), (Uradni list RS, št. 108/09 – uradno prečiščeno besedilo, 13/10, 59/10, 85/10, 107/10, 35/11 – ORZSPJS49a, 27/12 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 46/13, 25/14 – ZFU, 50/14, 95/14 – ZUPPJS15, 82/15, 23/17 – ZDOdv, 67/17, 84/18, 204/21 in 139/22) določa v 1. členu (Vsebina in cilji zakona): (1) Ta zakon ureja sistem plač funkcionarjev in javnih uslužbencev v javnem sektorju, pravila za njihovo določanje, obračunavanje in izplačevanje ter pravila za določanje obsega sredstev za plače. Zakon opredeljuje tudi postopek za spremembe razmerij med plačnimi skupinami in plačnimi podskupinami v javnem sektorju. (2) Zakon določa skupne temelje sistema plač v javnem sektorju, in sicer za uveljavitev načela enakega plačila za delo na primerljivih delovnih mestih, nazivih in funkcijah, za zagotovitev preglednosti sistema plač ter stimulativnosti plač.

ZSPJS določa v deseti, enajsti, dvanajst, trinajsti, štirinajsti in petnajsti točki 2. člena (Pomen izrazov):

  • 10. Plačno skupino sestavljajo funkcije oziroma delovna mesta in nazivi značilni za dejavnost oziroma istovrstna delovna mesta v vseh dejavnostih. Plačna skupina se glede na skupne značilnosti funkcij, delovnih mest in nazivov deli na plačne podskupine.
  • 11. Plačna lestvica je sestavljena iz plačnih razredov.
  • 12. Plačni razred je del plačne lestvice, ki ima vrednost izraženo v nominalnem znesku.
  • 13. Osnovna plača je tisti del plače, ki ga prejema javni uslužbenec ali funkcionar na posameznem delovnem mestu, nazivu ali funkciji za opravljeno delo v polnem delovnem času in za pričakovane rezultate dela v posameznem mesecu. V osnovni plači je všteto tudi napredovanje javnega uslužbenca ali funkcionarja.
  • 14. Del plače za delovno uspešnost je tisti del plače, ki ga lahko prejme javni uslužbenec za nadpovprečno uspešno opravljeno delo v določenem obdobju.
  • 15. Dodatki so del plače javnega uslužbenca in funkcionarja za posebne pogoje, nevarnost in obremenitve, ki niso upoštevane pri vrednotenju zahtevnosti delovnega mesta, naziva ali funkcije.

Zahvaljujemo se za mnenje oziroma predlog in obenem sporočamo, da se je pričelo nadaljevanje pogajanj med vladno stranjo in sindikati javnega sektorja glede prenove plačnega sistema javnega sektorja in odprave plačnih nesorazmerij. Sicer pa se odprta vprašanja rešujejo v okviru pogajanj med vladno in sindikalno stranjo tako na centralni ravni kot na ravni predvidenih plačnih stebrov.

Komentarji