Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Omejitev papirnih reklam

191 OGLEDOV 10 KOMENTARJEV

Vladi predlagam da trgovcem omeji papirno oglaševanje iz razloga ohranjanje narave. Dnevno se na tone papirja valja po vseh kotih in krajih povsem brez potrebe.

Glede ne to da je oglaševanje preko TV, interneta in aplikacij popolnoma pregledno, je red da se omeji papirno oglaševanje z dnevnimi sporočili o akcijah in podobno.

Ja vem lahko se nabiralnik označi o ne prejemanju (ki mimogrede stane) tovrstnih reklam, ampak govora je o količini papirja celih katalogih in podobno o zadevah katerih življenska doba je dva do pet dni in predstavlja onesnaževanje narave in izsekavanje drevja, ko smo že pri tem.

Omeji se lahko na manjši obseg ali določitev naklad v primeru ko pa trgovec želi na veliko oglaševati naj se dodatne naklade obdavčijo v dobro ohranjanje okolja ali pa se ta del marketinškega denarja nameni zatiranim trgovcem, trgovkam odnosno neposredno ljudem zaposlenim v trgovinah.

31 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR O obhodnik 38 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


27. 6. 2024

Odziv Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport

Oglaševanje je oblika tržnega komuniciranja in predstavlja dejavnost podjetja, s katero uporabnike obvešča o izdelkih oziroma storitvah. Podjetja za oglaševanje najpogosteje uporabljajo internet, dnevno časopisje, revije, televizija, radio, direktno pošta, plakate, oglaševanje v vozilih javnega prevoza ter oglaševanje na sejmih in razstavah.

Področje oglaševanja je z vidika varstva potrošnika urejeno v Zakonu o varstvu potrošnikov (Uradni list RS, št. 130/2022, v nadaljevanju ZVPot-1), kjer je oglaševanje v 36. členu opredeljeno kot vsaka oblika predstavitve, ki je podana v okviru poslovanja ali opravljanja samozaposlenih dejavnosti, katere namen je spodbujanje prodaje blaga, storitev ali digitalne vsebine, vključno z nepremičninami, pravicami in obveznostmi. ZVPot-1 določa, da morajo biti oglaševalska sporočila v jeziku, ki je potrošnikom na območju Republike Slovenije lahko razumljiv ter da oglaševanje ne sme biti v nasprotju z zakonom, ne sme biti nedostojno ali zavajajoče.

Odločitev o načinu oglaševanja je svobodna izbira posameznega trgovca v okviru svobodne gospodarske pobude, ki jo zagotavlja 74. člen Ustave Republike Slovenije. Vsaka prepoved, ki predstavlja omejitev svobodne gospodarske pobude, zahteva presojo, ali za takšno ureditev obstaja javna korist, in ali je poseg v skladu s splošnim načelom sorazmernosti. Pri tem je treba v zvezi s predlogom za omejitev oz. prepoved papirnatih reklam upoštevati, da se s to vrsto tiskanega oglaševanja doseže tudi kategorije potrošnikov, ki niso vešči uporabe digitalnih sredstev. Po zadnji raziskavi Statističnega urada Slovenije »Uporaba interneta v gospodinjstvih in pri posameznikih«, ki je bila objavljena konec leta 2023 je brez digitalnih veščin 13% prebivalcev, pri čemer je bil delež oseb brez digitalnih veščin največji med 65–74-letniki in je znašal 43 %. Po podatkih iz raziskave 8 % prebivalcev ni še nikoli uporabljalo interneta. 

Ne glede na navedeno, lahko vsak posameznik skladno s 45. členom Zakona o poštnih storitvah (Uradni list RS, št. 51/0977/1040/14 – ZIN-B in 81/15) prepove dostavljanje nenaslovljenih oglaševalskih, marketinških in drugih reklamnih sporočil v svoj predalčnik in s tem prispeva k zmanjšanju uporabe papirja.

Z vidika opravljanja gospodarske dejavnosti in svobodne gospodarske pobude zato predlagan poseg v oglaševanje ocenjujemo kot nesprejemljiv.

Komentarji