Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

sankcije za državo Izrael

462 OGLEDOV 32 KOMENTARJEV

Predlagam vladi da uvede odločne specifične gospodarsko-politične sankcije proti državi Izrael dokler se ne umakne iz okupiranih palestinskih območij ali območij sosednjih držav (Golan, del Libanona...). Gospodarske sankcije bi zajele prekinitev vseh oborožitvenih pogodb, prepoved uvoza vseh izraelskih izdelkov izraelske oborožitvene industrije, takojšnjo izločitev vse izraelske oborožitve v sestavu SV (izraelski dobavitelji: IAI, Elbit, Soltam...) ter ukinitev vojaških stikov (npr.izmenjavo ali izobraževanje kadrov).

24 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR O Optimus 9 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


5. 3. 2024

Odziv Ministrstva za zunanje in evropske zadeve ter Ministrstva za obrambo

Omejevalne ukrepe (sankcije) sprejemajo Varnostni svet OZN, regionalne organizacije (npr. Evropska unija) in posamezne države. Varnostni svet OZN v skladu z Ustanovno listino OZN sprejema omejevalne ukrepe z resolucijami, ki zavezujejo vse države članice OZN. Države članice EU na podlagi pravnih aktov EU izvajajo sankcije OZN, hkrati pa EU lahko tudi samostojno sprejema omejevalne ukrepe, kar stori s sprejemom ustreznih sklepov in uredb.

Slovenija je kot članica EU zavezana skupni zunanji in varnostni politiki EU, zato kadar sprejetje sankcij v Varnostnem svetu OZN ni mogoče, Slovenija podpira usklajevanje in sprejemanje omejevalnih ukrepov na ravni EU. EU lahko sprejme avtonomni režim sankcij v zvezi s situacijo v določeni državi, ko države članice EU o tem dosežejo soglasni politični dogovor, kar pa v tem trenutku ni mogoče.

Slovenija ima sicer, v skladu z nacionalno zakonodajo (Zakon o omejevalnih ukrepih, ki jih Republika Slovenija uvede ali izvaja skladno s pravnimi akti in odločitvami, sprejetimi v okviru mednarodnih organizacij – ZOUPAMO, Ur. l. št. 127/06 in 44/22), možnost sprejeti nacionalne omejevalne ukrepe, vendar pri tem upošteva tudi pravni red EU in omejitve, ki iz tega izhajajo.

Dvostransko sodelovanje z Izraelom na obrambnem in vojaškem področju temelji na Sporazumu o sodelovanju med Ministrstvom za obrambo Republike Slovenije in Ministrstvom za obrambo Države Izrael, podpisanem leta 1998. Na področju kadrov je sodelovanje v zadnjih letih relativno skromno in poteka predvsem na podlagi posameznih pobud in povabil za udeležbo na seminarjih, tečajih, konferencah in drugih aktivnostih. Od 7. oktobra dalje sodelovanja na obrambnem in vojaškem področju z Izraelom ni bilo. 

V okviru MORS deluje tudi upravni organ, pristojen za izdajo dovoljenj za promet in soglasij za proizvodnjo z obrambnimi proizvodi, kakor tudi dovoljenj za posamezen posel z obrambnimi proizvodi (uvoz, izvoz, tranzit, posredništvo, prenos). Upravni organ upošteva sprejete predpise, resolucije, direktive  in mednarodne pogodbe, katerih podpisnica je Republika Slovenija. Na podlagi 77. člena Zakona o obrambi se izdaja izvoznega dovoljenja zavrne, če bi se pospeševalo ali omogočalo oborožene spopade v državi, ki je končni uporabnik vojaškega orožja in opreme.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 11. 1. 2024 | 02:09:58

sankcije za državo Izrael

Predlagam vladi da uvede odločne specifične gospodarske sankcije proti državi Izrael dokler se ne umakne iz okupiranih palestinskih območij ali območij sosednjih držav (Golan, del Libanona...). Gospodarske sankcije bi zajele prekinitev vseh oborožitvenih pogodb, prepoved uvoza vseh izraelskih izdelkov izraelske oborožitvene industrije, takojšnjo izločitev vse izraelske oborožitve v sestavu SV (izraelski dobavitelji: IAI, Elbit, Soltam...) ter ukinitev vojaških stikov (npr.izmenjavo ali izobraževanje kadrov).

Komentarji