Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Spletne državne strani/portali- enotni spletni državni servic

164 OGLEDOV 1 KOMENTAR

Spoštovani!

PROBLEM:

Državljani veliko komuniciramo z državnimi organi, ministrstvi, državnimi zavodi, agencijami, sodišči ... Pri tem ni skupnih organiziranih sklopov / organov / kontaktov ... Velikokrat je potrebno po spletnem iskalniku iskati državne organe, zavode, ali službene e-naslove ipd. Predvsem lekarne in zdravstvo tu zelo šepa (npr. lekarnarja v Ljubljani ne moreš več dobiti na telefon, v klicnem centru je n-število klicnih operaterjev, ki pa nihče nima pojma o farmaciji in strokovnih podatkov ne more dati. Medtem pa lekarne v Celju lahko pokličete brez težav itd ...

REŠITEV:

Predlagam enotni spletni državni center, kjer bo državljan za manj zahtevne postopke uredil vse s kvalificiranih digitalnim potrdilom ali morda preko šifre, poslane na mobilni telefon. Za bolj zahtevne pa z avtentikacijo preko video okna tega spletnega mesta, kjer bo operater vzpostavil video povezavo, preveril obraz ter osnovne podatke v bazi podatkov (ime, priimek, emšo...), državljanu pa dodelil šifro, ki bo časovno omejena, z njo pa bo reševal bolj zahtevni postopek (morda tudi notarski zapis, prodaja avtomobila, naročil določena zdravila v lekarno, itd...)

Sklopi bi se lahko podajali postopoma, zato da bi bili urejeni zelo domišljeno (na kratko: enotni center bi državljanu predstavljal stik z državo, kjer bi lahko uredil vse).

Sklop bi lahko pričeli z zdravstvom

- enotni center bi vključeval spletno dopisovanje z osebno zdravnico (odgovor osebna zdravnica pošlje na email ko ima čas, ali pa kar v realnem času če bi ravno takrat bila prisotna na portalu, morda bi si tudi sama določila kakšno uro ali dve, ko bi opravljala takšne razgovore, kjer pacientu ni potrebno v ambulanto)

- spletno dopisovanje v realnem času z zdravnico družinske medicine (ta opcija bi državljanu nudila razrešitev polemik in za takšna vprašanja ne bi bilo potrebno obiskati osebnega zdravnika; pravila za to bi bila vnaprej določena)

- pregled izdanih zdravil

- naročilo zdravil (po pogovoru z osebno zdravnico ali pa kar z zdravnico, ki bi delovala 24 ur na tem spletnem centru - seveda bi jih bilo več v izmenah)

- stik z lekarno (točno določeno v kraju državljana ali pa farmacevtko, ki bi delovala na spletnem portalu)

Takšna razdelitev problemov je mogoča po vseh področjih - od odvetniškega nasveta (kjer bi državljan imel možnosti nasvet odvetnika plačati preko portala, nasvet pa bi prejel v realnem času po video povezavi ali s spletno klepetalnico), pogovora z ministrstvom (v tem sklopu bi lahko deloval tudi spletni center določenega ministrstva, kjer bi državljan imel možnost urejati zadeve preko spletne klepetalnice / video pogovora), prodaje nepremičnin, šolanja otroka (pregled ocen otroka, pogovor ali dopisovanje z učiteljico ...) do kot že omenjeno zdravstvenega področja do družinske medicine. Čeprav bi lahko zelo male težave, ki so danes namenjene specialistom, državljanom dali možnost, da se pogovorijo s specialistom po video povezavi.

Mislim, da bi tak enotni spletni državni center (katerega bi verjamem samo za premislek za tehtno ureditev takega spletnega centra potrebovali lep čas - izhajala bi iz državljana, torej kaj državljan želi na področju sodelovanja z osnovno šolo, kaj vse bi državljan potreboval ko rešuje zadeve pri prodaji nepremičnin, pri pogovoru z odvetniki itd itd). Ob tem bi bilo potrebno postaviti dobro varnostno rešitev, tako kot imajo banke ali močnejšo. To je gotovo možno. Pomislem je edino, kaj bi bilo v primeru napada na tak center (čeprav baze podatkov ne bi vklučili v ta center, ampak bi do njih dostopali ljudje, ki bi za centrom delovali v živo/preko spletnega dopisovanja).

Tak enotni spletni center bi znižal strošek državi, prihranil čas državljanom... v začetni fazi bi lahko enotni center bil zgolj izbira državljana, kasneje morda za kakšna področja edini vir reševanja težav.

12 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Sigismund475 17 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE

Komentarji