Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Nižja cena pregledov in posegov, na katere se čaka dlje kot 90 dni

238 OGLEDOV 12 KOMENTARJEV

Predlaga se dopolnilo na nov interventni zakon za zdravstvo, ki bi določalo, da zdravstvena ustanova, za svojo storitev, na katero pacient čaka dlje, kot 90 dni, prejme, recimo 50% manj denarja, kot če je storitev opravljena "pravočasno". Na to bi moral biti vezan tudi osebni dohodek zdravnikov. S časom bi se 90 dnevni rok lahko znižal na 60 in celo na 30 dni. S podobnim ukrepom je potrebno kaznovati tudi zdravstvene ustanove (predvsem imam v mislih zdravstvene domove), kjer vodstvo ne zna zagotoviti možnosti izbire zdravnika za vse prebivalce.

30 glasov

9 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR R Robert13 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


4. 6. 2024

Odziv Ministrstva za zdravje

Čakalne dobe so rezultat neravnovesja med povpraševanjem in ponudbo zdravstvenih storitev. Na povečano povpraševanje po zdravstvenih storitvah vpliva več različnih dejavnikov, in sicer hitro starajoča se populacija (in s tem povezan večji obseg kroničnih in drugih bolezni), zdravstveni tehnološki napredek, ozaveščenost pacientov, včasih tudi prekomerno napotovanje med različnimi izvajalci zdravstvenih storitev in zahteve bolnikov po zdravstvenih storitvah na višjih zdravstvenih ravneh. Posledično viri (kadrovski, finančni, opremski) ne zadostujejo za pokrivanje hitro rastočih potreb prebivalstva in povpraševanja po zdravstvenih storitvah, kar vodi v nastanek čakalnih dob.

Pojasnjujemo, da so v usklajevanju med koalicijskimi partnerji že izhodišča za pripravo nove zdravstvene zakonodaje. Končana je tudi javna razprava za Pravilnik o naročanju in upravljanju čakalnih seznamov ter najdaljših dopustnih čakalnih dobah. Oba predpisa naslavljata rešitve za obvladovanje čakalnih dob.

Čakalne dobe so torej posledica spleta različnih vzrokov, pri čemer si Ministrstvo za zdravje z različnimi aktivnostmi in ukrepi že prizadeva za večjo dostopnost do zdravstvenih storitev s ciljem, da se pacienti obravnavajo v okviru dopustne čakalne dobe, opredeljene z Zakonom o pacientovih pravicah. Vaš predlog o uzakonitvi politike zmanjševanja financiranja zdravstvenih zavodov, kjer so za določene zdravstvene storitve presežene dopustne čakalne dobe, ni sprejemljiva. S tem bi ogrozili delovanje javnih zdravstvenih zavodov, ker zavodi, kljub nedopustnim čakalnim dobam na nekaterih storitvah, dosegajo plan programa ali ga celo presežejo. Primeroma navajamo storitev »operacija hrbtenica«, ki je imela na dan 4. 1. 2024 čakajočih pacientov nad dopustno čakalno dobo 412, izvajalci pa so v letu 2023 program »operacija hrbtenice« realizirali v obsegu 4.529 primerov in presegli plan za leto 2023 za 23 %.

Ministrstvo za zdravje zato ocenjuje, da predlog, ki pavšalno kaznuje vse izvajalce in ne upošteva, zakaj so čakalne dobe dejansko presežene, ne bi prinesel pomembnega izboljšanja na področju obvladovanja čakalnih dob, nasprotno, povzročil bi dodatne težave v delu, ki se nanaša na poslovanje zdravstvenih izvajalcev.

Problematiko pomanjkanja družinskih zdravnikov na primarni ravni smo naslovili z ambulantami za neopredeljene, v katerih delajo že zaposleni zdravniki v javnih zdravstvenih zavodih. S tem ukrepom smo prebivalcem Republike Slovenije zagotovili začasno rešitev za nemoten dostop do zdravnika na primarni ravni. Ta ukrep zaenkrat velja do konca leta 2024. V pripravi so že nove rešitve.

Komentarji