javni transport
Mediji poročajo, da je nakup kart na vlaku za 5 eurov dražji kot na peronu. Neumnost oz. zloraba monopola SŽ. Infrastrukturno ministrtvo mora naredit pravno osnovo za to, da je prodaja kart za vlak, avtobus, urejena kot je plačevanje na avtobusih LPPja. Če bi nekatere karte izdajal sprevodnik, seveda lahko vrača tudi gotovino, sicer pa mora biti izdaja vozovnic s kartičnim plačevanjem. QR koda na karti za vlak bi morala biti izenačena s parkiranjem na P+R parkiriščih, torej, ko se pripelješ z vlakom, imaš vožnjo z LPP brezplačno. ČE bi šlo tudi obratno mislim da ne, ker so cene bistveno višje.
Hkrati mora biti ob predvidenih linijah, kjer ustavi potniški vlak v ustrezni razdalji, ki se lahko spreminja glede tipa vlaka navoz, ki iz nižjega perona omogoča vstop težje hodečim, invalidskim vozičkom, materam z otroškimi. Novi peroni pa morajo biti tako kot nove avtobusne postaje narejeni tako, da se nivo med javnim prevozom in postajo zmanjša.
Poziv vladi pa je javna razprava o tem, ali bi omogočili delu populacije, da plačuje s prstnim odtisom. Ja, to pomeni, da daš enako kot za osebno izkaznico ali kot daš digitalni podpis še svoj digitalni prstni odtis. KI je v bazi recimo železnic ali avtobusnih podjetij in ki so ga dolžne na zahtevo lastnika tudi brisat iz registra.
S tem, da se za potrdilo plačilnega prometa uporablja prstni odtis pomeni manjši obseg papirologije. PRi vozovnicah za javni prevoz pa se lahko PO veže na bazo predplačil, mesečne vozovnice.
Ne vem koliko časa se uporabljajo prstni odtisi za odpriranje vrat v objektih, več kot 20 zagotovo. IN nisem še srečal podatka o tem, da je komu uspelo prstni odtis ponaredit.