Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Novi tarifni sistem za elektriko - odpravite tehnološki zastoj elektro podjetij

1034 OGLEDOV 13 KOMENTARJEV

Politika obračuna odjema električne energije spodbuja enakomerno porabo električne energije. Na spletu je npr. navedeno "Pri prilagoditvi obračunske moči gre večinoma za odločitev za prehod v aktivni odjem. To pomeni, da je treba svojo rabo energije aktivno spremljati in jo nadzirati. Rabe energije ne prepuščamo več naključju, temveč jo aktivno obvladujemo, po možnosti z uporabo ustreznih tehnologij."

Elektro podjetja spodbujajo uporabo novih tehnologij, pri čemer so same v tehnološkem zaostanku. Števci električne energije imajo vgrajen t.i. P1 vmesnik, ki uporabniku omogoča, da na osnovi meritev njegovega števca avtomatika prilagaja dogovorjeno obračunsko moč oziroma skrbi, da se ta ne preseže. Elektro podjetja so glede omogočanja teh vmesnikov v zaostanku. Zahtevajo od uporabnikov storitev tehnološko naprednost, sami pri tem zaostajajo.

Predlagam, da se vlada z uredbo naloži elektro podjetjem brezplačno odpiranje P1 vmesnika vsem uporabnikom in da izvedejo javno kampanjo, kako to tehnologijo uporabiti za cilje nove tarifne politike.

39 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J Janez Novak 5 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


16. 2. 2024

Odziv Ministrstva za okolje, podnebje in energijo

Zakon o oskrbi z električno energijo (Uradni list RS, št. 172/21) v 29. členu določa zahteve in funkcionalnosti naprednih števcev. Drugi in tretji odstavek določata naslednje:

(2) Poleg zahtev iz prejšnjega odstavka morajo napredni števci izpolnjevati tudi evropske tehnične standarde, zahteve iz Priloge II k Direktivi 2019/944/EU in naslednje zahteve:

  • nepotrjeni podatki o porabi, razpoložljivi v skoraj realnem času, so za končne odjemalce in za tretje osebe na podlagi ustreznega pooblastila ali pogodbe s strani končnega odjemalca enostavno in varno dostopni, brez dodatnih stroškov, nediskriminatorno in sočasno, lokalno prek standardiziranega vmesnika naprednega števca ali dostopa na daljavo, za podporo avtomatiziranim programom energetske učinkovitosti, prilagajanju odjema in drugim storitvam, skladno s skupno usklajenimi zahtevami distribucijskega in sistemskega operaterja (glede zamika pošiljanja podatkov, frekvence zajema podatkov, točnosti meritev, tehničnihkarakteristik naprednih merilnih sistemov itd.). Navedene podatke elektrooperater upošteva za vse storitve prožnosti, vključno s sistemskimi storitvami in storitvami za upravljanje prezasedenosti v distribucijskem omrežju;
  • napredni števci upoštevajo električno energijo, dovedeno v omrežje iz objektov aktivnih odjemalcev;
  • na zahtevo končnega odjemalca mora distribucijski operater zagotoviti, da so končnemu odjemalcu ali tretjim osebam, ki jih je pooblastil končni odjemalec, prek standardiziranega komunikacijskega vmesnika ali dostopa na daljavo in v skladu z izvedbenimi akti Evropske komisije iz 24. člena Direktive 2019/944/EU, dani na razpolago podatki o meritvah oddaje in odjema električne energije, in sicer v lahko razumljivi obliki na način, da je omogočena primerjava ponudb na enaki osnovi.

(3) Za namene tretje alineje prejšnjega odstavka mora biti končnemu odjemalcu ali tretji osebi, ki jo je pooblastil končni odjemalec, omogočeno, da pridobi podatke s števcev končnega odjemalca ali jih posreduje drugi osebi brez dodatnih stroškov v skladu s pravico do prenosljivosti podatkov na podlagi pravil o varstvu osebnih podatkov. Ta člen zakona dejansko govori o vmesniku, ki ga komercialno imenujemo P1 vmesnik, in ga mora imeti vsak napredni števec. Napredne števce imajo v Sloveniji nameščene že vsi negospodinjski odjemalci in preko 90% gospodinjskih odjemalcev, do konca leta bo opremljenost predvidoma stoodstotna. Ta vmesnik je že danes odjemalcem prosto dostopen za njihove potrebe. 

Tudi 177. člen SONDSEE določa, kakšne so minimalne zahteve za merilno in komunikacijsko opremo merilnega mesta, med ostali piše tudi tole:
(2) Sistemski števec električne energije mora poleg meroslovnih zahtev izpolnjevati naslednje minimalne funkcionalne zahteve:

  • standardizirani komunikacijski vmesnik za lokalni dostop do merilnih podatkov v skoraj realnem času za uporabnika sistema ali za povezavo s hišnim energetskim prikazovalnikom in napravami hišne avtomatizacije;

Predlagana rešitev je že uveljavljana v veljavni zakonodaji.

Predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.

Komentarji