Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev ocenjevanja pri "vzgojnih" predmetih v osnovni in srednji šoli

471 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Predlagam vladi, da ukine številčno ocenjevanje pri t. i. "vzgojnih" predmetih v OŠ in SŠ. Vzgojni predmeti so (Športna vzgoja, Glasbena umetnost, Likovna umetnost). Pri teh predmetih se najpogosteje opaža, da na določene stvari, ki vplivajo na odraz praktičnega znanja vplivajo stvari, na katere učenci nimajo vpliva. Učenec brez posluha, ne more dobro peti, medtem ko učenec ki slabo riše ne more tako dobro risati kot nekdo drug, ki ima ta talent razvit. Pri športni vzgoji mora učenec preskočiti pri skoku v višino (za oceno 5) višino, ki je 10 cm nižja od njega. Namesto, da bi takšni predmeti učencem in dijakom dajali veselje jih spravljajo v stres in se med urami ne počutijo dobro.

Pogosto, zaradi teh predmetov, nekateri učenci izgubljajo točke pri vpisu v srednje šole, dijaki v srednjih šolah pa izgubljajo točke za vpis na fakultete.

Verjamem, da v primeru ne ocenjevanj pri teh predmetih učenci nimajo več volje oz. bi bilo ustvarjanje discipline tam težje, zato predlagam, da se uvede drugačen način ocenjevanje, ki ne bi štel pri vpisu v SŠ oz. na Fakultete. (Ocenjevanje po sistemu Opravil - Ni opravil). Predmet bi bil še vedno obvezen, in učenec oz. dijak bi še vedno potreboval določeno prisotnost.

Pri praktičnih vajah (stoje, kolesa, prevali, petje, risanje, slikanje, kiparjenje) ni vse odvisno od dijaka ampak tudi na njegov talent in pri takih predmetih bi morali uživati in se sprostiti ne pa biti še bolj pod stresom.

36 glasov

9 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 23 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P Politik15 4 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 1. 2024

Odziv Ministrstva za vzgojo in izobraževanje

Septembra 2020 je bila za izvedbo nacionalne evalvacijske študije z naslovom Analiza primernosti uporabe številčnega ocenjevanja področij športa, glasbene in likovne umetnosti z izbranim izvajalcem, Pedagoško fakulteto Univerze v Mariboru sklenjena pogodba o izvedbi dvoletne študije.

Z zaključnim vsebinskim poročilom študije se je seznanil Strokovni svet za splošno izobraževanje in dal pozitivno mnenje. Izsledki Analize primernosti uporabe številčnega ocenjevanja področij športa, glasbene in likovne umetnosti so dostopni tudi javnosti in objavljeni na spletni strani.

Z namenom premisleka o usmeritvi vzgoje in izobraževanja za naslednje desetletno obdobje je bila v decembru 2022 imenovana delovna skupina za pripravo Nacionalnega programa za vzgojo in izobraževanje za obdobje 2023–2033 (NPVIZ).

Delovna skupina za pripravo Nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja 2023–2033 vsebuje šest delovnih podskupin, ki obravnavajo različna vzgojno-izobraževalna področja:

  1. Družbeni razvoj ter vloga vzgoje in izobraževanja;
  2. Zagotavljanje varnega in spodbudnega okolja za optimalni razvoj posameznika;
  3. Poučevanje, učenje, spremljanje napredka ter preverjanje in ocenjevanje znanja;
  4. Strokovni in karierni razvoj zaposlenih v vzgoji in izobraževanju;
  5. Sistem ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti;
  6. Vzgojno-izobraževalni sistem.

Naloga podskupin, ki se srečujejo večkrat mesečno, je opredeliti izzive in predlagati cilje s svojega vsebinskega področja, se še dodatno posvetovati s strokovnjaki in strokovnimi ter vodstvenimi delavci s področja vzgoje in izobraževanja ter opraviti več javnih razprav. V okviru dela podskupine  Poučevanje, učenje, spremljanje napredka ter preverjanje in ocenjevanje znanja bodo sodelujoči gotovo odpirali in pretresali tudi mnoga aktualna vprašanja ocenjevanja, med katere šteje tudi vprašanje številčnega ocenjevanja športa, likovne umetnosti in glasbe v osnovni šoli.

Na podlagi prejetih ugotovitev evalvacijske študije in razmisleka strokovne skupine se bodo, če se bo za to izkazala potreba, oblikovale nove ustrezne rešitve.

Komentarji