Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Demografija

635 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Po podatkih SURSA je 1. julija 2023 je v Sloveniji živelo 197 tisoč tujih državljanov. Slovenija naj rajši spiše nov demografski zakon, ki bo dal prednost Slovencem in pripomogel k večji rodnosti v državi. Takšen zakon bi morali dobiti že pred letom 2000, da bi sicer imelo boljšo situacijo z demografijo tudi danes. Danes pa rodnost med Slovenci pada, povečuje pa se prihod tujcev (še posebej: Albancev, ki imajo v Sloveniji tudi največ nezakonitih poslov).

1) Najprej bi se rad dotaknil migracij. Po 12. členu zakona o tujcih (ZTuj-2) je vsak, ki prečka meja na mejnem prehodu, ko ta obratuje a ne izkaže potnih listin nedovoljen vstop v državo ali se izogne mejni kontroli izven območja mejnega prehoda, ko ta ne deluje. Na tem mestu bom jasen, da se do nadaljnega meja za nezakonite migrante zapre in se vzdolž celotne meje ponovno postavi žična ograja in dodatne kontrole.

Ker je med migranti največ tistih iz Maroka ali Afganistana, prva se ne šteje kot revno se naj Maročani vračajo nazaj v državo (Maroko) in Slovenija naj za vse stroške bremeni Maroško vlado. Če državljan teh držav zaprosi za vizum pa je drugače in se naj oblasti ravnajo po zakonu o tujcih.

Poleg tega predlagam, da se do nadaljnega prepove prestop meje ali omeji za tiste, ki prihajajo brez osebnih dokumentov in neizobraženi (nimajo opravljene osnovnega šolanja). Kvečjemu se naj sprejema samo tiste, ki imajo opravljeno osnovno šolanje ali višje stopnje. V kolikor "migrant" izrazi željo po delu v Sloveniji pa naj le poskrbi zanj. Še preden naredi to mora zaprositi, v kolikor nima državljan osebnega dokumenta, državo iz katere prihaja o njegovih osebnih podatkih, da lahko Slovenija v primeru ko državljan izkoristi samo denarno pomoč terja denar od njega ali države. V kolikor takšen sistem ne bo deloval se naj meja na jugu za migrante popolnoma zapre in se dovoljuje samo vstop tistim, ki imajo vizo ali dovoli prehod samo državljanom EU.

2) Zaradi preveč ekonomskih migrantov (npr. Albanije), ki v Sloveniji povzročajo izjemno veliko problemov, ki jih prinesejo s sabo iz matične države (od mafije, ustrahovanj do pretepov med mladimi) predlagam omejitev izaje viz za določene države na največ 900 izdanih na leto. Poleg tega predlagam, da se viza izda samo tistim, ki imajo najmanj doseženo osnovnošolsko izobrazbo in lahko to tudi potrdijo s certifikatom.

Tujci, ki bivajo v Sloveniji z vizumom a prihajajo iz držav v Evropi (Albanija, Črna Gora, Kosovo, itd.) se naj ponovno preveri izobrazba in status zaposlitve. Če nima niti osnovnošolske izobrazbe ali dokončane srednješolske in je nezaposlen se naj v roku 1 leta zaposli ali na lastne stroške plača izobraževanje, drugače se mu naj takoj v roku 1 meseca viza prekine in se ga vrne v izvorno državo. Poleg tega se za fizične osebe terja potrdilo in dokazi o izvoru denarja, za pravne pa tudi certifikat o pozitivnem poslovanju podjetja.

3) Pa bi rad vzpodbudil vlado k demografski reformi in spodbujanju rodnosti z gradnjo stanovanj, subvencijami za mlade družine in z večjimi socialnimi nadomestili. Poleg tega naj preuči kje lahko še pridobi delovno silo med nezaposlenimi (npr. študentje in drugi), saj vedno več ljudi, ki se bo upokojilo in na drugi strani vedno več kot bo študentov (ali tistih s statusom študenta), vedno slabše po država delovala, ker ne bo dovolj davkoplačevalcev. Čez 5 ali 10 let bo po takšnem sistemu že lahko nekaj študentov samih plačevalo šolnine, ker ne bo dovolj denarja v javni blagajni za niihovo izobraževanje. Tukaj predvsem merim na status študenta, ki lahko kljub neobiskovanju študija študentu omogoči veliko ugodnosti, ker se mu pač ne da delati. Zato ponovno pozivam vlado, da preuči kaj se da narediti tudi na tem področju za boljšo vključitev študentov v trg dela po končani srednji šoli.

Sam sem navedel le primer študija, ampak se veliki stroški delajo tudi na drugih stopnjah in v drugih smereh.

Kot je navedeno v predlogu je moj namen izključno ta, da se poveča rodnost med Slovenci in zmanjša prihod tujcev v kolikor nimajo nobene izobrazbe in so samo ekonomski migranti. Predlog je tudi, da se zmanjša pomoč migrantom in se vsaj za Slovenijo upraviči vrnitev stroškov osrbe nezakonitih migrantov iz njihovih izvornih držav. Noben problem ni, če pride v Slovenijo državljan Maroka ali Bangladeša, ampak naj izrazi željo po bivanju v Sloveniji in tu tudi ostane (nadzoruje se naj tudi zaposlitev), drugače si Slovenija naj pridrži vso pravico terjati stroške od tega državljana ali njegove države. Kajti Slovenija bi morala že zdavnaj uveljaviti demografsko reformo in demografski sistem, ki bi omogočal sorazmerno rast prebivalstva za vsako leto naprej.

Omenil sem tudi šolski sistem, kjer problem, da se število študentov povečuje (zlasti na humanističnih smereh), ki vsaj zaenkrat ne prinašajo dobre zaposlitve v prihodnosti in to v povezavi z vedno več upokojenimi ljudmi vsako leto prinaša nevzdržen sistem, ki čez par let ne bo več moral delovati, saj bodo študentje študirali do 25 ali 26 leta, tudi zapuščali Slovenijo in se tako selili drugam.

28 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Y Yoys780 34 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 1. 2024

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

Razloge za migracije in posledično nedovoljene vstope v našo državo je mogoče iskati v povečanju nestabilnosti v državah izvora migracij kot tudi v varnostnih razmerah in politikah držav, skozi katere migracijski tokovi potekajo (tranzitne države). Statistični podatki in varnostno stanje širše v regiji jasno kažejo, da se razmere v glavnih državah izvora migracij ne izboljšujejo, zato se kritična masa ljudi, ki se odloča za migracije, povečuje. Republika Slovenija je zaradi eskalacij konflikta na Bližnjem vzhodu, pojava ekstremizma in radikalizacije v državah Evropske unije, ki bi lahko imeli neposredni vpliv na varnost Republike Slovenije, ter zaradi povečanja možnosti zlorabe zahodno-balkanske migracijske poti s strani oseb, ki bi lahko na območju Republike Slovenije in ostalih držav Evropske unije izvedle teroristični napad oziroma kako drugače ogrozile varnost EU, z 21. oktobrom 2023 uvedla ponovni začasni nadzor na notranji meji z Republiko Hrvaško in Madžarsko. Ponovni nadzor vključuje mejno kontrolo na mejnih prehodih, določenih z Odredbo o določitvi mejnih prehodov z Republiko Hrvaško in Madžarsko, na katerih je v času trajanja začasnega ponovnega nadzora dovoljeno prehajati mejo, ter varovanje državne meje med mejnimi prehodi. Tujci lahko vstopajo na območje Republike Slovenije v skladu z določili Zakona o tujcih (Ur. I. RS, št. 91/21, s spremembami in dopolnitvami – ZTuj-2), pri tem pa morajo izpolnjevati tudi ostale pogoje določene v Uredbi (EU) 2016/399 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 9. marca 2016 o Zakoniku Unije o pravilih, ki urejajo gibanje oseb prek meja (Zakonik o schengenskih mejah).

Zakon o mednarodni zaščiti (Uradni list RS, št. 16/17 – uradno prečiščeno besedilo, 54/21 in 42/23 – ZZSDT-D) omogoča državljanom tretjih držav oziroma osebam brez državljanstva, da v Republiki Sloveniji zaprosijo za mednarodno zaščito, ob čemer pravica dostopa do mednarodne zaščite predstavlja temeljno pravico, skladno s katero mora Republika Slovenija vsaki osebi zagotoviti upoštevanje načela nevračanja ter učinkovito pravico do mednarodne zaščite. Vlagatelj namere, ki izrazi namen, da bi vložil prošnjo za mednarodno zaščito, in je v Republiko Slovenijo vstopil nezakonito ali je nezakonito podaljšal svoje prebivanje, mora to storiti v najkrajšem možnem času. V tem primeru se to ne obravnava kot nezakonit prehod državne meje. Pri tem poudarjamo, da se oseb, ki so izrazile namero, ne vrača v državo, iz katere so na nedovoljen način vstopile v Republiko Slovenijo, do zaključenega postopka mednarodne zaščite. Vračanje se izvede, če oseba odstopi od namere ali po pravnomočnosti in izvršljivosti odločbe o zavrnitvi pridobitve statusa mednarodne zaščite.

Policija v skladu s svojimi pooblastili in določili ZTuj-2 ter ob upoštevanju ostalih pogojev, določenih v Zakoniku o schengenskih mejah, tujcu dovoli ali zavrne vstop v Republiko Slovenijo. Če tujec, državljan tretje države, želi prebivati v Republiki Sloveniji iz razloga dela, si mora pred vstopom, v skladu z določili ZTuj-2, pridobiti ustrezni vstopni naslov.

V povezavi s tem Ministrstvo za notranje zadeve pojasnjuje vprašanje, ki se navezuje na možnost omejitve izdaje dovoljenj za prebivanje (in ne vizumov) tujcem.

ZTuj-2 določa splošne pogoje za izdajo dovoljenja za prebivanje ter dodatno tudi posebne pogoje za izdajo dovoljenja za prebivanje po posameznem namenu prebivanja. Za namen zaposlitve ali dela v Republiki Sloveniji tujec praviloma zaprosi v tujini, kjer mu je dovoljenje tudi vročeno. Za izdajo takšnega dovoljenja mora tujec skladno z določbami ZTuj-2 izpolnjevati splošne pogoje (imeti mora veljavno potno listino, katere veljavnost je najmanj tri mesece daljša od nameravanega prebivanja v Republiki Sloveniji, ustrezno zdravstveno zavarovanje, ki krije vsaj nujne zdravstvene storitve na območju Republike Slovenije, in zadostna sredstva za preživljanje v času prebivanja v državi oziroma mu mora biti preživljanje kako drugače zagotovljeno, mesečno najmanj v višini, kolikor znaša osnovni znesek minimalnega dohodka v Republiki Sloveniji). Tujec mora predložiti še dokazila, ki so podlaga za podajo soglasja k njegovi zaposlitvi, ki ga izda Zavod RS za zaposlovanje. Upravna enota v postopku izdaje dovoljenja tudi preveri, ali obstajajo zavrnili razlogi (varnostni vidik) za izdajo dovoljenja. ZTuj-2 določa tudi pogoje za razveljavitev in prenehanje dovoljenja za prebivanje.

Možnost omejitve števila tujcev na trgu dela in zaposlovanja je določena tako v ZTuj-2 kot tudi v Zakonu o zaposlovanju, samozaposlovanju in delu tujcev (Uradni list RS, št. 91/21 – uradno prečiščeno besedilo in 42/23; ZZSDT). Skladno z določbami ZZSDT se število tujcev na trgu dela lahko omeji glede na stanje in predvidena gibanja na trgu dela, in sicer na način, da Vlada Republike Slovenije (v nadaljevanju: Vlada) letno določi kvoto soglasij k izdaji enotnega dovoljenja in kvoto dovoljenj za sezonsko delo. Kvoto Vladi predlaga minister, pristojen za delo, ob predhodni pridobitvi mnenja Ekonomsko-socialnega sveta. Vlada lahko s kvoto omeji zaposlovanje in delo tistih tujcev, ki še niso pridobili pravice do prebivanja v Republiki Sloveniji. Vlada lahko poleg kvote določi tudi omejitve in prepovedi zaposlovanja, samozaposlovanja in dela tujcev po regijah, področjih dejavnosti, podjetjih in poklicih, kakor tudi omeji, ali prepove prihod novih tujcev z namenom zaposlitve ali dela v celoti ali z določenih regionalnih območij, kadar je to utemeljeno z javnim redom, javno varnostjo, javnim zdravjem, splošnim gospodarskim interesom ali stanjem ter predvidenimi gibanji na trgu dela. Skladno z Resolucijo o migracijski politiki Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 106/02) in na podlagi 5. člena ZTuj-2 pa lahko Vlada vsako leto določi število (kvoto) dovoljenj za prebivanje v Republiki Sloveniji, ki se jih lahko izda tujcem v tekočem letu. V kvoto se ne vštejejo dovoljenja za začasno prebivanje, izdana zaradi združevanja družine, dovoljenja za začasno prebivanje, izdana družinskim članom slovenskih državljanov ali državljanov EU, dovoljenja za začasno prebivanje, izdana akreditiranim novinarjem, dovoljenja za začasno prebivanje, izdana umetnikom, dovoljenja za začasno prebivanje, izdana zaradi opravljanja raziskovalnega dela, dovoljenja za začasno prebivanje, izdana zaradi visokokvalificirane zaposlitve, dovoljenja za začasno prebivanje, izdana žrtvam trgovine z ljudmi, dovoljenja za začasno prebivanje, izdana žrtvam nezakonitega zaposlovanja, in dovoljenja za začasno prebivanje, izdana iz drugih utemeljenih razlogov in zaradi interesa Republike Slovenije. V nobenem primeru določitve kvot pa zakonodaja tega ne omogoča zgolj na podlagi nacionalnosti.

Komentarji




  • F Ferenc
  • F Ferenc

    Kaj pa sicer, kakšna država je Islandija?

    Velja za eno najvarnejših držav na svetu. Tudi pri nas pa se je kot povsod po Evropi pojavil trend migracij. Mogoče se tukaj, kjer je toliko manj prebivalcev, to vidi še toliko bolj. Tukaj niso samo ekonomski migranti temveč tudi politični. Tu so Južnoameričani, pa ljudje z Bližnjega vzhoda, prišlo je tudi ogromno Ukrajincev. Na kratki rok se to toliko morda še ne pozna, pomembna bo predvsem pravilna integracija priseljencev, da ne bo težav v prihodnje. Težava je tudi v nastanitvah, vodstvo države že išče rešitve, sploh zaradi težav, ki jih povzročajo vulkani. Eno mesto s štiri tisoč ljudmi so morali zaradi tega celo izseliti. Potem nastopi težava, ker je za migrante res dobro poskrbljeno, medtem ko mnogi domačini izvisijo. Država se s tem sicer z različnimi ukrepi trenutno kar dobro spopada.

  • j jbtZ

    Slovenci - definicija !?!

    • B Bokis

      Slovenec je vsakdo, neglede na genetski izvor, neglede na kraj rojstva na svetu, neglede na materni jezik in vero ob rojstvu, ..., ki je prišel živeti na ozemlje Slovenije, ki je vnaprej odločen, da bo od dneva prejema državljanstva spoštoval in ohranjal slovenske vrednote, običaje zakone, slovenski jezik in v primeru sovražnega napada na Slovenijo, tudi če je sovražnik prišel iz tuje dežele njegovih prednikov, Slovenijo branil s svojim življenjem in ne bo postal izdajalec Slovenije.

  • B Bokis

    1) Prvo si odgovori, zakaj je Merklova uradno in javno preko TV povabila te nezakonite prebežnike v Nemčijo? Zakaj Belgija v svojih kolonijah uradno oglašuje zaposlovanje Afričanov v EU?

    Zato, ker današnji zahodni kapitalisti, potomci nekdanjih nemških fevdalcev in bogatih trgovcev ljubosumno držijo vso dobičkonosno EU industrijo zase, namesto, da bi jo razpršili po celi EU in tako zmanjšali pritisk na priseljevanje samo v zahodno EU.

    Zahodna Puritanska vzgoja jih uči, da je osebno bogastvo pot do božje milosti in te "milosti" si vsak človek, ki v to versko oslarijo verjame, želi neomejeno.

    Prebivalstvo na obrobju EU upada zato, ker se mladi izseljujejo v Nemčijo v upanju, da bodo tam prej deležni "božje milosti", beri navideznega bogastva v zlati kletki. Navezani na tamkajšnje storitve in zdravstvo, duhovno spremenjeni se na stara leta ne vrnejo v SLO. Njih otroci gredo v mešane zakone s tujci, se prav tako nikoli ne vrnejo domov v SLO. Skratka od njih za SLO nobene koristi več.

    Če v državi, recimo v SLO ni več mladine, ker je prebegnila v Nemčijo, podjetja tu ne najdejo več potrebnih delavcev, tu preostali njih starši, pač nimajo tu več svojih, ne otrok ne vnukov, posledično ni prihodkov iz dela mladih, ni prispevkov za pokojnine staršev, ni prometa blaga, ni pobiranja davkov, ni ljudi za storitve in razvoj, saj skrčeno prebivalstvo ima vedno manjše potrebe, vrednost nepremičninam in zemlji pade. Tako staroselski narod opazno izginja, pride zahodni kapitalist s t.i. "pomočjo" in brez boja ali nekih družbenih preobratov poceni pokupi deželo in vse njene naravne ter človeške vire. Staroselci naenkrat postanemo tujci na nekoč, v Jugoslaviji še, lastni zemlji.

    Posledično domača SLO politika, ne vidi druge rešitve kot da uvozi tujo delovno silo in mladino iz bivših jugoslovanskih republik, da ohrani plačevanje v pokojninski sklad, pobere davke, obnovi nepremičnine in ostale potrebne družbene dejavnosti.

    2.) Za dejansko višjo rodnost nekega naroda so odločilne ženska vzgoja in ženska materialna ter druga varnost. Še pred 2.s.v. ko se nihče ni sramoval imeti 10 otrok, so najstnice vzgajali, da bodo kmalu postale bodoče mame, nekatere so že pred 18. letom zbirale gospodinjske potrebščine, da bodo pripravljene in skrbele za kar se da večji zarod, vzgajale otroke (materni jezik, domoljubje, kultura,...), vzdrževale gospodinjstvo, spoštovale moža in bile možu v oporo ter najboljši zvesti prijatelj.

    Ženske so se vedno izobraževale, toda to ni bilo na 1. mestu in ni bilo odločilno za njeno materialno varnost.

    Mož pa naj bi ženo razbremenil težjih in napornejših opravil, poskrbel za materialne prihodke, se pravi se izobraževal, iskal poslovne priložnosti za zaslužek in preživetje družine. Zato so prislovnično ženske iskale v možeh "dobro partijo", zaradi materialne varnosti bodočega gnezda. Na dvoriščih hiš in blokov je bilo veliko otroškega živ žava.

    Kaj pa imamo danes? Najstnic nihče več ne vzgaja, da naj bodo kmalu mame, temveč naj bodo feministke, naj študirajo, da bodo "samostojne", da bodo poslovno uspešne, da bodo od moških neodvisne, da ne bodo več "stroj za rojevanje otrok", naj gredo v feministični osvobodilni boj proti moškim "plenilcem". Oslarija nad vsemi oslarijami, značilna za duhovno bolehno in z bogastvom obsedeno zahodno družbo. Spregledan pa je učinek, da sedaj ženske na trgu dela tekmujejo z moškimi in obema zbijajo ceno dela. Zdaj sta oba še bolj izkoriščena in izmozgana s strani kapitala.

    Ženske se danes podsmehujejo materi, ki ima več kot dva otroka, češ a je ta čisto nora. Večina žensk danes, ima enega ali nobenega otroka, saj so otroci ovira do poklicnega uspeha in njene "samostojnosti". Vsak nadaljnji porod ji pokvari postavo, se zredi, groza, zdaj ne bo več videti privlačna kot kaka holivudska "priležnica". Čeprav je dokazano, da se večini moških zdijo okrogle ženske privlačnejše.

    Druga porazna posledica feminizma, ki nastane iz ženskega nespoštovanja moškega je ogromno število ločitev mladih, posledično veliko samskih žensk samohranilk, ki trpijo tako denarno kot organizcijsko, ker same ne zmorejo vzdrževati niti vzgajati tistega enega razvajenega otroka, ki je večino časa sam doma, prepuščen vzgoji ulice ali spleta, da je mati lahko v službi.

    K vsemu temu poraznemu stanju rojstev prispevajo vse državne ustanove in politiki, ki omejujejo družinsko in domovinsko vzgojo, s podporo nekih iz tujine plačanih nevladnih organizacij, ki so v resnici samo tujek v našem dvorišču in katerih skrita naloga je postopoma načeti zdravje družbe, da bo lažji plen zahodnega pohlepa po vladanju in imetju vedno več novih, z oktobersko revolucijo izgubljenih nekdanjih socialističnih "kolonij".

    • Y Yoys780

      Točno to so vprašanja katera bi rad naslovil. Slovenija se naj raje usmeri v spodbujanje rodnosti pri Slovencih ne pa preprosto reči, da v Sloveniji ni dovolj ljudi in da se bo sedaj na veliko uvažalo tujce. Kot sem že rekel bi morali demografsko reformo izvesti že pred letom 2000 z nazivom Slovenska demografija do leta 2020 pa bi imeli danes manj težav kot jih imamo.

      Ravno zaradi tega ne moremo iti v izogib uvozu tuje delovne sile, ampak ta naj bo le tista, ki ostane v Sloveniji ne pa tudi ta, ki pobere javni denar ali bivališče, ki jim ga Slovenija ponudi in potem pobegne v tujino, ko ji čez nekaj časa ni več všeč v Sloveniji. Krasna rešitev bi nam tem mestu bila, ampak je nisem vključil v predlog, uvedba kartic kot to namerava storiti Nemčija.

      Pod 30 letom starosti ima redkokatera oseba otroka. Nekatere že vedo ob starosti 19 ali 20 let da nočejo imeti otroka.

      • B Bokis

        Ko bo št. lastnih otrok sorazmerno povezano z višino pokojnine staršev, ki jo bodo ti otroci s prispevki od svojega dela vplačevali v pokojninski sklad, bo otrok kot kitajcev ali kot je to dolgoletni družinski običaj v Albaniji in na Kosovu.

        In ko bodo samski ljudje, (ki bi lahko imeli, pa nočejo imeti otrok, ker se neovirano lahko pehajo za poklicnimi uspehi, dosežki in imajo visoke prihodke) višjo obdavčitev in sorazmerno višje pokojninske prispevke zaradi izpada svojih otrok.

  • C Cockta

    Diskriminatorno. Plus, s povečanjem rodnosti nima prav nobene zveze.

    • Y Yoys780

      Diskriminatorno do koga?

      V naslovu nista razdeljeni temi na dva dela.