Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Demografija

491 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Po podatkih SURSA je 1. julija 2023 je v Sloveniji živelo 197 tisoč tujih državljanov. Slovenija naj rajši spiše nov demografski zakon, ki bo dal prednost Slovencem in pripomogel k večji rodnosti v državi. Takšen zakon bi morali dobiti že pred letom 2000, da bi sicer imelo boljšo situacijo z demografijo tudi danes. Danes pa rodnost med Slovenci pada, povečuje pa se prihod tujcev (še posebej: Albancev, ki imajo v Sloveniji tudi največ nezakonitih poslov).

1) Najprej bi se rad dotaknil migracij. Po 12. členu zakona o tujcih (ZTuj-2) je vsak, ki prečka meja na mejnem prehodu, ko ta obratuje a ne izkaže potnih listin nedovoljen vstop v državo ali se izogne mejni kontroli izven območja mejnega prehoda, ko ta ne deluje. Na tem mestu bom jasen, da se do nadaljnega meja za nezakonite migrante zapre in se vzdolž celotne meje ponovno postavi žična ograja in dodatne kontrole.

Ker je med migranti največ tistih iz Maroka ali Afganistana, prva se ne šteje kot revno se naj Maročani vračajo nazaj v državo (Maroko) in Slovenija naj za vse stroške bremeni Maroško vlado. Če državljan teh držav zaprosi za vizum pa je drugače in se naj oblasti ravnajo po zakonu o tujcih.

Poleg tega predlagam, da se do nadaljnega prepove prestop meje ali omeji za tiste, ki prihajajo brez osebnih dokumentov in neizobraženi (nimajo opravljene osnovnega šolanja). Kvečjemu se naj sprejema samo tiste, ki imajo opravljeno osnovno šolanje ali višje stopnje. V kolikor "migrant" izrazi željo po delu v Sloveniji pa naj le poskrbi zanj. Še preden naredi to mora zaprositi, v kolikor nima državljan osebnega dokumenta, državo iz katere prihaja o njegovih osebnih podatkih, da lahko Slovenija v primeru ko državljan izkoristi samo denarno pomoč terja denar od njega ali države. V kolikor takšen sistem ne bo deloval se naj meja na jugu za migrante popolnoma zapre in se dovoljuje samo vstop tistim, ki imajo vizo ali dovoli prehod samo državljanom EU.

2) Zaradi preveč ekonomskih migrantov (npr. Albanije), ki v Sloveniji povzročajo izjemno veliko problemov, ki jih prinesejo s sabo iz matične države (od mafije, ustrahovanj do pretepov med mladimi) predlagam omejitev izaje viz za določene države na največ 900 izdanih na leto. Poleg tega predlagam, da se viza izda samo tistim, ki imajo najmanj doseženo osnovnošolsko izobrazbo in lahko to tudi potrdijo s certifikatom.

Tujci, ki bivajo v Sloveniji z vizumom a prihajajo iz držav v Evropi (Albanija, Črna Gora, Kosovo, itd.) se naj ponovno preveri izobrazba in status zaposlitve. Če nima niti osnovnošolske izobrazbe ali dokončane srednješolske in je nezaposlen se naj v roku 1 leta zaposli ali na lastne stroške plača izobraževanje, drugače se mu naj takoj v roku 1 meseca viza prekine in se ga vrne v izvorno državo. Poleg tega se za fizične osebe terja potrdilo in dokazi o izvoru denarja, za pravne pa tudi certifikat o pozitivnem poslovanju podjetja.

3) Pa bi rad vzpodbudil vlado k demografski reformi in spodbujanju rodnosti z gradnjo stanovanj, subvencijami za mlade družine in z večjimi socialnimi nadomestili. Poleg tega naj preuči kje lahko še pridobi delovno silo med nezaposlenimi (npr. študentje in drugi), saj vedno več ljudi, ki se bo upokojilo in na drugi strani vedno več kot bo študentov (ali tistih s statusom študenta), vedno slabše po država delovala, ker ne bo dovolj davkoplačevalcev. Čez 5 ali 10 let bo po takšnem sistemu že lahko nekaj študentov samih plačevalo šolnine, ker ne bo dovolj denarja v javni blagajni za niihovo izobraževanje. Tukaj predvsem merim na status študenta, ki lahko kljub neobiskovanju študija študentu omogoči veliko ugodnosti, ker se mu pač ne da delati. Zato ponovno pozivam vlado, da preuči kaj se da narediti tudi na tem področju za boljšo vključitev študentov v trg dela po končani srednji šoli.

Sam sem navedel le primer študija, ampak se veliki stroški delajo tudi na drugih stopnjah in v drugih smereh.

Kot je navedeno v predlogu je moj namen izključno ta, da se poveča rodnost med Slovenci in zmanjša prihod tujcev v kolikor nimajo nobene izobrazbe in so samo ekonomski migranti. Predlog je tudi, da se zmanjša pomoč migrantom in se vsaj za Slovenijo upraviči vrnitev stroškov osrbe nezakonitih migrantov iz njihovih izvornih držav. Noben problem ni, če pride v Slovenijo državljan Maroka ali Bangladeša, ampak naj izrazi željo po bivanju v Sloveniji in tu tudi ostane (nadzoruje se naj tudi zaposlitev), drugače si Slovenija naj pridrži vso pravico terjati stroške od tega državljana ali njegove države. Kajti Slovenija bi morala že zdavnaj uveljaviti demografsko reformo in demografski sistem, ki bi omogočal sorazmerno rast prebivalstva za vsako leto naprej.

Omenil sem tudi šolski sistem, kjer problem, da se število študentov povečuje (zlasti na humanističnih smereh), ki vsaj zaenkrat ne prinašajo dobre zaposlitve v prihodnosti in to v povezavi z vedno več upokojenimi ljudmi vsako leto prinaša nevzdržen sistem, ki čez par let ne bo več moral delovati, saj bodo študentje študirali do 25 ali 26 leta, tudi zapuščali Slovenijo in se tako selili drugam.

28 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Y Yoys780 33 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 1. 2024

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

Razloge za migracije in posledično nedovoljene vstope v našo državo je mogoče iskati v povečanju nestabilnosti v državah izvora migracij kot tudi v varnostnih razmerah in politikah držav, skozi katere migracijski tokovi potekajo (tranzitne države). Statistični podatki in varnostno stanje širše v regiji jasno kažejo, da se razmere v glavnih državah izvora migracij ne izboljšujejo, zato se kritična masa ljudi, ki se odloča za migracije, povečuje. Republika Slovenija je zaradi eskalacij konflikta na Bližnjem vzhodu, pojava ekstremizma in radikalizacije v državah Evropske unije, ki bi lahko imeli neposredni vpliv na varnost Republike Slovenije, ter zaradi povečanja možnosti zlorabe zahodno-balkanske migracijske poti s strani oseb, ki bi lahko na območju Republike Slovenije in ostalih držav Evropske unije izvedle teroristični napad oziroma kako drugače ogrozile varnost EU, z 21. oktobrom 2023 uvedla ponovni začasni nadzor na notranji meji z Republiko Hrvaško in Madžarsko. Ponovni nadzor vključuje mejno kontrolo na mejnih prehodih, določenih z Odredbo o določitvi mejnih prehodov z Republiko Hrvaško in Madžarsko, na katerih je v času trajanja začasnega ponovnega nadzora dovoljeno prehajati mejo, ter varovanje državne meje med mejnimi prehodi. Tujci lahko vstopajo na območje Republike Slovenije v skladu z določili Zakona o tujcih (Ur. I. RS, št. 91/21, s spremembami in dopolnitvami – ZTuj-2), pri tem pa morajo izpolnjevati tudi ostale pogoje določene v Uredbi (EU) 2016/399 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 9. marca 2016 o Zakoniku Unije o pravilih, ki urejajo gibanje oseb prek meja (Zakonik o schengenskih mejah).

Zakon o mednarodni zaščiti (Uradni list RS, št. 16/17 – uradno prečiščeno besedilo, 54/21 in 42/23 – ZZSDT-D) omogoča državljanom tretjih držav oziroma osebam brez državljanstva, da v Republiki Sloveniji zaprosijo za mednarodno zaščito, ob čemer pravica dostopa do mednarodne zaščite predstavlja temeljno pravico, skladno s katero mora Republika Slovenija vsaki osebi zagotoviti upoštevanje načela nevračanja ter učinkovito pravico do mednarodne zaščite. Vlagatelj namere, ki izrazi namen, da bi vložil prošnjo za mednarodno zaščito, in je v Republiko Slovenijo vstopil nezakonito ali je nezakonito podaljšal svoje prebivanje, mora to storiti v najkrajšem možnem času. V tem primeru se to ne obravnava kot nezakonit prehod državne meje. Pri tem poudarjamo, da se oseb, ki so izrazile namero, ne vrača v državo, iz katere so na nedovoljen način vstopile v Republiko Slovenijo, do zaključenega postopka mednarodne zaščite. Vračanje se izvede, če oseba odstopi od namere ali po pravnomočnosti in izvršljivosti odločbe o zavrnitvi pridobitve statusa mednarodne zaščite.

Policija v skladu s svojimi pooblastili in določili ZTuj-2 ter ob upoštevanju ostalih pogojev, določenih v Zakoniku o schengenskih mejah, tujcu dovoli ali zavrne vstop v Republiko Slovenijo. Če tujec, državljan tretje države, želi prebivati v Republiki Sloveniji iz razloga dela, si mora pred vstopom, v skladu z določili ZTuj-2, pridobiti ustrezni vstopni naslov.

V povezavi s tem Ministrstvo za notranje zadeve pojasnjuje vprašanje, ki se navezuje na možnost omejitve izdaje dovoljenj za prebivanje (in ne vizumov) tujcem.

ZTuj-2 določa splošne pogoje za izdajo dovoljenja za prebivanje ter dodatno tudi posebne pogoje za izdajo dovoljenja za prebivanje po posameznem namenu prebivanja. Za namen zaposlitve ali dela v Republiki Sloveniji tujec praviloma zaprosi v tujini, kjer mu je dovoljenje tudi vročeno. Za izdajo takšnega dovoljenja mora tujec skladno z določbami ZTuj-2 izpolnjevati splošne pogoje (imeti mora veljavno potno listino, katere veljavnost je najmanj tri mesece daljša od nameravanega prebivanja v Republiki Sloveniji, ustrezno zdravstveno zavarovanje, ki krije vsaj nujne zdravstvene storitve na območju Republike Slovenije, in zadostna sredstva za preživljanje v času prebivanja v državi oziroma mu mora biti preživljanje kako drugače zagotovljeno, mesečno najmanj v višini, kolikor znaša osnovni znesek minimalnega dohodka v Republiki Sloveniji). Tujec mora predložiti še dokazila, ki so podlaga za podajo soglasja k njegovi zaposlitvi, ki ga izda Zavod RS za zaposlovanje. Upravna enota v postopku izdaje dovoljenja tudi preveri, ali obstajajo zavrnili razlogi (varnostni vidik) za izdajo dovoljenja. ZTuj-2 določa tudi pogoje za razveljavitev in prenehanje dovoljenja za prebivanje.

Možnost omejitve števila tujcev na trgu dela in zaposlovanja je določena tako v ZTuj-2 kot tudi v Zakonu o zaposlovanju, samozaposlovanju in delu tujcev (Uradni list RS, št. 91/21 – uradno prečiščeno besedilo in 42/23; ZZSDT). Skladno z določbami ZZSDT se število tujcev na trgu dela lahko omeji glede na stanje in predvidena gibanja na trgu dela, in sicer na način, da Vlada Republike Slovenije (v nadaljevanju: Vlada) letno določi kvoto soglasij k izdaji enotnega dovoljenja in kvoto dovoljenj za sezonsko delo. Kvoto Vladi predlaga minister, pristojen za delo, ob predhodni pridobitvi mnenja Ekonomsko-socialnega sveta. Vlada lahko s kvoto omeji zaposlovanje in delo tistih tujcev, ki še niso pridobili pravice do prebivanja v Republiki Sloveniji. Vlada lahko poleg kvote določi tudi omejitve in prepovedi zaposlovanja, samozaposlovanja in dela tujcev po regijah, področjih dejavnosti, podjetjih in poklicih, kakor tudi omeji, ali prepove prihod novih tujcev z namenom zaposlitve ali dela v celoti ali z določenih regionalnih območij, kadar je to utemeljeno z javnim redom, javno varnostjo, javnim zdravjem, splošnim gospodarskim interesom ali stanjem ter predvidenimi gibanji na trgu dela. Skladno z Resolucijo o migracijski politiki Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 106/02) in na podlagi 5. člena ZTuj-2 pa lahko Vlada vsako leto določi število (kvoto) dovoljenj za prebivanje v Republiki Sloveniji, ki se jih lahko izda tujcem v tekočem letu. V kvoto se ne vštejejo dovoljenja za začasno prebivanje, izdana zaradi združevanja družine, dovoljenja za začasno prebivanje, izdana družinskim članom slovenskih državljanov ali državljanov EU, dovoljenja za začasno prebivanje, izdana akreditiranim novinarjem, dovoljenja za začasno prebivanje, izdana umetnikom, dovoljenja za začasno prebivanje, izdana zaradi opravljanja raziskovalnega dela, dovoljenja za začasno prebivanje, izdana zaradi visokokvalificirane zaposlitve, dovoljenja za začasno prebivanje, izdana žrtvam trgovine z ljudmi, dovoljenja za začasno prebivanje, izdana žrtvam nezakonitega zaposlovanja, in dovoljenja za začasno prebivanje, izdana iz drugih utemeljenih razlogov in zaradi interesa Republike Slovenije. V nobenem primeru določitve kvot pa zakonodaja tega ne omogoča zgolj na podlagi nacionalnosti.

Komentarji