Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Selektivna migracija za stabilnost in gospodarsko rast Slovenije in Evrope

410 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Predlagam program zasnovan na način, da bi privabil kvalificirane delavce, ki bi doprinesli k gospodarstvu države, obenem pa bi zagotavljal, da se ljudje vključijo v delovno silo samo za določeno obdobje.

Tukaj je nekaj ključnih načel programa:

1. Selektivna migracija: Država bi lahko izvajala selektivno migracijo, sprejemala ljudi z določenimi znanji, izkušnjami in poklicnimi spretnostmi, ki so potrebni v državi. To bi lahko vključevalo različne panoge, kot so informatika, inženiring, medicina, izobraževanje itd.

2. Delovna dovoljenja s časovnim omejevanjem: Ljudje, sprejeti v program, bi dobili delovna dovoljenja, ki bi veljala za določeno obdobje, na primer 2-5 let. Med tem časom bi bili upravičeni do dela, socialnih pravic in zdravstvenega varstva.

3. Pogoj za podaljšanje: Po izteku začetnega obdobja bi se delovno dovoljenje lahko podaljšalo le, če bi oseba ostala zaposlena in bi še vedno izpolnjevala pogoje programa. Če oseba ne bi več bila zaposlena, bi morala zapustiti državo.

4. Poudarek na izobraževanju in vključevanju: Program bi lahko vključeval tudi možnosti za izobraževanje in usposabljanje za migrante, da bi izboljšali svoje spretnosti in se bolje vključili v lokalno delovno silo.

5. Družinske vize: Če bi migranti imeli družine, bi bili lahko upravičeni do družinskih viz, ki bi omogočale, da se tudi njihovi družinski člani preselijo z njimi, vendar bi veljala enaka pravila glede zaposlenosti.

6. Sistem spremljanja: Ustrezno bi bilo vzpostaviti sistem spremljanja, ki bi preverjal zaposlenost in izpolnjevanje pogojev s strani migrantov.

7. Poudarek na integraciji: Pomemben del programa bi moral biti poudarek na integraciji migrantov v lokalno skupnost, vključno z učenjem jezika in kulture ter spodbujanjem sodelovanja v družbenem življenju.

Ta predlog bi lahko zagotavljal koristi za državo, saj bi privabljal kvalificirane delavce in spodbujal gospodarsko rast, obenem pa bi tudi omogočal ljudem iz drugih držav priložnost za delo in izkušnje v Sloveniji. Vendar pa bi moralo biti skrbno načrtovano, da bi se izognili zlorabam sistema in zagotovili, da migranti spoštujejo pogoje programa. 

21 glasov

8 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 15 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Sončni Avatar 104 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


11. 6. 2024

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Upravljanje migracij je ena od prednostnih nalog Ministrstva za notranje zadeve in Vlade Republike Slovenije. Vlada Republike Slovenije je na seji 28. marca 2024 sprejela Strategijo Vlade Republike Slovenije na področju priseljevanja. Strategija priseljevanje obravnava kot splošen in stalen družbeni pojav, prepoznava razvojni potencial priseljevanja ter spoštovanje temeljnih človekovih pravic in dostojanstva kot osnovno vodilo pri obravnavi priseljevanja.

Slovenija na podlagi tujske zakonodaje že izvaja selektivno priseljevanje. Na področju delovnih migracij, ki so regulirane na podlagi zakona, ki ureja zaposlovanje, samozaposlovanje in delo tujcev, Zavod RS za zaposlovanje v vseh primerih novih zaposlitev državljanov tretjih držav na slovenskem trgu dela izvede t.i. kontrolo trga dela. V tem postopku država preveri, ali bi lahko prosto delovno mesto zapolnili z ustreznim brezposelnim kandidatom, ki je že na voljo na slovenskem trgu dela, V kolikor v evidenci brezposelnih oseb ni ustreznih kandidatov, se lahko nadaljuje postopek za zaposlitev tujca z vlogo za delovno dovoljenje oziroma z vlogo za enotno dovoljenje za prebivanje in delo.

Dodatno pojasnjujemo, da se selektivno priseljevanje, po našem mnenju, izvaja tudi na ravni delodajalcev, saj je večina tujcev zaposlenih v realnem sektorju (gospodarstvu) in ne v javnem sektorju. Delodajalci z objavo prostih delovnih mest oziroma z izražanjem svojih potreb tudi soustvarjajo profil delovne sile na slovenskem trgu dela.

Nadalje poudarjamo, da slovenska zakonodaja termina »delovno dovoljenje« ne pozna več. V skladu z zakonodajo EU na področju uveljavitve enotnega postopka za izdajo enotnega dovoljenja za prebivanje in delo od leta 2015 tujska zakonodaja RS delovnih dovoljenj, razen v redki izjemi na področju sezonskega dela, ne pozna več.

V zvezi s časovnimi omejitvami dostopa na slovenski trg dela pojasnjujemo, da avtorizacije ZRSZ za dostop do trga dela tujcev, državljanov tretjih držav, nimajo časovne veljavnosti (razen v primeru dovoljenj, izdanih na podlagi mednarodnih pogodb). Časovno veljavnost imajo dovoljenja za prebivanje oziroma na področju zaposlovanja tujcev, državljanov tretjih držav, enotno dovoljenje za prebivanje in delo, ki se izda na podlagi zakona, ki ureja vstop in prebivanje tujcev.

Enotno dovoljenje za prebivanje in delo je dovoljenje za začasno prebivanje in delo, ki tujcu omogoča da vstopi, prebiva in dela v Republiki Sloveniji.

Prvo enotno dovoljenje se tujcu izda za čas veljavnosti pogodbe o zaposlitvi ali pogodbe, sklenjene za opravljanje dela, vendar ne dlje od enega leta.

Enotno dovoljenje se po poteku veljavnosti lahko podaljša, če tujec ali njegov delodajalec pravočasno zaprosi za podaljšanje enotnega dovoljenja, in sicer za čas veljavnosti pogodbe o zaposlitvi ali pogodbe, sklenjene za opravljanje dela, vendar največ za dve leti.

Ko se tujec vključi v obvezna socialna zavarovanja v Sloveniji, mu skladno s slovensko zakonodajo pripadajo enake pravice kot vsem ostalim delavcem na trgu dela.

Tujec mora zapustiti državo, kadar ni več zakonitega razloga za prebivanje in delo v Sloveniji.

Komentarji