Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Delovna mesta s področja IKT v OŠ

1227 OGLEDOV 10 KOMENTARJEV

Glede na to, da živimo v informacijski dobi, kjer procesi digitalizacije vstopajo v vse pore družbe, potrebuje tudi vsaka povprečna (s 400 otroki) osnovna šola v Sloveniji zaposlena vsaj dva profila s področja IKT. Pedagoško-andragoški profil usmerjen v poučevanje računalništva in informatike in organizacijski profil usmerjen v organizacijo IKT. Trenutni ROID (za katerega je zaželeno, da tudi poučuje učence, ker naj bi imel ustrezno izobrazbo) je edini obstoječi profil v OŠ, kateremu se v delovnih nalogah predpisuje še andragoški vidik, torej izobraževanje o IKT za odrasle (učitelji, drugih strokovni delavci, tehnično osebje) in tehnični profil (vzdrževanje računalniške, administrative in avdio-video strojne opreme). Gre za tri različne sklope, ki se jih enostavno ne da uravnotežiti na enemu delovnemu mest. Posledica tega so nekonsistentna/skromna/neobstoječa ponudba predmetov s področja računalništva, nedelovanje in zastarelost IKT opreme in siromašna digitalna pismenost strokovnih delavcev. Končna posledica je digitalni razkorak med otroci, ki jim starši lahko omogočijo (drage) privatne tečaje s področja RIN in otroci, ki so odvisni od kadrovsko podhranjene in zato nekonkurenčne javne šole na področju občih digitalnih veščin in kompetenc.

61 glasov

11 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A AlojzL 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


11. 6. 2024

Odziv Ministrstva za vzgojo in izobraževanje

Kot to določa Zakon o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 36/08, 58/09, 64/09 – popr., 65/09 – popr., 20/11, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 47/15, 46/16, 49/16 – popr., 25/17 – ZVaj, 123/21, 172/21, 207/21, 105/22 – ZZNŠPP, 141/22, 158/22 – ZDoh-2AA, 71/23; v nadaljevanju: ZOFVI) na področju vzgoje in izobraževanja vzgojno-izobraževalno delo v javnoveljavnih programih opravljajo strokovni delavci. V izobraževalnem programu osnovne šole se področje IKT v smislu opravljanja vzgojno-izobraževalnega dela opravljajo naslednji strokovni delavci:

  • učitelji vseh predmetov v skladu s predmetnikom, saj učni načrt vsakega od predmetov med drugimi splošnimi cilji določa tudi doseganje ključni zmožnostmi, med katere sodi tudi digitalna pismenost, ali med operativne cilje določa uporabo IKT;
  • učitelji v obveznem programu izobraževalnega programa osnovne šole: učitelj predmetov s področja računalništva urejanje besedil, multimedija in računalniška omrežja;
  • učitelji v razširjenem programu izobraževalnega programa osnovne šole, ki prav tako vključuje tako krepitev digitalne pismenosti kot osredotočanje na ustrezno uporabo digitalnih veščin in IKT; z razširjenim programom je posebej določeno, da mora šola ponuditi dejavnosti s področja računalništva in informatike;
  • računalnikar – organizator informacijskih dejavnosti v izobraževalnem programu osnovne šole s poudarkom na svetovanju strokovnim delavcem in sodelovanju pri neposrednem vzgojno-izobraževalnem delu (sodelovanje pri pripravi na neposredno vzgojno-izobraževalno delo, sodelovanje pri pouku, priprava didaktičnih pripomočkov), načrtovanju in izvedbi ustrezne organizacije celovite digitalne podpore vzgojno-izobraževalnemu procesu ter individualni ali skupinski razvojni ali preventivna dejavnosti za učeče se, strokovne delavce ali starše.

Tako kot to velja za vse strokovne delavce na področju vzgoje in izobraževanja so tudi pogoji za navedene strokovne delavce regulirani, kar pomeni, da je z zakonom in drugimi predpisi določeno, katere pogoje mora strokovni delavec izpolnjevati za opravljanje vzgojno-izobraževalnega dela na področju vzgoje in izobraževanja.

Tretji odstavek 92. člena ZOFVI določa, da morajo strokovni delavci obvladati slovenski knjižni jezik, imeti ustrezno izobrazbo, določeno z ZOFVI in drugimi predpisi, ter opravljen strokovni izpit v skladu z ZOFVI.

S 94. členom ZOFVI je dalje določeno, da mora imeti učitelj v izobraževalnem programu osnovne šole izobrazbo ustrezne smeri, pridobljeno po študijskem programu druge stopnje, oziroma izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu, po katerem se pridobi izobrazbo, ki v skladu z zakonom ustreza izobrazbi druge stopnje, in pedagoško izobrazbo; drugi strokovni delavec, torej tudi računalnikar – organizator informacijskih dejavnosti, v izobraževalnem programu osnovne šole pa mora imeti izobrazbo ustrezne smeri, pridobljeno po študijskem programu druge stopnje, oziroma izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu, po katerem se pridobi izobrazbo, ki v skladu z zakonom ustreza izobrazbi druge stopnje.

V tem trenutku veljavni podzakonski predpis je bil pripravljen, procesiran in sprejet v skladu s tedaj veljavnim šestim odstavkom 92. člena ZOFVI, ki je določal, da izobrazbo za strokovne delavce, v primerih, ko to določa ZOFVI, pa tudi stopnjo izobrazbe, določi minister, potem, ko si je pridobil mnenje pristojnega strokovnega sveta, kar pomeni, da je normativen tudi pravilnik, ki ureja smer in stopnjo izobrazbe strokovnih delavcev v posameznem javnoveljavnem programu.

Izobrazba za učitelja kateregakoli predmeta v obveznem ali razširjenem programu oziroma računalnikarja – organizatorja informacijskih dejavnosti v izobraževalnem programu osnovne šole je določena v Pravilniku o izobrazbi učiteljev in drugih strokovnih delavcev v izobraževalnem programu osnovne šole (Uradni list RS, št. 85/22) s taksativno naštetimi študijskimi programi, ki so pravno-formalno določeni na temelju strokovnih izhodišč, določenih z izobraževalnim programom osnovne šole, katerega posebni del vključuje tudi znanja strokovnih delavcev, ki izvajajo posamezne predmete v obveznem ali razširjenem programu oziroma drugih programskih enot izobraževalnega programa osnovne šole.

K temu je nujno dodati, da vsi navedeni strokovni delavci izvajajo vzgojno-izobraževalno delo s poudarkom na računalništvu, informatiki ali digitalnosti bodisi po načinu bodisi po vsebini v skladu s kurikulom izobraževalnega programa osnovne šole, kar je pripravljeno, usklajeno in določeno s predmetnikom, učnimi načrti in drugimi programskimi dokumenti.

Komentarji