Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zdravstvo: uvedba denarne sankcije za ljudi, ki ne pridejo na svoj naročeni termin

669 OGLEDOV 44 KOMENTARJEV

Veliko težavo v našem zdravstvu predstavljajo čakalne vrste, denarja ni nikoli dovolj.

Pred dobrim letom dni so med drugim razkrili, da 20 odstotkov ljudi sploh ne pride na svoj naročeni pregled/poseg: www.24ur.com/novice/slovenija/prenos-v-zivo-besic-loredan-o-izzivih-za-izboljsanje-cakalnih-seznamov.html

To pomeni, da so pripomogli k podaljšanju čakalnih vrst.

Vladi zato predlagam, da se zgleduje po Finski, kjer imajo urejeno tako, da kdor se ne pride na pregled, ko je bil naročen, mora plačati približno 50 evrov "kazni", če seveda ni pravočasno odjavil svojega termina.

Torej: najprej je treba poenotiti možnosti za odjavo od pregleda in določiti, koliko pred pregledom se lahko oseba odjavi brez sankcije (časa mora biti dovolj, da lahko zaposleni na sproščeni termin naročijo drugega pacienta, ki bo lahko tudi potrjeno prišel), potem pa uvesti kazen. Finskih 50 evrov se mi zdi kar v redu osnova.

Opravičljive odsotnosti naj bodo izvzete, recimo če te zbije avto na poti na pregled in podobno.

Menim, da bi se s takim načinom dela ljudje nekoliko zresnili in bi bilo odsotnosti precej manj, čakalne vrste pa bi se tudi na ta način vsaj nekoliko skrajšale. Škoda je, da se toliko časa zdravstvenega osebja praktično vrže stran.

88 glasov

18 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 27 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR R Rakkaus 23 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


11. 12. 2023

Odziv Ministrstva za zdravje

Čakalne dobe v zdravstvu so izjemno kompleksna in aktualna problematika, ki jo je potrebno naslavljati večplastno. Eden izmed ukrepov, ki jih na ministrstvu načrtujemo, je priprava Protokola za urejanje čakalnih seznamov. V ta namen bo imenovana delovna skupina, v kateri bodo zastopani predstavniki vseh pomembnih deležnikov. Na podlagi analiz bodo predlagali ukrepe in spremembe, ki bodo izboljšale učinkovitost in odzivnost zdravstvenega sistema, odpravile pomanjkljivosti v obravnavi čakajočih pacientov in s tem izboljšale dostopnost za bolnike.

Med ključnimi spremembami so zmanjšanje števila stopenj nujnosti napotnic na dve in sistemska omejitev števila napotnic na eno. Spremembe vključujejo tudi novo metodologijo za določanje okvirnih terminov, s poudarkom na obveščanju pacientov preko kratkih mobilnih sporočil, elektronske in navadne pošte.

Za osebe, ki ne pridejo na svoj termin, zaenkrat niso predvidene sankcije, ampak se osredotočamo bolj na izobraževanje in ozaveščanje pacientov.

Komentarji