Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ilegalizacija skirojev z več kot 25km/h

432 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Vse več se pojavljajo noro hitri skiroji tam kamor nikako ne pašejo. Torej nikamor.

Prepovejmo te noro nevarne igrače saj še nisem nikogar od njih srečal, da bi se v prometu obnašal primerno. Cesta, kolesarska steza, pločniki, vse je njihovo z max brzino, nekateri tudi preko 100km/h!

Javnost že ve, da je nek čuden porast poškodbe glav. Hm... le zakaj.

44 glasov

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 29 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR H HikeAround 8 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


11. 12. 2023

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Leta 2021 je Slovenija zakonsko uredila področje novih prevoznih sredstev, med katera spadajo tudi e-skiroji. Sprememba Zakona o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 156/21 – uradno prečiščeno besedilo in 161/21 – popr.; v nadaljnjem besedilu: ZPrCP) uvršča e-skiroje med lahka motorna vozila, pri katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, niso širša od 80 cm in so izvzeta s področja uporabe Uredbe (EU) št. 168/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 15. januarja 2013 o odobritvi in tržnem nadzoru dvo- ali trikolesnih vozil in štirikolesnikov (UL L št. 60 z dne 2. marca 2013, str. 52).

ZPrCP tako v osmem odstavku 97a. člena navaja, da je uporaba lahkih motornih vozil, pri katerih konstrukcijsko določena hitrost presega 25 km/h ali so širša od 80 cm, lahkih motornih vozil brez krmila in miniaturnih motornih vozil, v cestnem prometu ni dovoljena. Izjemoma je dovoljena uporaba motornih sani v cestnem prometu, če je to potrebno za reševanje človeških življenj ali premoženja, preprečitev ali odpravo velike materialne škode ali odpravo posledic onesnaženja okolja. V takih primerih sme v skladu s prometnimi pravili, ki se uporabljajo za vožnjo motornih vozil, motorne sani upravljati oseba, ki sme voziti motorno vozilo.

Zavedamo se, da je razvoj varnega okolja za mikromobilnost bistvenega pomena, saj pozitivno vpliva na varnost vseh udeležencev v prometu, vključno s pešci.

S ciljem doseganje večje varnosti v cestnem prometu in s tem dviga prometne kulture na novo raven, posledično pa posameznikom ustvariti pogoje, da se varno vključijo v promet, smo v predlog Resolucije o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa za obdobje od 2023 do 2030 med ukrepe na področju novih oblik mobilnosti vnesli:

  • preučitev uvedbe zaščitnih ukrepov za ranljive udeležence v prometu na področju novih oblik mobilnosti;
  • dvig starosti uporabnikov lahkih motornih vozil in e-koles nad 15 let;
  • uvedba usposabljanja osnovnošolcev za pridobitev dovoljenja za vožnjo z e-skiroji po vzoru kolesarskega izpita;
  • povečanje pristojnosti policije, inšpekcijskih služb in občinskih redarstev ob ugotovljenih tehničnih odstopanjih e-skirojev, lahkih motornih vozil in e-koles;
  • preučitev uvedbe obveznega zavarovanja odgovornosti za uporabnike lahkih motornih vozil in e-koles;
  • poenostavitev postopkov zasega lahkih motornih vozil, ki niso skladna s področno zakonodajo;
  • vzpostavitev poenotenih evidenc poškodb uporabnikov lahkih motornih vozil (po vrsti udeleženca);
  • urbanistična zasnova, prilagojena mikromobilnosti;
  • zagotavljanje ustreznih voznih površin;
  • povečanje preventive in opozarjanje na nevarnosti v sklopu delavnic;
  • ozaveščanje vodstvenih in strokovnih delavcev za širjenje področja varne trajnostne mobilnosti v vrtce in šole (v obvezni in razširjeni program za osnovne šole in v učni program za vrtce);
  • uvedba ciljev o varnosti v prometu v izvedbene učne programe po horizontali in vertikali (od vrtca do srednje šole).

Komentarji