Sprememba 199. člena Zakona o urejanju prostora, ki bi občinam onemogočila predkupno pravico na vseh stavbnih zemljiščih.
Občinam se ne bi smelo dovoliti uveljavljanja predkupne pravice brez ustrezne argumentacije, kar na splošno, kot to dovoljuje Zakon. V večini primerov niti ne razpolagajo s sredstvi za odkup in je to zgolj zavlačevanje postopkov. V MOL smo na primer z novim odlokom, ki je v veljavi od poletja 2023 prišli do obsedenega stanja, ko nekateri čakajo tudi po več mesecev na odziv MOL glede izjasnitve v zvezi s koriščenjem predkupne pravice. Ne vidim objektivnega razloga ali motiva zakaj bi bila občina lahko upravičena do predkupne pravice na kateremkoli stavbnem zemljišču. Zadeva je tako absurdna, da je zaradi neurejene etažne lastnine predkupna pravica MOL posegla celo na parkirišča, ki se na primer prodajajo skupaj z etažno lastnino, saj so po definiciji stavbna zemljišča. Mnogim kupcem in prodajalcem, se z zavlačevanjem postopkov po nepotrebnem povzroča gospodarska škoda. Nenazadnje je to ravno obratno od debirokratizacije države. Kot drugo niti notarji oziroma sodišča nimajo enotnega stališča ali lahko v primeru zamud (in te dejansko so), torej po preteku 15 dnevnega roka za odgovor, dovolijo transakcijo in zamudo štejejo kot molk organa. Prosim za vaše posredovanje, saj se s tem stanjem vsem, ki prodajajo stavbna zemljišča, predvsem na območju MOL, povzroča visoka gospodarska škoda.