Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Sindikat

935 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Predlagam da se ukine zakonska zaščita predsednikov sindikat za njihova osebna dejanja in poseben odnos do njih npr imajo boljšo delovno mesto hitrejša napredovanja zaradi lobiranja pri vodstvo zaščita se jim naj nudi le za pomoč iz zaščito zaposlenih in ne za njihov osebni interes in naj bodo odgovorni za svoja osebna dejanja kot ostali saj sindikalisti niso nič posebnega

87 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 50 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR F ff11 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


13. 11. 2023

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Z vidika veljavne delovnopravne ureditve pojasnjujemo, da Zakon o delovnih razmerjih (Uradni list RS, št. 21/13, 78/13 – popr., 47/15 – ZZSDT, 33/16 – PZ-F, 52/16, 15/17 – odl. US, 22/19 – ZPosS, 81/19, 203/20 – ZIUPOPDVE, 119/21 – ZČmIS-A, 202/21 – odl. US, 15/22 in 54/22 – ZUPŠ-1; v nadaljnjem besedilu: ZDR-1) v okviru posebnega varstva predstavnikov delavcev v prvem odstavku 112. člena določa, da delodajalec ne sme odpovedi pogodbe o zaposlitvi članu sveta delavcev, delavskemu zaupniku, članu nadzornega sveta, ki predstavlja delavce, predstavniku delavcev v svetu zavoda ter imenovanemu ali voljenemu sindikalnemu zaupniku brez soglasja sveta delavcev ali delavcev, ki so ga izvolili, ali sindikata, če ravna v skladu z zakonom, kolektivno pogodbo in pogodbo o zaposlitvi, razen če v primeru poslovnega razloga odkloni ponujeno ustrezno zaposlitev pri delodajalcu ali če gre za odpoved pogodbe o zaposlitvi v postopku prenehanja delodajalca. Varstvo pred odpovedjo za te osebe traja ves čas opravljanja njihove funkcije in še eno leto po njenem prenehanju, kar ima podlago v drugem odstavku 112. člena ZDR-1. Nadalje pa ZDR-1 v okviru posebnega pravnega varstva pred odpovedjo v 113. členu ureja zadržanje učinkovanja odpovedi predstavniku delavcev.

Ob tem naj poudarimo, da zahteva za učinkovito varstvo delavskih predstavnikov, vključno z varstvom pred odpovedjo pogodbe o zaposlitvi, zaradi njihovega statusa oziroma delovanja izhaja že iz mednarodnega prava in prava EU. Namen in cilj zakonske ureditve posebnega varstva delavskih predstavnikov je omogočiti učinkovito izvrševanje njihove dejavnosti in prav njihovo učinkovito varstvo pred neutemeljenimi posegi delodajalca je bistveni pogoj za to. Konvencija Mednarodne organizacije dela št. 135 o varstvu in olajšavah za predstavnike delavcev v podjetjih v 1. členu določa, da morajo biti predstavniki delavcev v podjetju učinkovito zavarovani pred vsakim postopkom, ki bi bil zanje škodljiv, kamor spada tudi odpuščanje zaradi njihovega statusa ali aktivnosti kot predstavnikov delavcev ali zaradi članstva v sindikatu ali zaradi udeležbe v sindikalnih aktivnostih, če ravnajo v skladu z veljavnimi zakoni, kolektivnimi pogodbami ali drugimi skupno dogovorjenimi sporazumi.

Zahteva po posebnem varstvu delavskih predstavnikov v okviru mednarodnega prava izhaja tudi iz 28. člena Evropske socialne listine (spremenjene), ki določa, da se zaradi zagotavljanja učinkovitega uresničevanja pravice predstavnikov delavcev do opravljanja njihovih funkcij pogodbenice zavezujejo, da tem predstavnikom v podjetju zagotovijo učinkovito varstvo pred dejanji, zaradi katerih bi bili v manj ugodnem položaju, vključno z odpustom, ki temeljijo na njihovem položaju ali delovanju kot delavskih predstavnikov v podjetju.

Posledično ni mogoče slediti predlogu, da se ukine zakonska zaščita predsednikov sindikata.

Komentarji