Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prepoved osvetljenih oglasov ponoči

918 OGLEDOV 36 KOMENTARJEV

Predlagam, da se obstoječo uredbo o svetlobnem onesnaževanju dopolni tako, da bo med polnočjo in 5. uro zjutraj prepovedano kakršno koli osvetljevanje oglasov ponoči, vključno z vitrinami, LED zasloni itd (ne glede na velikost, vrsto osvetlitve itd.). Po polnoči je število ljudi, ki te oglase vidijo relativno majhno in oglasi odveč svetlobno onesnažujejo. Kot vemo ima svetlobna onesnaženost velik vpliv na zdravje tako ljudi kot živali, še posebej na žuželke, katerih populacija se je v zadnjih desetletjih ogromno zmanjšala. Poleg tega bi se s tem povečala prometna varnost, saj osvetljeni oglasi in LED zasloni pritegnejo pozornost bolj kot navadni plakati.

Trenutna uredba je bila že ob sprejetju v delu, ki se nanaša na oglaševanje, neustrezna (po mnenju Društva Temno nebo): www.temnonebo.si/images/pdf/brosura%20osvetljevanje%20objektov%20za%20oglasevanje_splet.pdf

S to prepovedjo bi hkrati zasledovali več ciljev:

- zmanjšanje svetlobne onesnaženosti (in s tem izboljšanje zdravja in biodiverzitete),

- zmanjšanje porabe elektrike (in s tem zmanjšanje ogljičnega odtisa),

- zmanjšanje onesnaženosti z oglaševanjem (to bi sicer treba urediti še posebej)

- izboljšanje prometne varnosti

Morebitni negativni ekonomski učinki bi bili minimalni, saj po polnoči te oglase tako ali tako vidi zelo malo ljudi.

131 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 24 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR C ConfusedCat 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


25. 9. 2023

Odziv Ministrstva za okolje, podnebje in energijo

MOPE pojasnjuje, da je omenjena Uredba o mejnih vrednostih svetlobnega onesnaževanja okolja (Uradni list RS, št. 81/07, 109/07, 62/10, 46/13 in 44/22 – ZVO-2, v nadaljevanju Uredba) v postopku prenove, predvidoma bo osnutek poslan v javno obravnavo do konca tega leta. V prenovljeni Uredbi nameravamo nasloviti tudi problematiko osvetljenih reklamnih napisov, strinjamo se, da to področje v obstoječi uredbi ni ustrezno rešeno.

Za poslani predlog se zahvaljujemo in ga bomo pri pripravi prenovljenega predpisa vsekakor upoštevali.
 

Odziv Ministrstva za naravne vire in prostor

Podpiramo predlog, da se »obstoječo uredbo o svetlobnem onesnaževanju dopolni tako, da bo med polnočjo in 5. uro zjutraj prepovedano kakršno koli osvetljevanje oglasov ponoči, vključno z vitrinami, LED zasloni itd (ne glede na velikost, vrsto osvetlitve itd.).

Nočna osvetlitev ima vpliv na biotsko raznovrstnost, predvsem žuželke, ter na kakovost življenja prebivalstva, saj vpliva na nočni počitek s tem pa na zdravje ljudi.

Poleg osvetljevanja reklamnih mest pa bi morali zmanjšati tudi druge vire nočnega osvetljevanja, zlasti cestno razsvetljavo, ter predpisati uporabo primernih svetil (velikost, razporeditev), jih prilagoditi potrebam različnih območij (urbana, podeželska naselja, zavarovana območja, naravne vrednote, izjemen krajine, naselja s prevladujočo kulturno dediščino) in njihovim značilnostim oziroma identiteti. Nočna razsvetljava namreč vpliva na naravo in človeka, podnevi, ko je ugasnjena, pa na krajinsko in naselbinsko prepoznavnost.

O tem govori tudi Resolucija o strategiji prostorskega razvoja Slovenije (Uradni list RS, št. 72/23), ki med cilji navaja zagotovitev kakovost življenja na urbanih in podeželskih območjih. Opredeljene so tri prednostne naloge:

  • povečati privlačnost in kakovost bivanja v slovenskih mestih,
  • spodbuditi celovito prenovo vseh naselij v državi in
  • izboljšati odpornost naselij na podnebne spremembe.

Posebej je izpostavljeno zagotavljanje mirnih con v naseljih in zmanjševanje nočne osvetljenosti javnih površin in stanovanjskih stavb.

Prav tako je med usmeritvami za urejanje in razvoj urbanih in drugih naselij navedeno »zmanjševanje hrupa in nočne osvetljenosti« ter prilagoditev ukrepov politik (vključno z osvetljevanjem) različnim vrstam območij in potreba po prilagajanju njihovim značilnostim in identiteti oz. prepoznavnosti.

Med prostorskimi instrumenti v sedmem poglavju strategija navaja državni prostorski red, v okviru katerega se pripravljajo podrobnejša pravila in merila ter poimensko navaja nekatera področja za katera se pripravijo, med njimi tudi pripravo »podrobnejših pravil in meril za osvetljevanje gospodarske javne infrastrukture in naselij”. Nadalje strategija med kazalniki za spremljanje izvajanja ciljev prostorske strategije kot področje spremljanja navaja “osvetljenost prostora/nočna osvetljenost”, za katerega bi bilo treba razviti primeren kazalnik in ga vključiti v spremljanje ko bodo na razpolago ustrezni podatki ali metodologija priprave.

Komentarji