Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Obračunavanje parkirnine na parkirnih mestih po relnem času oz. minutah

487 OGLEDOV 13 KOMENTARJEV

Predlog poenostavljanja in realnega obračunavanja parkirnine na parkomatih ali elektronskih aplikacijah.

Ko voznik vozilo "A" parkira na parkingu "1", in vže kovanec v parkomat ali na aplikaciji označi parkiranje za 1 uro, mu je obračunana parkirnina za 1 uro po tarifi; npr.0,70eur. Voznik odpelje avto čez pol ure in naslednji voznik "B" plača enako tarifo, 0,70eur. Ostane 20minut, nato pride voznik "C" in pača spet 0,70eur, ostane 10minut. To parkirno mesto je zaslužilo 3x0,70eur za 1 uro.

Pošteno in prav bi bilo, da bi vsak plačal realno, kolikor minut je ostal na parkingu. Torej obračun po minutnih deležih. (30minut, 20, minut, 10minut) .

V obdobju natančnosti elektronskih naprav, merilcev, app, lokacijskih markerjev itd je to najlažje narediti, če ne želite krasti denarja voznikom, kii niso izkoristili plačane parkirnine. Zakaj bi nekdo , ki na parkingu sootane 10minut moral plačati celo uro. Ustvarja se extra dobiček lastniku oz.podjetju , ki služi s tem. Obračunavanje po realnih minutah je edini način plačevanja do lastnikov vozil.

26 glasov

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 24 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR V Vikont 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


17. 10. 2023

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Zakon o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 156/21 – uradno prečiščeno besedilo in 161/21 – popr.) v 68. členu določa, da se na določenih cestah ali delih ceste lahko parkiranje časovno omeji (območja kratkotrajnega parkiranja) tako, da sme trajati največ dve uri. Takšna območja morajo biti označena s predpisano prometno signalizacijo ter označbami. Če so parkirna mesta označena s predpisanimi označbami na vozišču ali na drugi prometni površini, je dovoljena ustavitev ali parkiranje le v skladu s temi označbami.

Na območju kratkotrajnega parkiranja mora voznik označiti čas prihoda na vidnem mestu v vozilu ter ga po izteku dovoljenega časa odpeljati. ZPrCP torej zgolj ureja, kaj je območje kratkotrajnega parkiranja in kakšna so pravila obnašanja v navedem območju. Druga vprašanja v tej zvezi pa na podlagi pooblastila, ki jim ga glede prometne ureditve na občinskih cestah daje 13. alineja drugega odstavka Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE),  urejajo s splošnimi akti posamezne občine same. Prometna ureditev med drugim obsega tudi ureditev mirujočega prometa in v tej zvezi tako sodi med lokalne zadeve, ki jih občina lahko ureja samostojno s splošnimi akti v skladu s področnimi zakoni. V zvezi z navedenim je treba omeniti tudi parkirne hiše, namenjene javni uporabi, ki pa so v zasebni lasti oziroma upravljanju. Kakšna bo parkirna politika plačljivega parkiranja v tem primeru je odvisno od ponudnika teh storitev.

Področje mirujočega prometa je zaradi vse večje motoriziranosti prebivalcev tako v večjih kot tudi v manjših mestih, vse bolj pomembno, saj je posredno povezano z zagotavljanjem dostopa do številnih javnih ustanov, v tej zvezi pa tudi cenovna politika parkiranja in način izvajanja le-te. Z njenim ustreznim oblikovanjem in nadzorom nad izvajanjem je namreč mogoče vplivati na parkirne in prometne navade. Na podlagi navedenega zato predlagamo, da se predlagatelj s svojim predlogom obrne neposredno na lokalno skupnost, na območju katere bi želel izvajanje parkirne politike izboljšati oziroma na konkretnega ponudnika storitve plačljivega parkiranja, ki upravlja s takšnimi parkirnimi prostori.

Komentarji