Širitev avtoceste in javni promet
Strinjam se, da je včasih potrebno imeti več kot samo en ali dva pasova na glavnih vpadnicah.
Vendar ima Slovenija še en, povezan problem.
V Ljubljano iz vseh smeri že peljeta dva pasova. Lahko naredimo tudi tri ali štiri, vendar, glavni problem je, da se vsi ti pasovi potem končajo na enem samem pasu. Za zečetek skoraj vsi izvozi z avtoceste, naprej pa Aškerčeva, Šmartinska (ortobar), Topniška, železniška postaja in še bi lahko našteval. Ne moremo naresti vseh cest v mestu dvopasovnih.
Kar bi pa širitev sama po sebi vseeno kratkoročno rešila, bi postala samo vaba za nove avtomobile, "saj gre po avtocesti hitreje", in na kmalu bo spet isto. Za to trditev imamo mnogo mnogo dokazov iz celotnega sveta. Noben nov avtocestni pas še nikjer ni dolgoročno rešil prometnih težav.
Ob tem se ne sme pozabiti eksluzivno trazitnega prometa, ki se ga mora spravit iz ceste (v sodelovanju z Busljem ali sosednjimi državami, če je treba). Nočni vlak lahko prepelje veliko kamionov, medtem ko šoferji spijo. To je dvojna zmaga za čisto vse vpletene.
Želim, da vlada še enkrat razmisli o smiselnosti širjenja avtocest, brez da najprej urgentno uredi tudi javni/masovni prevoz.
Nujno je potrebno narediti neko okoliško medkrajevno povezavo. Ni razloga, da npr. vsi Kranjčani vsak dan stojijo na avtocesti na poti v Ljubljano. Česar ne zmore vlak, lahko vsaj začasno prevzame (direkten) avtobus, ki ima v Ljubljani svoj pas za hiter dostop do centra. Štiripasovnica ne bo rešila problema semaforjev na Celovški in Dunajski. Gužva bo sicer pol krajša, vendar bo šla polovico bolj počasi naprej, verjetno pa še bolj zaradi slabe vozniške kulture izsiljevanj in/ali vrivanja etc čez več pasov v primeru zastoja (priznajmo si).
Že samo pogost jutranji avtobus v Šenčur (v poslovno cono, ne v vas daleč od delovnih mesti) iz Kranja bi npr rešil/izboljšal problem pretočnosti krožišča, da avtomobili zjutraj iz Ljubljane stojijo na voznem pasu za izvozno rampo.
Javni prevoz je cenejši, in tudi zahteva manj investicij.
Tudi tisti ki so v okolici in v sami Ljubljani, ne bodo več rabili avtomobila, (vsaj ne tako pogosto), in se bo prostor sprostil za tiste, ki res ne morejo drugače, oziroma gredo samo mimo.
Podobno velja verjetno tudi za Obalo, Maribor, poslovno cono Komenda, Šenčur in verjetno še marsikje.
Lokalni in medkrajevni javni promet MORA imeti PREDNOST pred avtocesto. To je nujno, sicer bomo kot država zapravili ogromno denarja, časa, energije, pa tudi zemlje za nič.