Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zavarovalnice - nepravična obravnava avtomobilskega zavarovanje

429 OGLEDOV 17 KOMENTARJEV

Zavarovanec plača vsak mesec za avtomobilsko zavarovanje (povprečno) cca 50 EUR ali celo 100 EUR. V enem letu torej 600 EUR, ali 1200 EUR ali celo več.

Recimo, da imajo zavarovalnice iz tega naslova cca 50 milijonov do celo 1,2 milijardi.

Zavarovanec v enem letu zavarovalnici plača (vzemimo samo) 600 EUR. V kolikor naredi 1 nesrečo, ima za kazen višjo premijo (3 razrede, kar znese npr. 100 EUR višjo premijo v naslednjem letu).

To je nepravično: zavarovalnici vozniki plačujemo pavšalni znesek. Ogromno voznikov ne naredi nesreče. In potem je voznik še kaznovan, ko iz te kvote solidarnostnega zneska. Zakaj kaznovan? Ravno za nesrečo vsi plačujemo.

Predlagam, da ima voznik pri zavarovalnici npr. 2 primera na leto (ki jih je naredil na njegovo škodo v enem letu), zaradi katerih nima kazni v bonitetnih razredih. Ker zavarovalnice zaostrijo zavarovanca, ko pa ima zavarovalnica ogromne dobičke, pa državljani ne moremo nič.

Samo razmišljanje: na slovenskih cestah je npr. 1 milijon avtomobilov. Če je vsak zavarovan za samo 50 EUR/mesec, je to v enem letu cca 600 milijonov eur.

Na leto je cca 18.0000 nesreč. Koliko ostane zavarovalnicam...

26 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Sigismund475 17 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


21. 8. 2023

Odziv Ministrstva za finance

Glede obveznih zavarovanj naj povemo, da je bistvo obveznih zavarovanj v prometu in torej tudi obveznega avtomobilskega zavarovanja v tem, da je zavarovana tretja oseba, ki ni povzročitelj prometne nesreče za škodo, ki jo je le-ta utrpela v prometni nesreči.

Zavarovanje avtomobilske odgovornosti obvezno tudi v drugih državah članicah EU in je le-to urejeno s posebnim sklopom direktiv. Zakon o obveznih zavarovanjih v prometu (ZOZP, Uradni list RS, št. 93/07 – uradno prečiščeno besedilo, 40/12-ZUJF, 4/16, 33/16-PZ-F, 41/17-PZ-G in 72/18), ki je implementiral EU direktive s področja obveznega zavarovanja v prometu, ureja obvezna zavarovanja v prometu, in sicer zavarovanja potnikov v javnem prometu (razen potnikov v zračnem prometu) proti posledicam nesreče, zavarovanje avtomobilske odgovornosti oziroma zavarovanje lastnika vozila, zavarovanje lastnika čolna in zavarovanje lastnika zrakoplova proti odgovornosti za škodo, povzročeno tretjim osebam, ter zavarovanje lastnika zrakoplova proti odgovornosti za škodo, povzročeno potnikom, prtljagi in tovoru.

Zavarovalnice so gospodarski subjekti, s statusno pravno obliko delniške družbe, ki prosto nastopajo na trgu in je eden od njihovih namenov opravljanja dejavnosti tudi ustvarjanje dobička in torej donosa na delnico (dividende).

Zavarovalnice oblikujejo višino zavarovalne premije za posamezni zavarovalni produkt glede na predvideno višino zavarovalnega kritja in glede na verjetnost nastanka škodnega dogodka. Pri oblikovanju višine zavarovalne premije morajo zavarovalnice upoštevati tudi doseganje zahtev po kapitalski ustreznosti, ki so predpisane z evropskim regulatornim okvirom Solventnost II in pri nas implementirane v Zakonu o zavarovalništvu (Uradni list RS, št. 93/15, 9/19 in 102/20; ZZavar-1). 

Poudariti bi želeli, da je pri poslovanju zavarovalnega sektorja izredno pomembna dolgoročna solventnost le-tega oziroma zmožnost zavarovalnega sektorja, da ob nastanku škodnega dogodka izplača odškodnino v skladu s pogoji zavarovalne pogodbe. Zato je zelo pomembno, da imajo zavarovalnice dovolj kapitala in kvalitetna sredstva. Zelo je pomembno tudi, da je poslovanje zavarovalnic stabilno ter da imajo dobro poslovno preteklost in dobro ime. S svojimi dolgoročnimi sredstvi pa lahko zavarovalnice predstavljajo stabilen finančni vir za razvoj drugih gospodarskih dejavnosti v posamezni državi. Nadzor nad poslovanjem zavarovalnic v Sloveniji opravlja neodvisni nadzorni organ, to je Agencija za zavarovalni nadzor.

Komentarji




  • R Razvojnik

    Kje ste pa vi našli izračun 600 €/leto???

    Polna cena za AO pri vseh naših domačih avtih je cca. 400, če si v najslabšem razredu tveganja. Sicer pa do pol manj.

    V to ceno je vklučen tudi DDV in prispevek za urgentno zdr. pomoč.

  • z znalček

    Jaz tega predloga sploh ne razumem, ker je predlog nasproten temu kar pišete na začetku. A ni logično, da tisti ki dela škodo, plačuje več. Vi bi pa temu dali vsako leto 2 škodi zastonj. Že sedaj je kazen za tiste , ki povzročajo nesreče majhna. Zavarovanec lahko celo zavaruje prvo škodo, da nima izgube bonusa, pri drugi pa plača naslednje leto le nekaj evrov več. Pa so škode lahko tudi zelo velike. Praktično vedno nekaj tisoč evrov. In kdo pokriva te škode? Seveda tisti, ki škode ne povzročajo. Pazljivi vozniki. Jaz imam več avtomobilov in na vseh že zelo dolgo maksimalno bonifikacijo, a zavarovanje je še vedno drago, ker je škod veliko. Vi bi jih s tem še spodbudili.

  • z znalček
    Komentar je izbrisal avtor komentarja.
  • S Sigismund475

    Kakršne koli komentarje pišete, predvsem tsti, ki se ne strinja... - mene ne prepričate.

    V Sloveniji je leta 2022 bilo registriranih cca 1,7 milijona avtomobilov. Domnevam, da se zavarovanje plača za cca 1,5 milijona avtomobilov.

    Vzemimo, da za vsak avtomobil plačamo

    - samo 50 EUR, to pomeni 75.000.000 EUR prihodka na mesec (imamo različne avtomobile - od 1.0 do 3.0, in različne ljudi, tiste ki imajo veliko bonitet in tiste, ki jih nimajo)

    - 100 EUR/mesec, to pomeni 150.000.000 EUR prihodka na mesec (tega niti pri izračunu ne upoštevamo).

    Število prometnih nesreč v enem mesecu je cca 1400, vseh škodnih primerov v enem mesecu pa verjetno nekaj več (zaokrožimo na 8.500).

    Če za 1400 nesreč zavarovalnica plača: cca 5.000 EUR, je to 7 mio EUR.

    Za ostalih 8500 škodnih primerov na mesec (ki se jih policiji ne prijavi), pa vzemimo, da zavarovalnica plača za en primer 2.500 EUR, je to 21,25 mio EUR.

    Torej prihodek 75 mio EUR zavarovalnicam na en mesec.

    Na en mesec pa zavarovalnice poravnajo cca 28,5 mio EUR (za skupno 9.900 škodnih primerov).

    Po hitri oceni je velik razkorak v dobrobit zavarovalnicam.

    Dobiček: 46.500.000 (brez stroškov plač zaposlenim na zavarovalnici in brez kritja drugih, manj dobičkonosnih poslov zavarovalnice).

    Če imamo v Sloveniji 5 zavarovalnic, na vsako pade cca 9mio EUR dobička na podlagi vplačanih zavarovalnih vsot avtomobilskega zavarovanja.

    Se kdo lahko ne strinja?

    (razen zavarovalnic seveda in ljudi tam, ki imajo vsi po od 2.000 EUR do 10.000 EUR mesečno plače). 

    • S Sigismund475

      Če ima vsaka zavarovalnica iz naslova avtomobilskega zavarovanja cca 9 milijonov eur dobička (če ta dobiček potem krije kakšne druge posle, ni problem zavarovanca avtomobila), zakaj mora zavarovanec pri samo enem škodnem primeru izgubiti 3 premijske razrede in s tem pridobi dražjo zavarovalno polico?

      To je navadno oderuštvo.

      Zavarovanec bi moral imeti v tem, kar plača, všteti vsaj 2 škodnega primera (za to namreč teh 50 EUR na mesec plačuje).

      Realnost pa je, da plača za storitev (kritje škode) in je za to še kaznovan (izgubi 3 premijske razrede).

    • 5 5r

      Priporočam, da odprete zavarovalnico ;)

  • S Sigismund475
    Komentar je izbrisal avtor komentarja.
  • S Sigismund475
    Komentar je izbrisal avtor komentarja.
    • S Sigismund475
      Komentar je izbrisal avtor komentarja.
  • M Matevž.

    Na avtobus pojdi, pa boš lahko ta denar ki ga nameniš zavarovalnici, slo letna te stane 560€ na mesec 46€, zdaj še samo uvedejo za mestne avtobuse, nimaš parkirnega mesta za iskat, prihraniš si živce, si rešitev problema zastoja v koloni. Lahko bi dobili ta denar javni promet in bi se tudi tako izboljšal, namenimo 46 000 000, za javni prevoz.

  • m mmp

    Če plačuješ preveč, pa zamenjaj zavarovalnico. Jih je vsaj 10 že na prvi strani Googla.

    Bi se pa strinjal, da bi bili zneski manj pavšalni - na zahodu je premija odvisna od tvojega poklica, soseske, koliko km narediš na leto, barve avtomobila, kje je avtomobil parkiran čez noč, in tako naprej.

    • o obhodnik

      menjava zavarovalnice ni rešitev, ker imajo približke in jih spremnijajo tako v dogovoru in grejo enkrat eden drugič drug.

      To je enako nelojalna konkurenca, ki to ni, saj so dogovorjeni o zelo enakih pogojih. Če naprimer ima neka zavarovalnica nižjo ceno pač ne vsebuje nekih detajlov.

      In še to zavarovalnice imajo največ drobnega tiska.

      • 5 5r

        Pri AO ni drobnega tiska.

        AO je avtomobilska odgovornost.

  • 5 5r

    Osnovno zavarovanje za 110kw vozilo stane cca. 500eur na leto brez bonusa oz. PR 14

    V kolikor imate že nekaj let izkušenj in ne butkate lahko prilezete do PR1, kar znese 50% popusta in ob prvem butkanju padete za 3 razrede v PR4 - še zmeraj 50% je cena 250eur na leto.

    AO je osnovno avto zavarovanje, ki je obvezno in le na ta del se obračunava tudi premijski razred (bonus in malus) PR.

    Trenuten sistem razredov je vzdržen in v kolikor se ga podre bomo vsi plačevali več (oz. tisti, ki radi butkajo manj).

    Zato se s predlogom ne strinjam.

    • o obhodnik

      to vi r, računate za Clia 1,0?

      • 5 5r

        Na spletu imate nekaj platform in si lahko zračunate tudi za Clia ki ima verjetno okrog 40kw in bo ceneje.

  • v verso verso

    Dal glas ZA