Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

pred izdajo odločbe o denarni socialni pomoči preveriti premoženje in dohodke v državah regije (bivše Jugoslavije)

305 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Vladi predlagam pripravo predpisa, da pripravi predpis, ki bo omogočal preveriti prosilca za denarno socialno pomoč o dohodkih in premoženju, ki jih vodijo druge države, predvsem iz področja bivše države Jugoslavije (Hrvaška, Bosna in Hercegovina, Črna Gora, Srbija, Makedonija). Sedaj CSD za ugotavljanje materialnega položaja posameznika, ne obstajajo oziroma v primeru pridobivanja izkazovanja dohodkov iz tujine, je pridobitev teh podatkov odvisna od le in samo od izjave stranke. Iz prakse imajo prosilci hiše, dohodke iz navedenih držav, CSD nima evidence o tem in izda takemu prosilcu pozitivno odločbo o denarni socialni pomoči. Takih primerov je ogromno, t.i. socialni turizem. Nujno je potrebno pripraviti podlage za pripravo predpisa, sprejeti predpis in urediti povezave v te evidence v državah t.i.regiona (bivše Jugoslavije).

45 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR V verso verso 445 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 1. 2024

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) si v skladu s svojimi pristojnostmi, nalogami in poslanstvom stalno prizadeva, da najprej naslavlja in obravnava socialne probleme prebivalstva Republike Slovenije in si po drugi strani prizadeva, da bi bile vse oblike socialne pomoči države čim bolj učinkovite in bi dosegle svoj namen.

Temeljno prizadevanje ministrstva je vse upravičene osebe, ki se znajdejo v socialni stiski (tudi, ko je treba s pomočjo socialnih transferjev), usposobiti oziroma opolnomočiti, s ciljem, da se čim bolj in čim prej ponovno, kjer je to le mogoče, postavijo na svoje noge in same prevzamejo odgovornost in aktivno vlogo pri razreševanju svojega socialnega položaja.

Ministrstvo spremlja in vrednoti učinke socialnih politik ter si s pripravo zakonodaje in podzakonskih aktov in predpisov s področij svojih pristojnosti prizadeva odpraviti čim več anomalij, ki se pokažejo v sistemu dodeljevanja vseh oblik socialne pomoči.

Ministrstvo ugotavlja, da bo tveganje za izkoriščanje pravic iz javnih sredstev, med katere sodi tudi denarna socialna pomoč, vedno obstajalo, saj ljudje vedno iščejo pravne praznine in pomanjkljivosti »sistema«.

Možnosti neupravičenega prejemanja pravic iz javnih sredstev so se sicer zmanjšale zaradi pridobivanja podatkov o osebah ter njihovem premoženju in dohodkih iz okoli  50 različnih uradnih evidenc oziroma 28 upravljavcev zbirk podatkov preko informacijskega sistema centrov za socialno delo tako pri uveljavljanju pravice iz javnih sredstev na podlagi vloge stranke kot pri ugotavljanju obstoja okoliščin, ki so stranki v škodo oziroma v korist Republike Slovenije med upravičenostjo do pravice iz javnih sredstev.

Ministrstvo je dolžno izvajati nadzor nad porabo javnih sredstev, zato je sprejelo številne ukrepe, ki zagotavljajo upravičeno prejemanje pravic iz javnih sredstev, kot npr. vzpostavitev avtomatiziranega spremljanja sprememb določenih okoliščin, ki so bile podlaga za dodelitev pravice (smrt osebe, izpis iz evidence brezposelnih oseb itd.).

Ministrstvo opozarja še, da so tudi stranke dolžne sporočati spremembe okoliščin, ki vplivajo na pravice iz javnih sredstev. Če je stranka lažno prikazovala podatke ali jih je zamolčala (tudi ob vložitvi vloge za denarno socialno pomoč) lahko center za socialno delo v 3 letih po prenehanju pravice po uradni dolžnosti začne postopek in ugotovi prenehanje upravičenosti do pravice, določi drugo višino ali drugo obdobje prejemanja pravice in oseba 3 mesece od dokončnosti te odločbe ne more uveljaviti te pravice. Poleg tega mora oseba sredstva, ki jih je neupravičeno prejela, vrniti.

Ugotavlja pa se pomanjkanje predvsem uradnih evidenc oziroma neuradnih evidenc oziroma ne povezljivosti z uradnimi evidencami o dohodkih in premoženju, ki jih vodijo druge države. Za primere pridobivanja podatkov, ko uradne evidence o podatkih, ki so potrebni za ugotavljanje materialnega položaja posameznika, ne obstajajo oziroma v primeru pridobivanja izkazovanja dohodkov iz tujine, je pridobitev teh podatkov odvisna od izjave stranke, podano pod kazensko in materialno odgovornostjo, z namenom, da se lahko stranki, če se kasneje ugotovi, da je podatke prikazovala lažno ali jih je zamolčala, ta pravica za nazaj odvzame.

Komentarji