Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Sledenje in prikaz lokacije avtobusov na javnih linijah

525 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Predlagam vladi (oziroma ministrstvu za infrastrukturo), da kot pogoj pri podelitvi koncesij za opravljanje gospodarske javne službe javnih avtobusnih linij doda tudi GPS sledenje vozilom.

Potnikom naj se omogoči, da v realnem časi prek spleta na podlagi unikatne identifikacijske številke avtobusa spremljajo lokacijo avtobusov.

Primer: Avtobus, ki pelje ob 16:30 iz Ljubljane v Postojno. Odhod iz Ljubljane se redno zamakne za 30 minut in več. Avtobus pred tem vozi na liniji Postojna-Ljubljana s pričetkom ob 15:30. Zaradi razmer na Primorski avtocesti Ljubljane pogosto ne doseže pravočasno za točen odhod. Potnikom naj se omogoči spremljanje lokacije avtobusa, saj lahko ob poznavanju trenutne lokacije potniki z določeno mero samozavesti čas zamude avtobusa porabimo kako drugače - obisk trgovine, banke, bankomata, mogoče restavracije s hitro hrano ali pa preprostim odlogom odhoda od doma ali iz službe.

Podobno je seveda tudi pri zamudah avtobusov na vmesnih postajah.

Na ta način bi lahko sprostili tudi preobremenjene uslužbence klicnih centrov, ki jih potniki kličemo, ko ne vemo ali lahko sploh še računamo na prihod avtobusa, ali smo zaradi predčasnega odhoda avtobusa na eni od vmesnih postaj mogoče avtobus že zamudili.

31 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR K Kulak 4 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


19. 9. 2023

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Sledenje avtobusov, vključenih v izvajanje linij medkrajevnega potniškega prometa, se že izvaja s pomočjo opreme integriranega potniškega prometa, ki je nameščena v vozila izvajalcev le-tega. Podatki o lokacijah vozil, pridobljeni s tehnologijo GPS pozicioniranja, se iz vozil prenašajo preko GSM omrežja v realnem času, nato so ustrezno obdelani in preneseni na nacionalno točko dostopa (NAP.si), kjer so na voljo zainteresirani strokovni javnosti za nadaljnjo uporabo. Podatki so na voljo v standardizirani obliki evropskega formata SIRI (https://www.nap.si/sl/datasets_details?id=5a1f5cb9-bea0-cae2-7e25-95ce...).

Komentarji




  • b bostjang
  • Ikona uporabnika Predator Predator

    Zakaj bi delal če so v javnem prometu plačani tako ali drugače. Noben javno in tudi v sklopu javno/zasebno zaposlen ne odgovarja nam državljanom.

  • b bostjang

    Če prav razumem namen, bi bilo dovolj že informiranje o zamudah, kar je pri vlakih standard. Iz trenutne lokacije avtobusa bi še vedno moral kalkulirati kdaj bo prišel na želeno postajo, kar je odvisno tudi od vmesnih postankov oz. poti.

    • s slavcr

      Če veš, da ima bus v Postojni 15 minut zamude, jo bo vsaj toliko imel tudi na Vrhniki, ali pa še več. Pretežka kalkulacija?

      • b bostjang

        Očitno niste razumeli napisanega. V trenutku, ko nekdo pogleda, se lahko avtobus nahaja daleč od najbližje postaje, npr. na avtocesti tik pred priključkom Vrhnika v smeri proti Kopru. Koliko časa naj bi ob tak potreboval do Postojne? Najbrž za izračun tega potrebujemo še podatek, ali bo nadaljeval po AC ali bo šel od Vrhnike naprej po regionalni cesti (redni potniki to vedo, drugi pa...).

        Osebno sem že šel v Postojni na avtobus, ki je imel 10 minut zamude, v Koper pa je prispel precej prezgodaj.

        Tako da ja, težka kalkulacija.

      • K Kulak

        Ko čakaš na Vrhniki, ti ne moreš nikakor vedeti, koliko zamude je imel avtobus v Postojni.

        Najlažje je preveriti, kdaj je avtobus v Logatcu, in se takrat odpraviti iz sihta na postajo Vrhnika, da ne cakas avtobusa pol ure.

        Ce so ti podatki za javnost dostopni.

    • K Kulak

      Informiranja o zamudah zaenkrat ni, vsekakor bi lahko imeli tudi beleženje zamud na odpravljenih postajah ter predvidena zamuda na sledecih postajah.

      Tisti, ki se z avtobusi vozimo vsak dan, lahko na podlagi googleovih podatkov o potovalnih hitrostih na AC in lokacije avtobusa preracunamo, kdaj je oshod iz sluzbe optimalen. Recimo, dokler avtobus ni na Brezovici nimam kaj hodit iz sluzbe, bom samo cakal na AC.

    • K Kulak

      Problem je samo nepredvidljivost razmer na avtoceati, dvomim v tocnost predvidevanja zamud. Raje bi imel trenutno lokacijo.

  • 5 5r

    V kolikor bi bilo možno spremljanje, bi nastala morda dva nova problema:

    - prvi zamude bi se povečale in vsak bi se moral naučiti kalkulirati kdaj na avtobus (vozni čas bi bil le kot nekakšen okvir)

    - še manj šoferjev zaradi sledenja in zagovorov; prehitro - prepočasi itd...

    Sem bol za smer spremembe voznih redov v kolikor se ugotovi, da je v določenem terminu določena pot nemogoča po časovnici.

    • K Kulak

      1. Ne verjamem

      2. Avtobusi imajo ze zdaj vgrajene tahografe, tudi slesilniki so ze vgrajeni v vecini, samo podatki o lokaciji niso javno dostopni.

  • s slavcr

    Popolna utopija v banana republiki Slovenistan. Saj še poenotenega, po možnosti interaktivnega voznega reda za vse avtobusne linije niso sposobni spraviti skupaj, čeprav so jalovo čvekali, da bo na rejen že lansko poletje. Bravo, vlada, res! Potem pa naj 'uporabljamo' javni promet, če ga moremo.