Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Dopolnilo k 30.členu ZprCP izkoriščanje reševalnega pasu

1193 OGLEDOV 12 KOMENTARJEV

Spoštovani, podajamo pobudo k spremembi Zakona o pravilih cestnega prometa, ki v 30. členu določa pravila o vožnji po avtocesti. V 14. odstavku tega člena, so poslanci odbora za infrastrukturo septembra 2017 uspešno, na podlagi našega prigovarjanja in prisotnosti na seji odbora, sprejeli spremembo in natančno definirali Reševalni pas, kot ga zakon dandanes določa. Določena je tudi globa za kršitev tega člena, torej voznik, ki ne upošteva 14. odstavka 30.člena je kaznovan z 200 eur globe. Torej voznik, ki ne vzpostavi reševalnega pasu lahko, če je zasačen prejme globo.

Po 10. letih nenehnega ozaveščanja in truda z opozarjanjem na pomen reševalnega pasu, so se vozniki vendarle v veliki meri s pravilom sprijaznili in dandanes lahko na cestah opazujemo velike spremembe v pozitivno smer. Se pa na terenu ob zastojih zdaj soočamo s tistimi, ki reševalni pas izkoristijo, kar pa je nezaslišano. Tak voznik, ki se navkljub temu, da vsi vozniki ob zastoju stojijo na levem ali desnem robu vozišča na avtocesti, zapelje po reševalnem pasu lahko povzroči blokado reševalnega pasu, povzroča pa tudi ogromno nezadovoljstva in dodatne nervoze. Iz tega razloga Odboru za infrastrukturo in Vladi Republike Slovenije predlagamo, da se zakon o pravilih cestnega prometa dopolni z določilom, ki natančno opredeljuje tudi globo za nepooblaščeno izkoriščanje reševalnega pasu. Globa za tako dejanje mora biti visoka in obravnavana kot hujši prometni prekršek, torej z visoko vsoto denarja ter kazenskimi točkami. Menimo, da reševalni pas največkrat izkoriščajo vozniki vozil višjega cenovnega razreda, predvsem pa tujci. Verjamemo, da bi se vest o višini globe za tako primitivno in z zakonom prepovedano dejanje hitro razširila in s tem pripomogla k zmanjšanju prekrškarjev, ki lahko pomembno vplivajo na izid posredovanja katere od intervencijskih enot. Prosimo Vas, da naš predlog resno preučite in predlagano spremembo sprejmete na seji ustreznega odbora. Z vsem spoštovanjem, v imenu Zavoda Reševalni pas in zainteresirane skupine državljanov, Anže Albreht

54 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Z Zavod Reševalni pas 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


8. 8. 2023

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Institut reševalnega pasu ureja štirinajsti in petindvajseti odstavek 30. člena ZPrCP:

(14) V primeru ustavljanja ali zastoja prometa na avtocesti in hitri cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer morajo vozniki med kolonama vozil takoj vzpostaviti reševalni pas, ki je dovolj širok za varno vožnjo intervencijskih vozil. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na skrajnem levem prometnem pasu, se morajo razvrstiti čim bolj levo, tudi čez robno črto smernega vozišča. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na ostalih prometnih pasovih, pa se morajo razvrstiti čim bolj desno, tudi čez robno črto smernega vozišča, kar vključuje tudi odstavni pas.

(25) Z globo 200 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z določbo četrtega, petega, trinajstega ali štirinajstega odstavka tega člena.

Na Ministrstvu redno spremljamo dodatne možnosti sprememb in nadgradnje zakonodaje na tem področju, tako smo v sodelovanju z različnimi deležniki, ministrstvi, Javno agencijo RS za varnost prometa, Policijo, drugimi nadzorstvenimi organi ter nevladnimi organizacijami v predlog Resolucije nacionalnega programa varnosti cestnega prometa za obdobje od 2023 do 2030 vključili spremembo ZPrCP na področju ustvarjanja reševalnega pasu ob zastojih (uvedba glob za vožnjo po reševalnem pasu, poostritev glob za nevzpostavitev reševalnega pasu, poenostavitev postopkov kaznovanja prekrškarjev, poenostavljen postopek prijave s strani intervencijskih posredovalcev).

Ministrstvo za infrastrukturo bo ob naslednji spremembi Zakona o pravilih cestnega prometa preučilo predlog pobudnika ter, glede na ostale zbrane predloge, pripravilo celovito rešitev, upoštevaje temeljna načela varnosti cestnega prometa.

Komentarji