Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Kontrola na meji z Avstrijo

501 OGLEDOV 19 KOMENTARJEV

Kot je znano Avstrija na meji s Slovenijo opravlja poostren nadzor pri vstopu v državo. Predlagam da ob začetku turistične sezone tudi Slovenija uvede tovrstno kontrolo na meji z Avstrijo. Nadzor bi povečan promet zadržal v Avstriji, kjer bi bila dolga kolona vozil, v Sloveniji pa bi s tem na cestah zmanjšali promet. Pregled bi zmanjšal frekvenco vstopa, to pa pomeni manjšo obremenjenost cest, počivališč itd. V najslabšem primeru bi čakanje na meji trajalo nekaj ur več. Tudi z varnostnega vidika je ta kontrola precej potrebna glede na količino ljudi ki vstopa v državo v tem delu leta. Tudi z vidika diplomatskih odnosov ne vidim težave, glede na to da Avstrija enako počne nam...

29 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S serex 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


1. 8. 2023

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

Ponovna vzpostavitev nadzora na notranjih mejah je skrajni ukrep v skladu s 25. in 28. členom Zakonika o schengenskih mejah[1], saj je prosto gibanje znotraj schengenskega območja ena izmed najpomembnejših pravic in temeljnih načel EU. Za ponovno vzpostavitev nadzora notranje meje morajo tako obstajati konkretni, resnični in dokazljivi varnostni ali drugi razlogi (resna grožnja javnemu redu ali notranji varnosti), ko so predhodno izčrpani vsi drugi možni ukrepi.

Republika Slovenija redno poziva Republiko Avstrijo k odpravi nadzora na meji, ki traja že od leta 2015. Ob zadnjem ponovnem podaljšanju nadzora se je odzvala v skladu s schengenskimi pravili, poslala mnenje Evropski komisiji in od nje zahtevala ukrepanje, saj trenutno ne obstajajo resnični in konkretni varnostni razlogi za ponovno uvedbo nadzora na notranji meji. Avstrijski nadzor na notranji EU meji z Republiko Slovenijo namreč nima podlage v realni statistiki ali problematiki, zato je neutemeljen, nesorazmeren in nezakonit, predvsem pa ne dosega svojega namena, to je preprečevanja nedovoljenih migracij. Namesto tega ukrep najbolj prizadene lokalno prebivalstvo (dnevni migranti) in ima negativne posledice na gospodarstvo in okolje, poleg tega pa povzroča zastoje v prometu, kar je še zlasti vidno v času poletne sezone.

Kot veliko bolj učinkovito orodje se prepoznava uporaba alternativnih ukrepov, zato se od marca 2023 dalje z Republiko Avstrijo izvajajo okrepljene skupne aktivnosti v obliki mešanih patrulj in poostrenega nadzora. Na podlagi rezultatov se jo tudi poziva, da sprejme te oblike sodelovanja kot edine ustrezne in učinkovite. Republika Slovenija verjame, da bo omenjeno okrepljeno sodelovanje in prizadevanja na vseh ravneh privedla do odprave nezakonitega podaljševanja nadzora na slovensko-avstrijski meji.

Na podlagi zgoraj navedenih dejstev je Ministrstvo za notranje zadeve mnenja, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.


[1] Uredba (EU) 2016/399 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 9. marca 2016 o Zakoniku Unije o pravilih, ki urejajo gibanje oseb prek meja - Zakonik o schengenskih mejah (Uradni list EU, št. L 77/1, 23. 3. 2016).

 

Komentarji