Dovoljenje za vožnjo po kolesarskih stezah oz. potih tudi za AM in A1 kategorijo
V zadnjem času se soočamo s čedalje večjimi pritiski iz narave, da moramo čim prej nekaj storiti glede bolj ekološkega odnosa do okolja. To do sedaj rešujemo s tem, da nas poskuša država počasi prepričati, da vsi začnemo voziti električna vozila oziroma vsaj hibridna in da ugašamo na rdečih semaforjih motor. A če pogledamo vsesplošno so te ukrepi prepočasni in trenutno ne izboljšujejo stanja, še vedno se v službo vozimo s (pre)velikimi vozili, ki so namenjeni za 5 oseb, kljub temu da povečini v njih sedi le eden.
Zato bi se kot boljša alternativa pojavila ideja, da bi se lahko čedalje več ljudi vozilo z mopedi ali motornimi kolesi v službo ali po opravkih. Če tehnično pomislimo, tako prihranimo več goriva, saj ga porabimo le toliko, da prepeljemo eno osebo in zraven okoli stokilogramski moped. Prav tako pa prihranimo na velikosti parkirišča, saj moped ali motorno kolo porabita petino ali celo manj prostora kot avto. Ista rešitev bi se pojavila v jutranjih zastojih.
Zavedati pa se moramo, da še vedno slovenska zakonodaja zelo omejuje in še vedno zaostruje mopediste oziroma motoriste, zato se za to obliko prevoza odloča čedalje manj ljudi, kar pa je škoda, saj bi lahko s tem prepričali vse prebivalce, ki se ne marajo voziti s kolesom v službo ali po opravkih.
Zatorej predlagam, da slovenska zakonodaja omili zakonodajo glede mopedov oz. motornih koles, da postanejo ta vozila bolj dostopna tudi drugim. Tako na primer bi lahko zrahljali pogoje za opravljanje vozniškega dovoljenja AM in A1 kategorije. Da bi lahko v prvi vrsti naredili "reklamo" za mopede in motorna kolesa, bi lahko dovolili, da se lahko po kolesarski poti ali steza vozijo tudi mopedi ali skuterji, katerim prostornina motorja ne presega 125 ccm in moč motorja 11 kW. Prav tako pa se ne bi smeli po kolesarski poti ali stezi voziti hitreje od 25 km/h oz. od posamezne lokalne omejitve in širina mopeda ali skuterja ne sme presegati 700 mm ter teža vozila 110 kg (z polnim rezervoarjem). Kajti če pogledamo strogo objektivno, je čisto enako oz. vsaj podobno, če pride pri 25 km/h do prometne ne sreče s kolesom, mopedom ali skuterjem. Kar pa se tiče "reklame" pa bi dodal, da bi se zagotovo kdo rajši odločil za moped ali skuter, ko bi videl iz kolone avtomobilov, kako se mopedisti enostavno peljejo mimo kolone po kolesarski stezi ali poti. Kajti zavedati se moramo, da je tu ena velika prednost, saj bi tako zagotovo preprečili oziroma rešili mnogo nesreč, ki so povezane s prehitevanjem motoristov mimo kolone, prav tako pa bi obrali podobno pot kakor imajo avtobusi svoj pas povečini v velikih mestih.
Toliko v razmislek in pametno presojo ter na koncu dobro odločitev za vse!