Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Uzakonitev progresivne parkirnine

290 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Vladi predlagam, da namesto o progresivnem dodatnem davku za zdravstvo raje razmisli o progresivnih parkirninah. Ni pošteno, da vsi uporabniki vozil plačujemo isto parkirnino. Kriteriji za določanje pa bi lahko bili:

1. EURO kategorija vozila - večji onesnaževalci plačajo več

2. Dolžina / širina vozila - daljša / širša vozila plačajo več

3. Pogostost parkiranja - tisti ki večkrat parkirajo plačajo več

Tako bo sistem vzpodbujal uporabo vozil, ki manj onesnažujejo, uporabo manjših vozil in vzpodbujal uporabo javnega prevoza - torej da bodo uporabniki parkirišč, ki manjkrat parkirajo, nagrajeni z nižjo ceno. Seveda naj se cena dviguje eksponentno, ko vsaka posamezna postavka preseže neko "življenjsko" vrednost.

1 glas

18 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M matjazs 28 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE

Komentarji




  • Ikona uporabnika Predator Predator

    Imam Cadillaca dolžine 5,50m in širine z ogledali 2,30m vse lepo in prav ampak avto je iz obdobja 1960 ko še niso poznali vaše zahteve po načinu plačevanja parkirnine in so obstajali drugi normativi. Če bi res imel tak avto bi bil jezen na vas, ampak jezen sem še vedno ker je predlog problematičen in ga je nemogoče implementirat v trenutno zakonodajo vključno z vsemi vozečimi avti po cestah. Najprej dajte predlog da vse po vašem videnju prevelike avte nam za manjše zamenja država, tega filma ne bo. Že tako EV ki so večji, so širši, so težji, potrebujejo še vedno preveč CO2 in še bi se našlo, skratka delajo več škode kot koristi in jih moramo ostali državljani futrat da za nas na drugi strani ni denarja za starostno oskrbo npr.

  • U Upsss

    1. Vozila na parkirišču stojijo in izpusti vseh so 0,0.

    2. Večina vozil gre na označeno parkirno mesto, po dolžini in širini ( čeprav vsi ne morejo odpret vrat)

    3. Parkirnina se večinoma plačuje po času parkiranja, tako da, dlje kot parkiraš, več plačaš. Ne le to, vsaka začeta ura se plača kot polna ura. In marsikje piše, da parkomat ne vrača drobiža.

     

    In kako ste si zamislili praktično izvedbo vašega predloga? Skeniranje prometnega dovoljenja ob plačilu parkirnine ali kaj drugega?

    Kaj smatrate pod daljša in širša vozila? Ti pojmi so zelo raztegljivi.

    Morda ste pozabili še na to, da naj temna vozila plačujejo več, ker absorbirajo več sončnih žarkov in se zato bolj segrejejo. Posledično njihovi lastniki bolj kurijo klime in s tem porabijo več goriva. Če pa taka vozila stojijo, pa bolj segrevajo okolico.

    Strinjam se, da bomo morali spremeniti svoje navade , vendar se mi vaš predlog zdi nesmiseln.

    • A Aki919

      Bravo za utemeljen odgovor!

  • o obhodnik

    "Ni pošteno, da vsi uporabniki vozil plačujemo isto parkirnino"

    malce ste izven konteksta.

    Gre za to da plačate uporabo parkirišča, ne glede na vozilo, ali je to moped aixam, ali RAM 3.

    Emisije s parkiranjem nimajo nič, ker gre za nepremičnino,.

    Pogostost parkiranja je itak definirana s ceno in je s predlogom negirana. Plačate vsako uro in to je to.

    Druga reč je zasedenost površine. Treba je vedeti še nekaj da so se parkirišča zaradi tehničnih zahtev v odloku spremenila-pomanjšala na minimalno mero, to pa zato, ker ej zakon pripravljan tako da mora za določeno število predvidenih obiskovalcev zagotoviti toliko in toliko parkirišč, drug del pa je ruralno naselje, kjer je itak premalo parkirišč.

    morda preden podate tak nesmiseln predlog pogledate zakon in pravilnik pa še mestni odlok, vsako mesto ima namreč malce prilagojena pravila.

    • m matjazs

      Pozdravljeni,

      na prvi pogled je vaše izvajanje logično. Morda pa bi bilo smiselno dopustiti tudi drugačno razmišljanje, da pravila pri nas ne sledijo razvoju, napredku in so malček zastarela in bi jih bilo oportuno posodobiti.

      Se pa parkirišča delijo na zasebna in javna.

      Lahko se strinjava, da je pri zasebnih parkiriščih edini cilj povečanje donosnosti parcele, kjer stoji oznaka za parkiranje vozila. In tu veljajo zakonitosti trga - Lokacija, komoditeta, nivo storitve.

      Pri javnih parkiriščih pa lahko občina ali država zasleduje tudi druge cilje, kot na primer:

      - uravnava količino vozil (bistveno dvigne ceno nad določenim časom parkiranja)

      - uravnava vrsto vozil (mopedi, EVji,...=

      - uravnava trajanje parkiranja

      Žal je tako, da bo počasi potrebno za parkiranje najdražje nepremičnine (kar avto je) v življenjski dobi le te plačati več kot za samo vozilo. V nekaterih mestih na svetu (Tokio) vozila ne morete kupiti, če nimate zagotovljenega parkinga. Podobno bi bilo smiselno uvesti za dostope v centre mest - ne moreš z vozilom v mesto, v kolikor nimaš zagotovljenega parkinga ali pa določenega tipa vozila - kolo, EV,...

      Če želimo napredovati kot družba, se bodo morale spremeniti naše navade. S pravilniki, odloki ali pa še bolje - brez njih.

  • B BlK

    "Ni pošteno, da vsi uporabniki vozil plačujemo isto parkirnino"

     

    Tega stavka ne razumem.

     

    Kar se pa tiče predloga, sistem ne bo spodbudil ničesar, sploh pa ne uporabe netočnega, nezanesljivega in počasnega javnega prevoza. Če se ti zdijo parkirnine drage, pojdi sam na javni prevoz. Problem rešen.