Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Obravnava potnih stoškov za prihod in odhod na delo kot davčna olajšava namesto kot strošek v breme delodajalca

296 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

Slovenija ima razpršeno poselitev in za ohranjanje podeželja, enakomerne razvitosti, decentralizacije ter v določeni meri tudi blaženja stanovanjske krize v mestih ima država ugodno davčno obravnavo potnih stroškov.

Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja, 3. člen:

"Povračilo stroškov za prevoz na delo in z dela se ne všteva v davčno osnovo dohodka iz delovnega razmerja do višine 0,21 eura za vsak polni kilometer razdalje med običajnim prebivališčem in mestom opravljanja dela za vsak dan prisotnosti na delu, če je mesto opravljanja dela vsaj en kilometer oddaljeno od delojemalčevega običajnega prebivališča"

Kljub zgoraj navedenim razlogom se vse pogosteje sliši pozive k ukinitvi povračila potnih stroškov, ker je strošek podjetja za delavca na istem delovnem mestu, ki prihajata iz različno oddaljenih krajev različen. Na podlagi tega lahko prihaja tudi do neenakovredne obravnave pri iskanju zaposlitve, saj potni stroški lahko dosegajo tudi tretjino minimalne plače.

Predlagam, da bi se potne stroške priznalo kot davčno olajšavo (podobno kot stroške za vzdrževane družinske člane), v primerljivi višini kot sedajšnje neobdavčeno povračilo. Na ta način bi se pomembno razbremenilo delodajalce in zagotovilo enakovreno obravnavo delavcev ne glede na kraj bivališča. Delavec bi še vedno prejel enako izplačilo na račun, država pa bi prevzala odgovornost za enakomeren razvoj. Dosegli bi tudi boljše pogajalsko izhodišče za obvezno 13. plačo o čemer je bilo tudi nekaj govora in s tem povečali porabo, kar bi imelo poziteven učinek na gospodarsko rast.

Kljub nedavni predstavitvi enotne vseslovenske vozonice za medkrajevni potniški promet bi ohranil način obračunavanja potnih stroškov (za vsak polni kilometer razdalje) zaradi pogosto slabe dostopnosti javnega potniškega prometa in večinoma občutno daljšimi potovalnimi časi ali pa vsaj določiti nek količnik po katerem se uporabo osebnega avtomobila prizna kot bolj smotrno.

9 glasov

9 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S smihael 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE

Komentarji