Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Modernizacija SŽ

360 OGLEDOV 14 KOMENTARJEV

Vladi predlagam, da pohitri postopke za obnovo JŽI kot tudi voznega parka SŽ. Denar je za marsikatero obnovo že pripravljen, ampak obnove še vedno ne stečejo. Pravtako je pomembno, da vlada konkretno zmanjša birokracijo in pritožbe izvajalcev, ki konkretno upočasnujejo izvajanje infratsrukturnih projektov (glej Tretja razvojna os, Drugi tir Divača - Koper). Pravtako predlagam, da vlada s SŽ predela nekaj točk:

a) da se na večjih postajah (Celje, Maribor, Ljubljana, Pragersko, Zidani Most, Divača, Nova Gorica, Koper) ustanovijo manjši hoteli, ki bi lahko delovali v sklopu postaje v primeru zadržkov, ki bi jih imeli potniki ali imeli morebitne probleme s povezavami, kajti to so postaje, ki so razmeroma velike, ampak samujejo, ker jih nigče očitno noče obnoviti oziroma dati v poseben najem.

b) predlagam, da se na večjih postajah uvedejo zapornice za preverjanje vozovnic (ticket barriers) po vzoru nekaterih tujih držav. Kot drugo pa, da se uvedejo zapornice (zaščitne psregrade) na peronih na nekaterih postajah, ki imajo redno velike navale potnikov, torej gnečo. Poleg tega je dobro, če na peronih končno začnejo delovati stebrički (SOS in Info. - rdeče barve), za večjo varnost potnikov naj se tudi dodajo gumbi za klic osebja postaje v primeru, da pade kakšna stvar na progo, da jo pobere osebje s palicami in ne potniki.

c) predlagam, da vlada določi obvezno postajno ponudbo (in opremo). Na vsaki večji postaji naj bo delujoča blagajna, fabrika, restavracija (lahko tudi trgovine), turistične informacije (oziroma splošne informacije), bankomat, zemljevid oziroma shema linij, vozni redi in garderobne omarice. Manjše postaje naj imajo samo pomembno ponudbo kot je na primer kartomate, informacijski stebriček, bankomat, zemljevid in shemo linij, vozni red.

č) za boljšo povezljivost predlagam nakup novih vlakov Pendolino (naj bodo enako kot zdajšnji, amapak z modernejšo tehnologijo, premikajočimi sedeži glede na smer vožnje, nižjim podom - v povezavi z višino peronov 550 mm). Uvedejo naj se linije hitrih vlakov (ne le Maribor - ljubljana), amapak npr. Maribor - Koper, Dobova - Jesenice, Ljubljana - Hodoš in ko se obnovi proga Sežana - Jesenice tudi proga Koper - Jesenice. Zdi se mi, da je lahko nagibni vlak dobra rešitev za državo kot je Slovenija, ker bi gradnja hitre železnice pomenila le še dodatne velike stroške in povezljivost le Ljubljane in Maribora. Zato so potrebne tudi posamezne prilagoditve železniških prog (sekanje ali manjšanje ostrosti ostrih ovinkov ali celo zmanjšanje ovinkov in večanje hitrosti).

d) predlagam tudi, da se na spletni strani SŽ ob nakupu vozovnice na vlakih kot so EC, IC in ICS vzpostavi sistem rezervacije sedežev z narisano shemo in dodanim merilnikom pričakovanja zasedenosti vlakov, posamezni vagoni naj bodo npr. samo za rezervacije in naj bodo vlaki planirani na shemah. Ti vlaki naj imajo tudi organizirano restavracijo in prodajne avtomate za pijačo in hrano. Za čistočo vlakov naj poskrbijo čistilci in čistilke, ki bi morali na vsaki večji in končni postaji čakati ob izhodu z vrečami za smeti kjer bi lahko potniki odvrgli smeti ne pa jih puščali na vlakih ali celo smetijo postaje.

e) na postajah naj se prepove kajenje oziroma naj se preusmeri na točno določena mesta kjer naj bo tudi urejen prostor kamor bodo kadilci lahko odvrgli cigaretne ogorke. V kolikor oseba odvrže ogorke kam drugam ali kadi na nepredvidenem mestu naj se jo kaznuje s pomočjo video sistema na peronih in postajah! Poleg tega predlagam, da se redno čisti umazanija na peronih (tudi obnovljenih, ki so še bolj umazani). Peroni lahko tudi postanejo čisti in so prostorni, da bi lahko imeli kakšne prodajalne (trafike, diskonte).

f) Vlada naj zagotovi pokritost celotnih tras vsaj jedrnega omrežja TEN-T (Maribor-Koper) s kvalitetnim mobilnim signalom (delovanje v notranjosti vozila). Res, da se načrtuje nove trase, vendar kljub samoumevnosti mobilnega Interneta le ta ni dosegljiv na več odsekih obstoječih prog in tudi na odsekih, ki so skupni z novimi trasami, celo na robovih Ljubljanske kotline. S tem bi potniki lažje koristno uporabili čas med vožnjo. Vsi novejši vlaki imajo WiFi, vendar je omejen s pokritostjo mobilnega signala, mislim da dveh operaterjev.

13 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Y Yoys780 30 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 24. 5. 2023 | 10:14:01

Modernizacija SŽ

Vladi predlagam, da pohitri postopke za obnovo JŽI kot tudi voznega parka SŽ. Denar je za marsikatero obnovo že pripravljen, ampak obnove še vedno ne stečejo. Pravtako je pomembno, da vlada konkretno zmanjša birokracijo in pritožbe izvajalcev, ki konkretno upočasnujejo izvajanje infratsrukturnih projektov (glej Tretja razvojna os, Drugi tir Divača - Koper). Pravtako predlagam, da vlada s SŽ predela nekaj točk:

a) da se na večjih postajah (Celje, Maribor, Ljubljana, Pragersko, Zidani Most, Divača, Nova Gorica, Koper) ustanovijo manjši hoteli, ki bi lahko delovali v sklopu postaje v primeru zadržkov, ki bi jih imeli potniki ali imeli morebitne probleme s povezavami, kajti to so postaje, ki so razmeroma velike, ampak samujejo, ker jih nigče očitno noče obnoviti oziroma dati v poseben najem.

b) predlagam, da se na večjih postajah uvedejo zapornice za preverjanje vozovnic (ticket barriers) po vzoru nekaterih tujih držav. Kot drugo pa, da se uvedejo zapornice (zaščitne psregrade) na peronih na nekaterih postajah, ki imajo redno velike navale potnikov, torej gnečo. Poleg tega je dobro, če na peronih končno začnejo delovati stebrički (SOS in Info. - rdeče barve), za večjo varnost potnikov naj se tudi dodajo gumbi za klic osebja postaje v primeru, da pade kakšna stvar na progo, da jo pobere osebje s palicami in ne potniki.

c) predlagam, da vlada določi obvezno postajno ponudbo (in opremo). Na vsaki večji postaji naj bo delujoča blagajna, fabrika, restavracija (lahko tudi trgovine), turistične informacije (oziroma splošne informacije), bankomat, zemljevid oziroma shema linij, vozni redi in garderobne omarice. Manjše postaje naj imajo samo pomembno ponudbo kot je na primer kartomate, informacijski stebriček, bankomat, zemljevid in shemo linij, vozni red.

č) za boljšo povezljivost predlagam nakup novih vlakov Pendolino (naj bodo enako kot zdajšnji, amapak z modernejšo tehnologijo, premikajočimi sedeži glede na smer vožnje, nižjim podom - v povezavi z višino peronov 550 mm). Uvedejo naj se linije hitrih vlakov (ne le Maribor - ljubljana), amapak npr. Maribor - Koper, Dobova - Jesenice, Ljubljana - Hodoš in ko se obnovi proga Sežana - Jesenice tudi proga Koper - Jesenice. Zdi se mi, da je lahko nagibni vlak dobra rešitev za državo kot je Slovenija, ker bi gradnja hitre železnice pomenila le še dodatne velike stroške in povezljivost le Ljubljane in Maribora. Zato so potrebne tudi posamezne prilagoditve železniških prog (sekanje ali manjšanje ostrosti ostrih ovinkov ali celo zmanjšanje ovinkov in večanje hitrosti).

d) predlagam tudi, da se na spletni strani SŽ ob nakupu vozovnice na vlakih kot so EC, IC in ICS vzpostavi sistem rezervacije sedežev z narisano shemo in dodanim merilnikom pričakovanja zasedenosti vlakov, posamezni vagoni naj bodo npr. samo za rezervacije in naj bodo vlaki planirani na shemah. Ti vlaki naj imajo tudi organizirano restavracijo in prodajne avtomate za pijačo in hrano. Za čistočo vlakov naj poskrbijo čistilci in čistilke, ki bi morali na vsaki večji in končni postaji čakati ob izhodu z vrečami za smeti kjer bi lahko potniki odvrgli smeti ne pa jih puščali na vlakih ali celo smetijo postaje.

e) na postajah naj se prepove kajenje oziroma naj se preusmeri na točno določena mesta kjer naj bo tudi urejen prostor kamor bodo kadilci lahko odvrgli cigaretne ogorke. V kolikor oseba odvrže ogorke kam drugam ali kadi na nepredvidenem mestu naj se jo kaznuje s pomočjo video sistema na peronih in postajah! Poleg tega predlagam, da se redno čisti umazanija na peronih (tudi obnovljenih, ki so še bolj umazani). Peroni lahko tudi postanejo čisti in so prostorni, da bi lahko imeli kakšne prodajalne (trafike, diskonte).

Komentarji