Modernizacija SŽ
Vladi predlagam, da pohitri postopke za obnovo JŽI kot tudi voznega parka SŽ. Denar je za marsikatero obnovo že pripravljen, ampak obnove še vedno ne stečejo. Pravtako je pomembno, da vlada konkretno zmanjša birokracijo in pritožbe izvajalcev, ki konkretno upočasnujejo izvajanje infratsrukturnih projektov (glej Tretja razvojna os, Drugi tir Divača - Koper). Pravtako predlagam, da vlada s SŽ predela nekaj točk:
a) da se na večjih postajah (Celje, Maribor, Ljubljana, Pragersko, Zidani Most, Divača, Nova Gorica, Koper) ustanovijo manjši hoteli, ki bi lahko delovali v sklopu postaje v primeru zadržkov, ki bi jih imeli potniki ali imeli morebitne probleme s povezavami, kajti to so postaje, ki so razmeroma velike, ampak samujejo, ker jih nigče očitno noče obnoviti oziroma dati v poseben najem.
b) predlagam, da se na večjih postajah uvedejo zapornice za preverjanje vozovnic (ticket barriers) po vzoru nekaterih tujih držav. Kot drugo pa, da se uvedejo zapornice (zaščitne psregrade) na peronih na nekaterih postajah, ki imajo redno velike navale potnikov, torej gnečo. Poleg tega je dobro, če na peronih končno začnejo delovati stebrički (SOS in Info. - rdeče barve), za večjo varnost potnikov naj se tudi dodajo gumbi za klic osebja postaje v primeru, da pade kakšna stvar na progo, da jo pobere osebje s palicami in ne potniki.
c) predlagam, da vlada določi obvezno postajno ponudbo (in opremo). Na vsaki večji postaji naj bo delujoča blagajna, fabrika, restavracija (lahko tudi trgovine), turistične informacije (oziroma splošne informacije), bankomat, zemljevid oziroma shema linij, vozni redi in garderobne omarice. Manjše postaje naj imajo samo pomembno ponudbo kot je na primer kartomate, informacijski stebriček, bankomat, zemljevid in shemo linij, vozni red.
č) za boljšo povezljivost predlagam nakup novih vlakov Pendolino (naj bodo enako kot zdajšnji, amapak z modernejšo tehnologijo, premikajočimi sedeži glede na smer vožnje, nižjim podom - v povezavi z višino peronov 550 mm). Uvedejo naj se linije hitrih vlakov (ne le Maribor - ljubljana), amapak npr. Maribor - Koper, Dobova - Jesenice, Ljubljana - Hodoš in ko se obnovi proga Sežana - Jesenice tudi proga Koper - Jesenice. Zdi se mi, da je lahko nagibni vlak dobra rešitev za državo kot je Slovenija, ker bi gradnja hitre železnice pomenila le še dodatne velike stroške in povezljivost le Ljubljane in Maribora. Zato so potrebne tudi posamezne prilagoditve železniških prog (sekanje ali manjšanje ostrosti ostrih ovinkov ali celo zmanjšanje ovinkov in večanje hitrosti).
d) predlagam tudi, da se na spletni strani SŽ ob nakupu vozovnice na vlakih kot so EC, IC in ICS vzpostavi sistem rezervacije sedežev z narisano shemo in dodanim merilnikom pričakovanja zasedenosti vlakov, posamezni vagoni naj bodo npr. samo za rezervacije in naj bodo vlaki planirani na shemah. Ti vlaki naj imajo tudi organizirano restavracijo in prodajne avtomate za pijačo in hrano. Za čistočo vlakov naj poskrbijo čistilci in čistilke, ki bi morali na vsaki večji in končni postaji čakati ob izhodu z vrečami za smeti kjer bi lahko potniki odvrgli smeti ne pa jih puščali na vlakih ali celo smetijo postaje.
e) na postajah naj se prepove kajenje oziroma naj se preusmeri na točno določena mesta kjer naj bo tudi urejen prostor kamor bodo kadilci lahko odvrgli cigaretne ogorke. V kolikor oseba odvrže ogorke kam drugam ali kadi na nepredvidenem mestu naj se jo kaznuje s pomočjo video sistema na peronih in postajah! Poleg tega predlagam, da se redno čisti umazanija na peronih (tudi obnovljenih, ki so še bolj umazani). Peroni lahko tudi postanejo čisti in so prostorni, da bi lahko imeli kakšne prodajalne (trafike, diskonte).
f) Vlada naj zagotovi pokritost celotnih tras vsaj jedrnega omrežja TEN-T (Maribor-Koper) s kvalitetnim mobilnim signalom (delovanje v notranjosti vozila). Res, da se načrtuje nove trase, vendar kljub samoumevnosti mobilnega Interneta le ta ni dosegljiv na več odsekih obstoječih prog in tudi na odsekih, ki so skupni z novimi trasami, celo na robovih Ljubljanske kotline. S tem bi potniki lažje koristno uporabili čas med vožnjo. Vsi novejši vlaki imajo WiFi, vendar je omejen s pokritostjo mobilnega signala, mislim da dveh operaterjev.
Od vladajočih poslušamo o prometnih zamaških, kako pomembna je vzpostavitev učinkovitega, dostopnega in udobnega javnega prometa. Še posebej se izpostavlja pomen potovanja po železnicah. A kdor redno potuje z vlaki, ve, da vožnja z železnicami le ni tako prijetna, kot bi si marsikdo želel, zamude so namreč pogosta stalnica. Marsikoga jezi tudi sama komunikacija ob nepredvidenih dogodkih, nadomestnih prevozih itd. Kar nekaj razburjenja je sodeč po odzivih na Twitterji nastalo tudi v primeru nedavnega iztirjenja vlaka.
Sicer še to, glede na predlagane predloge bi bilo dobro predlagat za zamenjavo cele vlade vključno z Državnim zborom in svetom tako da se politike preusmeri v proizvodne obrate da vsaj vidijo kaj je realno življenje, ostali pa pridejo na položaje iz realnega časa v realnem svetu.
Prejšnji teden smo se vrnili iz Belgije kjer sem izkoristil priložnost in šel iz Bruslja do atlantikakraj Oostende da vidimo kakšna je obala, kakšna je promena in kakšen imajo želežniški park in ugotovili da imajo na plaži solidno kavo in cene nižje kot v naši Luciji pri Portorožu. Cena povratne vozovnice 38€ za 100km v eno smer, čas potovanja 1 uro in nekaj minut. Vozili smo se samo naravnost ( Belgija je zelo ravna država) vmes ni bilo vzpona niti D ali L ovinka. Vožnja z dvo nadstropnim vagonom novejšega datumu naravnost fantastično odlična in se je popolnoma primerjala z našim avtom in na razmislek je bila na koncu celo boljša. Ni bilo cukanja, ni bilo tresenja, ni bilo raznoraznih čričkov, mladina imela noge na podu in ne na stolih kot je to v navadi pri nas, v notranjosti tišina za spočit. Razpored sedežev takšen da je vsak imel veliko prostora tako za noge kot okoli sebe, sedeži in podenj vagona čisti, ljudje potrpežljivi, pomagajo če je potrebno, WC čist z toplo vodo in delujoč ne da bi bil na koncu ves pošprican od vode za spiranje školjke. Pravi simfonija proti našim nekaterim vagonom.
V predlogu ste napisali veliko želja in kot sem prebral imajo to v večini primerov v tujini urejeno, naši pa bodo morali najprej železnice prodati kakemu tujcu in pobasat nekaj 10 miljonov € v svoj žep in potem bo čez 5 let nova želežniška sinfonija. Do takrat pa so vse vaše želje zastonj. Sicer si želim da se to čimprej uredi tudi pri nas, a kaj ko so naši navili ceno enotne vozovnice brez mestnega prometa na vrtoglavih 70€ na osebo, Nemci jo poznajo za 49€ z vsem v notranjem prometu razen taksijev in dolgih potepanj nad 500km.
Odlično, ravno to je stvar. SŽ so se v zadnjih nekaj letih sicer začele razvijati, nekatere predloge, ki sem jih sam napisal se dejansko že izvajajo, ampak imamo manjko tudi za stvari kot ste jih že sami omenili v svojem komentarju. Kar se tiče obnašanja na vlakih se je k nam že preeselil balkanski značaj mladine, ki pride na vlak in se tam obnaša kot največja banda v Evropi.
Na Japonskem in v Južni Koreji imajo velika mesta, ki so dejansko združena in sestavljajo velike "konfederacije" mest. V Sloveniji imamo to situacijo drugačno, ko imamo na cca. par kilometrov več večjih mest npr. v Celjski kotlini (Celje - Žalec) ali pa v Mariboru z okoliškimi mesti (malo slabši primer). Jaz vidim v tem potencial, namreč saj ni potrebno da v vsem sledimo tuijini in gradimo samo mestno podzemno železnico, ampak da vsaj povežemo te kraje s primestno železnico in tako zagotovimo dobre povezave in pretok ljudi. V Sloveniji so problem tudi povezave na dolge razdalje (npr. Murska Sobota - ljubljana; Nova Gorica - Ljubljana; Metlika - Ljubljana ipd). Lokalne prevoze bi lahko prevzela primestna linija in potem je več prostora za povezave na dolge linije.
Yoys780
Za vse našteto pri vas ni volje ker nas ljudi politika mozga, nato je znani rek NI DENARJA, nato se ne morejo dogovorit čez katero lastniško zemljo bo šla železnica da pravi politični lastnik pokasira čim več denarja, nato nam bo zmanjkalo strojevodij. Jaz osebno bi bil vesel če bi se iz Lj peljal v MB in bi tam bil v času 1 ure in 30 minut in cena vozne karte 5€, ker pa danes že karta stane toliko kot gorivo za avto da ne govorim o čistosti vagona, o točnosti prihodov, o dolžini samega potovanja, o podajanju informacij vožačem in še kaj bi se našlo tako da vlak pri nas uporabim bolj za okras se pravi 1 krat na 20 let. Pri nas železnica dela z nekajkrat manjšo hitrostjo kot je bila za časa Cesarja Jožefa ko je zgradil progo v 2 letih, pe na samo kakega malega odseka kot se je dela nedolgo nazaj npr. proga LJ-Kočevje polnih 13 let.
SDH je Slovenskim železnicam odobril nakup 20 novih potniških garnitur.
www.rtvslo.si/gospodarstvo/sdh-slovenskim-zeleznicam-prizgal-zeleno-luc-za-nakup-20-novih-potniskih-vlakov/668582
Jaz bi dodal še točko f).
Vlada naj zagotovi pokritost celotnih tras vsaj jedrnega omrežja TEN-T (Maribor-Koper) s kvalitetnim mobilnim signalom (delovanje v notranjosti vozila). Res, da se načrtuje nove trase, vendar kljub samoumevnosti mobilnega Interneta le ta ni dosegljiv na več odsekih obstoječih prog in tudi na odsekih, ki so skupni z novimi trasami, celo na robovih Ljubljanske kotline. S tem bi potniki lažje koristno uporabili čas med vožnjo. Vsi novejši vlaki imajo WiFi, vendar je omejen s pokritostjo mobilnega signala, mislim da dveh operaterjev.
Kar nekaj od tega je že v teku. Gradi se drugi tir DK, obnavlja se progra LJ-Borovnica, potem sledi čisto nova trasa Borovnica-Logatec. V načrtovanju je drugi tir Ljubljana Jesenice, itn.
Imamo 52 novih vlakov Stadler. S tem so se Gomulke dokončno poslovile. Res pa je, da vlaki Pendolino dosežejo krajše vozne čase na isti progi. Na nekaterih vlakih so že vidni validatorji vozovnic, števci potnikov in prikazovalniki zasedenosti, seveda poskusno.
Kakšna tovarna (fabrika) pa naj bi bila na večjih postajah? Koliko vem, je na vsaki postaji vozni red in kmalu bo tudi kartomat. Na večjih (Ljubljana) je vse kar ste našteli, razen tovarne.
haha res je, mislim da bo kar trafika.
SŽ bi po mojem mnenju, kot so zasnovane in izgrajene, lahko kvečemu dobile status tehničnega evropskega spomenika. Razvoj Slovenije bo omogočila le popolnoma nova zasnova in izvedba hitre železniške ali podobne povezave slovenskih mest in s tujino.
Če bi se zato odločili bi morali začeti graditi že pred leti, ker gre danes razvoj že bolj naprej, ko se gradijo že železnice, ki uporabljajo magnetno polje ipd. Poleg tega ali Slovenija sploh potrebuje hitro železnico? Ali bo sploh profitabilna? Bodo stroški lahko botrovali doprinosu prihodka od prodaje vozovnic ipd.?
Hitre železniške proge se nahajajo predvsem v večjih državah (Nemčija, VB, Kitajska, Japonska, Francija) kjer so že zračne razdalje zelo daljše kot v Sloveniji in je tudi prebivalstvo, ki uporablja to namensko sredstvo veliko večje. Sam mislim, da bi morala Slovenija čim prej obnoviti še nekatere odseke prog in zmanjšati ovinke ali vsaj zgraditi posamezne nove odseke, ki bi bili samo za hitro železnico. Potem se mora vzpostaviti še samo dobra ponudba (npr. kot sem že omenil v predlogu) in ko se stvari začnejo razvijati in dobivati vedno več potnikov se lahko šele odločimo za druge rešitve oziroma začnemo graditi veliko infrastrukturo.
Bolj malo hitrih prog z magnetno levitacijo se gradi. Edina komercialna je na Japonskem, tam se gradi še ena. Ostalo se razmišlja.
en.wikipedia.org/wiki/Maglev
en.wikipedia.org/wiki/Transrapid
Mislil sem hitro železnico, maglev prog pa je res bolj malo ja.
Slovenija je vendar del Evrope, njena železniška infrastruktura pa prav tako.