Delo od doma v državnih organih
Spoštovani,
predlagam poenotenje pravil o delu od doma z zakonom za vse državne organe.
Trenutni sistem, ko predstojniki posameznih organov odločajo o usodi ter pravilih dela od doma je diskriminatoren ter podvržen osebnim prepričanjem posameznega predstojnika, kar ni ustrezna ureditev.
Na primerljivih delovnih mestih se je pod prejšnjo vlado (posledično predstojniki) lahko delalo od doma tri dni brez dodatnih pravil (pon, pet). S kadrovskimi spremembami, ki jih je prinesla nova vlada, pa so na nekaterih organih ostali pri prejšnjem sistemu, v drugih pa vedno nova pravila, ki tudi onemogočajo načrtovanje prihodnosti (po nekod se pravilniki spreminjajo vsak mesec).
Predlagam poenotenje pravil, neodvisno od osebnih preferenc predstojnikov.
Delo od doma ni počitek. Delo od doma ne more biti kar po šabloni za celotni javni sektor enako. Mora biti določeno glede na delovno mesto, pogoje, ki jih ima zaposleni doma da lahko dela od doma,...
Ne vem ne more učitelj delati od doma? Ali pa zdravnik. Tudi na uradniških mestih je različno. Nekatera delovna mesta se lahko opravijo izključno na lokaciji, je delo s strankami, ne more biti od doma. Druga so lahko opravljena 100% na daljavo, pač digitalizacija omogoča različnost.
Ker imajo nekje še vedno 2/3 od doma imamo anomalije ko na Upravni enoti ni zaposlenega, ki je zadolžen za izdajo dovoljenj ker dela od doma. Čeprav je to na sredo ko imajo uradne ure.
Za delo od doma mora odgovoarjati tako delavec kot njegov nadrejeni, da je delo opravljeno. Če delo ni opravljeno pa bi se moralo delavu odvzeti pravico dela od doma, ker očitno ni dovolj zrel, da bi delal brez 100% nadzora.
Tudi v gospodarstvu nimamo vsi pravice delati od doma.
Za. Takšne zadeve bi morale biti vsaj deloma ovrednotene s strani države, ne pa prepuščene posamezniku,
Posamezniku?
30 ur dela pa še to od doma. Saj vendar ne živimo v Indiji koromandiji. Delavci v upravi bi morali biti ta zadnji za tak način in obseg dela, radi pa bili prvi. Mogoče jim bo pod svobodo še celo uspelo. Je pa tako, da če predlog res uspe, jih je očitno res preveč, ta način dela je namreč zaenkrat smiselen le za miselno intenzivna visoko plačana dela.
S takšnim delom sem se tudi sam srečal in verjamite mi, da če res delate, si mešanja doma in službe ne želite.
Kdo v državnih organih ima 30 urni tedenski delovnik?
In tudi če bi ga imel. Zakaj je tako zelo pomembno, kje naredi svoje delo?
In zakaj menite, da je delo od doma primerno le za miselno intenzivna dela in še to samo za visoko plačana?
Zakaj menite, da uslužbenec, ki preverja ustreznost dokumentacije za recimo gradbeno dovoljenje (verjamem da to ni visoko plačano delovno mesto, ne upam pa si soditi kako visoko miselno intenzivno je) to lahko opravi veliko bolje na delovnem mestu kakor od doma?
Delo od doma ni obveza ampak možnost.
Nekdo ki ima do službe 15 minut verjetno te možnosti ne bi koristil, ker za sambo potegne ureditev ustreznega prostora za delo doma in s tem povezane stroške. Drug, ki se v službo vozi po eno uro ali več pa bi tako možnost po vsej verjetnosti z veseljem sprejel.
Je pa res, da z delom od doma pridejo tudi pasti in moraš znati ločiti med delom in privat časom. Tudi odklopit od dela je treba znat in po 8 urah zapret pisarno, enako kot v službi.
Pojasnilo.
Aktualen je tudi predlog za 30 urni delavnik. Pripravlja se zakonska podlaga. Želijo ga predvsem v upravi.
Verjamite mi, da priprava in izdaja GD od doma še ni aktualna, kako govori Vlada digitalizacija, v tem primeru to ni dovolj, potrebna je še popolna informatizacija, terensko delo, pogovori (informatizacija uporabnika storitve), ....
Če gre za možnost za nekaj udeležencev, ok, če je delo res specifično, mnenja pa sem, da poskušamo še nekoliko počakati.
Ampak o 30 urnem delavniku v tem predlogu ni govora, samo delo od doma.
Kdo lahko dela od doma, je stvar dogovora med delodajalcem in delojemalcem.
Če lahko dela od doma in si to želi (in ima možnosti - splet, dostop do dokumentacije...), naj dela.
Tudi v pisarni nihče ne stoji za to osebo in preverja, kaj dela, kolikokrat gre ven ipd.
Konec meseca (ali dneva, tedna) se vidi rezultat.
Itak se strinjam. V trenutnih razmerah in etiki predlagam, da je pravilnik za vse enak. Starno - normalno, delo na delovnih mestih na lokaciji delodajalca!
Ja dajmo poenotiti, ker vsi delajo isto!
In ker vsi delajo isto jim dajmo še iste plače!?
Sploh pa to najbrž ni predlog za vlado.
Torej telefonist, ki po telefonu dela ankete in računalničar, ki piše program ne moreta po enakem principu delati od doma, ker imata tako zelo različno delo?
Kot da bi trdili, da ne moremo vsi hoditi po istem pločniku, ker nimamo obutih enakih čevljev.
Predlog o poenotenju je dal predlagatelj!
Sploh pa ne razumem, kaj se nas uporabnikov tiče, kako imajo organizirano delo v JU!
Nas zanima kako dobro in časovno sprejemljivo storitev dobimo od njih, pa ne glede na to, ali dela to en človek ali pet, oziroma ali (ne)dela od doma ali na običajnem delovnem mestu!
Predlog o poenotenju pravil o delu od doma.
Torej, da za vse, ki imajo tako delo, ki ga lahko enakovredno opravljajo tudi od doma, veljajo enaka pravila kdaj in koliko lahko delajo od doma.
Kdo pa pravi, da se tiče posamezniokov?
Predlagatelj je predlagal vladi, ki ureja delo državnih organov in lahko poskrbi za poenotenje pravil.
Predlog o poenotenju pravil o delu od doma....za vse državne organe, tako piše v predlagatelj.
Ali ste zaposleni v državnem organu? Če niste ponavljam vprašanje:
Sploh pa ne razumem, kaj se nas uporabnikov tiče, kako imajo organizirano delo v JU!
Nas zanima kako dobro in časovno sprejemljivo storitev dobimo od njih, pa ne glede na to, ali dela to en človek ali pet, oziroma ali (ne)dela od doma ali na običajnem delovnem mestu!
Delo mora biti organizirano tako, da ga lahko opravi v sprejemljivem časovnem obdobju in sprejemljivo kvaliteto. Enostavno niso dela v vseh državnih organih enaka, niso resursi (kadrovski, infrastrukturni, IT...) enaki in zato imajo posamezne enote vodje, ki organizirajo delo v konkretnem primeru. Ne morejo vsi delati po isti šabloni.
Ali imajo vse institucije ustrezno razvito infrastrukturo, da je omogočeno delo od doma? Kot vem so v času korone marsikatere stvari stale, ker od doma niso imeli dostopa do sistemov... tako da proti.
Marsikje je delo normalno potekalo.
Delo od doma se pač omogoči tam, kjer so za to vzpostavljeni pogoji.
Ob ponedeljkih in petkih delo od doma? To bo za marsikoga pomenilo preprosto podaljšan vikend. Delo od doma naj bo mogoče samo med torkom in četrtkom, sicer bo vse skupaj ušlo izpod nadzora.
Pri vas delo pomeni samo štempljanje ob prihodu in odhodu? Tudi na delovnem mestu v ponedeljek in petek gledate v strop?
Vodja mora znati oceniti ali je delo opravljeno ali ne. Če je narejeno kvalitetno in pravočasno, ni važno ali je opravljeno v ponedeljek med 8 in 16 ali med 15 in 23 ali morda celo v nedeljo. Je pa res, da mora biti delavec dosegljiv ostalim znotraj dogovorjenih delovnih ur. Navadno med 8 in 15 na delovne dneve.
Če delavec doma ne dosega predvidenega obsega dela, se mi delo od doma pač prekliče. Ni pa zaradi nekih zlih slutenj treba vse metati v isti koš in jim odrekati ugodnosti.
Nekako podobno, kot da bi vse preventivno strpali v zapore, ker bi potencialno lahko kradli.
Državni organi so namenjeni državljanom in morajo biti državljanom dostopni na svojem delovnem mestu. Nobenega dela od doma!
Delavci na okencih, s katerimi imate opravka, že tako ne morejo delati od doma, za tist v pisarnah, ki jih vi niti ne vidite, je pa čisto vseeno kje izvajajo svoje delo, če je delo ustrezno in pravočasno izvedeno.
To je problem. Običajno delo ni ustrezno in pravočasno izvedeno. Problem državne uprave je, da se vsa korespondenca odvija nenormalno počasi. V primeru dela od doma, je ta počasnost samo še bolj izrazita, če bi od koga zahteval hitrejšo odzivnost se pa uslužbenci že izgovarjalo na preobremenjenost ali pa na mobing. Verjetno to ne velja za vse. Sicer bi bilo za razmisliti, da bi tista dela, ki se lahko opravljajo od doma opravljala AI.
Če delo že sedaj, ko se dela na delovnem mestu, ni pravočasno izvedeno, to ni razlog, da se ne bi delalo od doma, kjer se lahko. Kdo pa pravi, da bi se doma delalo počasneje?
Se vi zavedate, da je praktično cela Slovenija precej normalno delovala v času korone, ko smo vsi delali od doma?
Samo proizvodnja in deloma šolstvo je imelo problem.
Proizvodne delavce še lažje zamenjamo z roboti, kot tiste na domu z AI.
V času korone se ni delalo nič ali pa zelo malo. Uradi so bili VSI zaprti, postopki za gradbena dovoljenja in podobno so stali... Ne trdim, da ni delovnih mest, ki ne bi zagotavljala normalnega dela od doma, a tega je malo. Še manj je pa discipliniranih ljudi, ki tak način dela izkoristilo za kup postranskih opravil, ki z delom nimajo veze. V privat sektorju je vsaj boljši nadzor in delavec mora pokazati rezultate. V javnem sektorju je nadzora premalo oziroma se drug drugega ščitijo.
V času korone ni delal le del, kjer je neposreden stik s strankami (razen nekaj izjem) sicer je vse teklo precej normalno.
Vaša teza je, da v državnih organih ni nadzora in se ne dela.
Če lahko ljudje sedijo v službi in gledajo v strop, ne bo nič slabše, če to počnejo doma. Celo prihrani se na strošku elektrike, prevozu na delo...
V bistvu bi bilo potrebno zbrcat šefe, da začnejo ustrezno nadzorovat kdo dela in kdo ne. Kje dela je pa precej nepomembna zadeva in produktivnost ni nič večja samo zaradi tega, ker je delavec na firmi in ne doma.