Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

subvencija najemnine

560 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

Spoštovani,

predlagam spremembo pri dodelitvi subvencije za najemnine, sedaj je tako, da če prosilec dohodkovno preseže cenzuz ne dobi nič subvencije, prosilec, ki je v okviru dohodkovnega cenzusa pa dobi 85% subvencijo najemnine. Subvencija bi morala biti dodeljena procentualna glede na višini dohodkov, torej da nekateri dobijo 10% subvencijo, drugi 20% in tako naprej, ne pa da dobiš 85% subvencijo ali nič.

lep pozdrav

Semira Osmanagić

26 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S so 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


29. 1. 2024

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

V zvezi z navedenim pojasnjujemo, da Zakon o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev (Uradni list RS, št. 62/10, 40/11, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 14/13, 56/13 – ZŠtip-1, 99/13, 14/15 – ZUUJFO, 57/15, 90/15, 38/16 – odl. US, 51/16 – odl. US, 88/16, 61/17 – ZUPŠ, 75/17, 77/18, 47/19, 189/20 – ZFRO, 54/22 – ZUPŠ-1, 76/23 – ZŠolPre-1B in 122/23 – ZŠtip-1C) v prvem odstavku 28. člena določa mejo dohodkov oziroma cenzus za upravičenost do subvencije najemnine. Meja dohodkov za ugotavljanje upravičenosti do subvencije najemnine je ugotovljeni dohodek najemnika in oseb, ki so navedene v najemni pogodbi, ki ne presega višine njihovega minimalnega dohodka brez dodatka za delovno aktivnost, določenega skladno s predpisi, ki urejajo socialnovarstvene prejemke, povečanega za 30% ugotovljenega dohodka, in za znesek neprofitne najemnine, določene po predpisih, ki urejajo stanovanjske zadeve, ali za znesek priznane neprofitne najemnine pri tržnih in hišniških stanovanjih.

Do subvencije najemnine je torej upravičen tisti, ki izkazuje dohodke v višini, ki je nižja od seštevka minimalnega dohodka, 30% ugotovljenega dohodka in zneska  neprofitne najemnine, določene po predpisih, ki urejajo stanovanjske zadeve, ali zneska priznane neprofitne najemnine pri tržnih in hišniških stanovanjih.

Znotraj upravičencev pa višina subvencije najemnine ni enaka za vse. V primeru subvencije neprofitne najemnine Stanovanjski zakon (Uradni list RS, št. 69/03, 18/04 – ZVKSES, 47/06 – ZEN, 45/08 – ZVEtL, 57/08, 62/10 – ZUPJS, 56/11 – odl. US, 87/11, 40/12 – ZUJF, 14/17 – odl. US, 27/17, 59/19, 189/20 – ZFRO, 90/21, 18/23 – ZDU-1O in 77/23 – odl. US) v 121. členu določa, da  se subvencija neprofitne najemnine določi v višini razlike med neprofitno najemnino, določeno v drugem odstavku tega člena, in ugotovljenim dohodkom, zmanjšanim za minimalni dohodek in za 30 % ugotovljenega dohodka, pri čemer se pri posamezniku, ki prebiva v stanovanju sam, upošteva minimalni dohodek za samsko osebo, zvišan za 0,1 osnovnega zneska minimalnega dohodka po predpisu, ki ureja socialnovarstvene prejemke. Ugotovljeni dohodek se ugotavlja na način, kot ga za ugotavljanje upravičenosti do denarne socialne pomoči določajo predpisi, ki urejajo socialnovarstvene prejemke. Subvencija se določi največ v višini 85 % neprofitne najemnine, določene v drugem odstavku tega člena.

Višina subvencije neprofitne najemnine je torej odvisna od dohodkov upravičencev. Je pa zakonsko določena najvišja možna višina subvencije, ki je 85%.

Kar navaja predlagateljica v svojem predlogu, je torej že uveljavljeno in se tudi izvaja. Zato ni razloga za nadaljnjo obravnavo predloga.

Komentarji