Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Predlog za pravičnejše dodeljevanje neprofitnih stanovanj

563 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Poznam primer gospe, ki je v najem prejela neprofitno stanovanje. Dotlej je živela v hiši njenih staršev. Dokler ga niso zaprli, je z njo živel tudi njen partner. Do lanskega leta je bil v zaporu. Prigoljufani denar je izginil neznano kam, ona pa je bila v odzivu na razpis za dodelitev stanovanja prikazana kot samohranilka. Še danes je njen partner prijavljen na drugem stalnem naslovu kot njegova partnerka, najemnica neprofitnega stanovanja, s čimer se tudi sam pohvali. Čeprav živi skupaj z njo in njunimi otroci v neprofitnem stanovanju. Starša najemojemalke imata visoko pokojnino, s čimer se sama hvalita in hčerko zalagata z denarjem.

Poznam pa tudi primer gospe, ki je v resnici mati samohranilka, ki nima več staršev ali kakega drugega bogatega zaledja, plačuje tržno najemnino in je neuspešno sodelovala že na treh razpisih za dodelitev neprofitnega stanovanja.

Javni stanovanjski sklad samo vsakih 5 let pri najemniku stanovanja preverja njegovo premoženjsko stanje in odloča o upravičenosti do nadaljevanja neprofitnega najema. To bi bilo potrebno v stanovanjskem zakonu spremeniti na ta način, da so takšne preverbe pogostejše. Gospa v prvoopisanem primeru je zgolj v času enega leta po dodelitvi stanovanja dedovala premoženje, njen mož, ki je sposoben za delo in tudi že dela, pa je prišel iz zapora.

Predlagam, da se kategorija "biva pri starših" v Pravilniku o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem namesto s 170 točkami napram 190 za kategorijo "plačuje tržno najemnino" točkuje z manj točkami. Na primer 100 točk za bivanje pri starših napram 190 točkam za plačevanje tržne najemnine ali, da se razlikuje starše z nizkimi dohodki (npr. do dve minimalni plači), kar se lahko točkuje dodatno, če prosilec to uveljavlja.

35 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 26 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P pesnik 4 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


26. 4. 2023

Odziv Ministrstva za solidarno prihodnost

Stanovanjski zakon v 90. členu določa, da je najemna pogodba za neprofitno stanovanje sklenjena za nedoločen čas, najemodajalec neprofitnega stanovanja pa je dolžan vsakih pet let od najemnika, razen najemnika-bivšega imetnika stanovanjske pravice, zahtevati, da predloži dokazila o izpolnjevanju splošnih pogojev za pridobitev neprofitnega stanovanja (ki jih opredeljuje Pravilnik o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem). Če najemnik ni več upravičen do neprofitnega stanovanja, se določila najemne pogodbe, ki urejajo višino najemnine, spremenijo in se najemnina določi v višini tržne najemnine.

Zgornje zakonske določbe so nato dopolnjene v Pravilniku o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem, ki je ravnokar v postopku spreminjanja. V delu, ki se nanaša na spreminjanje višine najemnine, je tako skladno z 90. členom Stanovanjskega zakona predvideno, da je najemodajalec dolžan vsakih pet let od najemnika, razen najemnika-bivšega imetnika stanovanjske pravice, zahtevati, da predloži dokazila o izpolnjevanju splošnih pogojev za pridobitev neprofitnega stanovanja na dan preverjanja. Ob zaznanih okoliščinah, ki vplivajo na izpolnjevanje splošnih pogojev za pridobitev neprofitnih stanovanj v najem, lahko najemodajalec preverjanje izvede tudi pred potekom petletnega obdobja. Podatke o denarnih prejemkih za preteklo koledarsko leto pred preverjanjem izpolnjevanja pogojev za uporabo neprofitnega stanovanja, pridobivajo najemodajalci iz uradnih evidenc in drugih zbirk osebnih podatkov upravljavcev zbirk podatkov. Predlagane spremembe pravilnika pa bodo tudi zahtevale, da mora najemnik predložiti zahtevana dokazila in izjave zase, za uporabnike in vse povezane osebe, četudi te niso vpisane v najemno pogodbo. Stanovanjski skladi so namreč opozorili na primere, ko želijo najemniki zaobiti določbe glede upoštevanja premoženja oziroma dohodkov.

Omenjene spremembe in dopolnitve pravilnika bodo torej deloma omejile možnosti zlorab, vprašanje glede pogostejšega preverjanja pa bo predmet razprave ob naslednji spremembi Stanovanjskega zakona, saj s pravilnikom ni moč poseči v materijo zakona.

Vaša druga pobuda, glede spremembe točkovanja v obrazcu za ocenjevanje stanovanjskih in socialnih razmer ter za ocenjevanje prednostnih kategorij prosilcev (priloga Pravilnika o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem), je žal diametralno nasprotna z željami stanovanjskih skladov in občin, ki so v postopku javne obravnave predloga sprememb pravilnika predlagali točkovno izenačenje stanovanjskega statusa »udeleženec razpisa je najemnik ali podnajemnik tržnega stanovanja« ter statusa »udeleženec razpisa prebiva pri starših, sorodnikih ali prijateljih«. Omenjeni predlog stanovanjskih skladov in občin smo pri pripravi sprememb in dopolnitev pravilnika, ki so v teku, upoštevali.

Komentarji