Kadrovski pravilnik MJU
MJU pripravlja nov plačni sistem za javne uslužbence. Ukvarjajo se z razmerji med najvišjo in najnižjo plačo in podobne nebuloze. Sporočite ministrici, da NE, ni javno sprejeto razmerje 1:7. To nekaj, kar imenujemo omejeno razmišljanje. Lahko je tudi 1:30, če je to razmerje smiselno.
V vsakem primeru naj dodajo v predlog nove ureditve:
1. možnost rotacije kadra brez soglasja zaposlenih - npr. če je nekdo koordinator IT-ja na npr. Onkološkem inštitutu, in dela tam npr. 10 let, naj se da na njegovo mesto nekoga s podobnimi kompetencami npr. iz UE Ljubljana. Tako boste presekali korupcijske lovke, ki so se ustvarile skozi leta hote ali nehote. Inštitucijam pa boste omogočili, da bodo na novo zadihale. Ali kot je rekel že Einstein: "v koliko ne boste naredili stvari drugače, ne morte pričakovati drugačnih rezultatov".
2. Plača naj bo najbolj odvisna poleg odgovornosti še od učinka, ki pa mora biti merljiv. Ni napredovanj "po defaultu" in kolikor kdo zleze v rit nadrejenemu. Tako je to sedaj, zato pa se nič ne zgodi že vrsto let.
Torej, rotacije in plačilo po nivoju odgovornosti in učinku. Primer: premier si zasluži veliko več kot 1M letno, v kolikor bo poštimal zadeve, da bomo državljani zadovoljni, da bodo javni uslužbenci zadovoljni in bomo kot družba napredovali. Se vam ne zdi, da zasluži potem več kot 1:7?
Naj moderator obrazloži zakaj arbitrarno navede kvorum 25 za.
Pod številko 2 vam bom dal praktični primer:
Naročim keramičarja za polaganje ploščic in ker sem nevešč mi ponudi predračun, kjer sem z ceno zadovoljen. Ker pa nisem bil pred naročilom pazljiv sem zato imel ob obračunu dodaten strošek v povečani kvadraturi, ki sem jo moral plačati v celoti za izmerjeno razliko. In kaj, plačal sem vse.
Zdaj pa primer zdravnika v eni ambulanti. Dnevna kvota je pregled in obravnava 40 bolnikov. Se pa zgodi da v povprečju vsak dan pregleda 30 bolnikov več (povečan obseg dela za 75%). Zdravstvena zavarovalnica Slovenije RS Zdravstvenemu domu (ZD) plača vse preglede, nato pa v nadaljevanju ZD plača zdravniku 10% nagrade za uspešnost, sam ZD pa pobere nadalnjih 65% + kar ZD ostane za redno delovanje.
Zdravnik-ca še nekaj časa ne bo pravilno ovrednotena za pravično plačo. Vsak obrtnik ali d.o.o. so v večini primerov z svojo iznajdljivostjo plačani toliko da ne bodo prikrajšani za izvedena dela, za zdravnika pa je golobnjaku in drugim podanikom v vladi popolnoma vseeno. Morda pa bo prišel čas in se bo kdo revanširal vladi.
A prejšnjai vladi pa ni bilo vseeno? In če zdravnik kdaj nima dosežene kvote ali se mu potem zmanjša plača? Moj zobar gotovo dobi glavarino že vsaj 20 let, čeprav ga vsa leta nisem videla in tudi novih ne jemlje, ker ima kvoto polno.
Primerjava ni relevantna, saj keramičar za izvedbo več kvadratov potrebuje tudi proporcionalno več časa verjetno več kvadratov ne bo položil v času, kot je planiral po ponudbi (lahko diskutiramo, ampak poenostavljeno je tako). Zdravnik pa zagotovo ne more narediti 75% več v enakem časovnem obdobju od svoje "kao norme". Potem je:
1. ali problem in slabo opravlja delo
2. ali pa ima osnovno normo prenizko postavljeno
Tukaj pa je stroka tista, ki mora skrbeti za normiranje v skladu najprej z varnostjo pacientov. Razmerja plač pa jasno, morajo biti prilagojena razmerjem v družbi oz. okolju, kjer zdravniki delujejo. Tako bodo dobili nazaj, tako kot učitelji, ustrezno spoštovanje družbe.
Razlog: žaljiva vsebina.