Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Evtanazija za depresijo ali raka

739 OGLEDOV 33 KOMENTARJEV

Mislim, da je vsak človek lastnik svojega življenja in ima pravico tudi, da ga konča. Obstajajo ljudje, ki so prišli do konca in zato ni prav, da zaradi nerazumevanja zdravstva (za končni čas) po nepotrebnem ogrožajo nedolžne ljudi. novice.svet24.si/clanek/novice/crna-kronika/63d2a0bf60ba8/48-letna-policistka-drvela-po-napacni-strani-avtoceste-in-celno-trcila-s-tovornjakom

novice.svet24.si/clanek/novice/crna-kronika/63d22b7f317ec/moski-skocil-na-tire-policista-sta-ga-prijela-za-roke-in-resila

Če človek ve, da je prišel njegov čas, zakaj mu ne bi dovolili dostojnega odhoda? Zakaj bi jim odrekli pravico do dostojnega in varnega odhoda?

41 glasov

12 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR 3 369 48 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


6. 4. 2023

Odziv Ministrstva za zdravje

Slovenska zdravstvena zakonodaja evtanazije ne pozna, prav tako je kot posebno kaznivo dejanje ne opredeljuje slovenski Kazenski zakonik. Povzročitev smrti pacienta s strani zdravnika ali drugega zdravstvenega delavca bi lahko bila tako okvalificirana kot uboj ali umor (torej kaznivo dejanje zoper življenje in telo) ali v določenih primerih celo kot opustitev zdravstvene pomoči (kot kaznivo dejanje zoper življenje). Velja poudariti, da pri kaznivem dejanju pomoč pri samomoru sklepnega dejanja ne izvede zdravstveni delavec, temveč bolnik sam.

Evtanazijo v Sloveniji omenja zgolj peščica internih aktov posameznih združenj s področja zdravstva, pri čemer gre pri vseh teh zgolj za naštevanje primerov morebitnega odklonskega ravnanja članov teh združenj. Kot primer naj navedemo, da Kodeks zdravniške etike v 29. členu določa, da zdravnik zavrača evtanazijo in pomoč pri samomoru, Kodeks medicinske deontologije v 43. členu pa, da zdravnik odklanja in obsoja evtanazijo in jo ima za lažni humanizem.

Ministrstvo za zdravje si je v letu 2015 pridobilo tudi Stališče Komisije RS za medicinsko etiko (v nadaljevanju: KME) o evtanaziji. Po mnenju članov te komisije nova uspešna zdravljenja in perspektive, ki jih razvoj znanosti odpira, krepijo poslanstvo zdravniškega poklica o ohranjanju in nedotakljivosti človeškega življenja. Kljub temu, da se je okrepila vloga pacienta kot aktivnega partnerja v procesih zdravljenja, kar vključuje tudi Zakon o pacientovih pravicah, pa pacientova pravica, da odloča o svojem življenju, ne vključuje dolžnosti zdravnika, da pacientu na njegovo zahtevo prekine življenje. Evtanazija namreč spreminja razmerje med zdravnikom in bolnikom, ruši temeljno zdravnikovo poslanstvo, ki je ohranjanje življenja, spreminja njegov odnos do življenja bolnikov in odpira prostor zlorabam, ki jih je težko nadzorovati ali preprečevati. Evtanazija tudi spreminja vrednoto človeškega življenja v zdravstvu in s tem posredno ogroža najšibkejše med nami. KME še meni, da evtanazija ob današnjih možnostih blažilnih ukrepanj v okviru paliativne oskrbe bolnikom ni potrebna.

Evtanazije prav tako ne podpira Odbor za etiko pri Svetu Evrope, ki vse države članice poziva k učinkoviti paliativni oskrbi umirajočih bolnikov, in tudi Parlamentarna skupščina Sveta Evrope.

Ministrstvo za zdravje sledi vsem omenjenim dokumentom in se njihovemu mnenju v celoti pridružuje.
Ob tem posebej izpostavljamo pravico do preprečevanja in lajšanja trpljenja, ki jo kot posebno pravico pacienta ureja Zakon o pacientovih pravicah. V skladu s tem zakonom ima namreč pacient pravico, da se brez odlašanja ukrene vse potrebno za odpravo ali največjo možno ublažitev njegovih bolečin in drugega trpljenja, povezanega z boleznijo. Prav tako ima pravico, da se pri njegovi zdravstveni oskrbi po strokovnih standardih preprečijo nepotrebne bolečine in drugo trpljenje, povezano z medicinskim posegom, v končni fazi bolezni in v primeru pacienta z neozdravljivo boleznijo, ki mu povzroča hudo trpljenje, pa ima pravico tudi do paliativne oskrbe.

Na Ministrstvu za zdravje vlagamo velike napore v vzpostavitev delujoče paliativne mreže, katere glavni cilj je obvladanje vseh simptomov napredovale bolezni do te mere, da bolnik in njegovi svojci ne trpijo, ko se življenje izteka.

Glede na poročila služb za izvajanje paliativne oskrbe in izsledke predstavljene na raznih strokovnih srečanjih, je trditev, da bi vsi, ki so bili priča umiranju, videli neznosne bolečine bolnikov kljub morfiju, preveliko posploševanje. Smiselno je, da se svojci obrnejo na osebnega zdravnika ali na paliativno službo, če se jim, da njihov bližnji preveč trpi. Trpeti neznosne bolečine cele mesece zagotovo ni nekaj, kar bi kdorkoli lahko zagovarjal.

Pogosto se zagovorniki in predlagatelji pobude o uzakonitvi evtanazije sklicujejo na veterinarske uredbe o dokončanju življenja živali. V tem primeru je potrebno opozoriti, da gre za odločitve lastnikov teh živali in ne za njihovo pravico ali odločitev. Nikoli se ne more ugotoviti, ali bi si žival tega želela ali ne. V primeru usmrtitev živali gre za uboj živali na željo lastnika. Glede na to, da ljudje nismo last drugih ljudi, bi težko sploh pristali na tako primerjanje.

V zaključku bi vas radi usmerili na k razmišljanju, da je potrebna skrbna komunikacija z zdravnikom, ki zdravi umirajočo osebo, da pravočasno poskrbi za lajšanje bolečin in tudi drugega trpljenja in omogoči bolniku dostojanstven odhod iz tega sveta, svojcem pa, v kolikor so v oskrbo vključeni, zadostno podporo tudi v času žalovanja.

Komentarji