Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ocena sanitarne inšpekcije naj bo objavljena na vidnem mestu pred vstopom v restavracijo, bolnišnico, hotel, vrtec ali drug podoben prostor

344 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Sanitarna inšpekcija naj ob pregledu izda oceno A (najboljše), B, C, D (potrebno zapreti) ki naj bo zakonsko urejena da jo je potrebno obvezno izobesiti na vidnem mestu pred vstopom npr. v restavracijo, bolnišnico, vrtec, hotel ipd. Ponovna ocena objekta naj ne bo mogoča prej kot v 2 mesecih. Pregled se seveda zaračuna lastniku poslovne dejavnosti in ne gre iz davkoplačevalskega proračuna.

To je predlog da se transparento komunicira dejansko stanje objektov, ki so podvrženi določenim standardom. Takšno prakso imajo v ZDA in deluje zelo dobro saj pred vstopom vidiš kakšno je stanje. Če nekdo dobi B ali C se ga obiskovalci začnejo izogibati.

35 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Sončni Avatar 104 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


9. 6. 2023

Odziv Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano

Trenutno v nacionalni zakonodaji nimamo  opredeljenih ustreznih meril, s katerimi bi ocenjevali izvajalce dejavnosti na podlagi ugotovitev uradnega nadzora. Uredba (EU) 2017/625 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 15. marca 2017 o izvajanju uradnega nadzora in drugih uradnih dejavnosti, da se zagotovi uporaba zakonodaje o živilih in krmi, pravil o zdravju in dobrobiti živali ter zdravju rastlin in fitofarmacevtskih sredstvih enotno ureja področje uradnega nadzora (v nadaljevanju Uredba (EU) 2017/625), v 11. členu zavezuje pristojne organe držav članic, da vsaj enkrat letno posredujejo javnosti informacije z organizacijo in izvajanjem uradnega nadzora. Te informacije Uprava za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin objavi na svojih spletni strani v obliki letnih poročil. Poleg tega pa evropska zakonodaja omogoča, da pristojni organi dajo javnosti na voljo informacije o razvrstitvi posameznih izvajalcev dejavnosti na podlagi rezultatov uradnega nadzora, vendar samo v primeru, če so za to določena merila razvrščanja in vzpostavljene ustrezne ureditve za zagotavljanje pravičnosti, doslednosti in preglednosti postopka razvrstitve.

Primerljivo shemo, kot je navedena v predlogu, imajo predpisano na Danskem (About the Danish Smiley Scheme findsmiley.dk), kar bi lahko bil primeren model za prikaz rezultatov uradnega nadzora živilskih obratov tudi v RS.  Danci namestijo na vidno mesto smeške v vseh svojih maloprodajnih živilskih podjetjih od leta 2001. Štirje različni smeški kažejo, kako dobro podjetje izpolnjuje predpise o hrani. Poročila morajo biti prikazana potrošnikom, da jih lahko preberejo, preden se odločijo vstopiti v trgovino ali restavracijo. Poročila morajo biti tudi zlahka dostopna na spletnih straneh podjetij. Filozofija v ozadju sheme Smiley je, da so potrošniki bolj informirani in se na podlagi tovrstnih ocen odločajo o tem, kje bodo nakupovali. Na ta način so živilski obrati stimulirani k zagotavljanju visoke ravni varnosti hrane. Pristojni inšpektorji ob nenapovedanih uradnih nadzorih preverjajo, kako skladni so obrati s predpisanimi pogoji. Vse trgovine, restavracije in druga podjetja, ki prodajajo hrano in pijačo, so predmet inšpekcijskih pregledov danske uprave za veterinarstvo in hrano.

Menimo, da bi bil predlog lahko podlaga za razpravo v okviru priprave področne zakonodaje, o uvedbi podobne sheme za prikaz rezultatov uradnega nadzora nad higieno živil kot na Danskem. Bi pa prikaz rezultatov uradnega nadzora, pomenil dodatno obremenitev pristojne inšpekcije, kar bi posledično zahtevalo zaposlitev dodatnih kadrov. Brez pogostejše frekvence nadzora bi bila lahko objava ugotovitev nadzora škodljiva.

V skladu z obstoječo pravno ureditvijo, mora živilski obrat ugotovljene neskladnosti v odrejenem roku odpraviti, kar se preveri v kontrolnem inšpekcijskem nadzoru. Če so neskladnosti odpravljene, je živilski obrat ponovno skladen s predpisanimi pogoji. Pristojni organ pa javnosti, informacije rezultatih izvedenega uradnega nadzora posreduje vsaj enkrat letno. V primeru vzpostavitve predlaganega sistema označevanja skladnosti bi bilo potrebno zagotoviti izvajanje inšpekcijskih pregledov v rednih časovnih intervalih - enkrat na leto. V skladu z obstoječo pravno ureditvijo, pristojni organi izvajajo uradni nadzor nad vsemi izvajalci dejavnosti redno, na podlagi ocene tveganja in ustrezno pogosto ob upoštevanju predpisanih kriterijev za oceno v 9. členu Uredbe (EU) 2017/625. Na podlagi ocene tveganja se določi živilske obrate, ki so predmet uradnega nadzora v tekočem letu.  Živilski obrati tako niso nujno predmet nadzora v enakih časovnih intervalih, kot bi to moralo biti zagotovljeno v primeru ocenjevanja obratov na podlagi rezultatov uradnega nadzora.  Če zaradi manjka v kadrovskih virih, ponovnega nadzora in ocene obrata, ne bi bilo mogoče izvesti pravočasno, bi slabše ocenjeni živilski obrat lahko imel dalj časa zaznano slabšo oznako (oceno), kar bi lahko imelo negativne finančne posledice.

Določiti bi bilo potrebno merila za razvrščanje in vzpostaviti ustrezno ureditev za zagotavljanje pravičnosti, doslednosti in preglednosti postopka razvrstitve. Vzpostavljena pa bi morala biti tudi ustrezna informacijska podpora.

Komentarji