Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Sistem za prikaz klicatelja, če je pravna oseba

382 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Prebivalci na dnevni ravni prejemamo klice iz neznanih številk, za katere se vsake toliko izkaže, da gre za klicatelje, ki se želijo okoristiti na račun prejemnika klica. Temu so dovzetne predvsem skupine prebivalcev (starejši, otroci, idr.), ki so preveč zaupljive in/ali niso suverene pri uporabi elektronskih naprav.

Vladi predlagam, da najde rešitev, da bi ponudniki mobilnih (/telefonskih) storitev omogočili, da se uporabniku ob prejemu klica izpiše naziv klicatelja, v kolikor gre za pravno osebo.

42 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P Predlagateljica007 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


13. 7. 2023

Odziv Ministrstva za digitalno preobrazbo

Določbe Zakona o elektronskih komunikacijah (Uradni list RS, št. 130/22 in 18/23 – ZDU-1O, v nadaljevanju ZEKom-2) urejajo varovanje pravice do komunikacijske zasebnosti v skladu z Direktivo 2002/58/ES Evropskega parlamenta in Sveta o obdelavi osebnih podatkov in varstvu zasebnosti na področju elektronskih komunikacij in sicer tako v pogledu zaščite pravice kličočega, da zavrne prikaz identitete priključka, s katerega kliče in pravico klicanega, da zavrne klice z neprepoznanih priključkov.

Tako je 222. členu ZEKom-2 podan okvir za zaščito pravic in legitimnih interesov v zvezi s prikazom identitete priključka in priključka v zvezi. Če izvajalec storitve nudi prikaz identitete kličočega priključka, mora imeti kličoči uporabnik pred vsakim klicem možnost, da sam, z enostavnimi sredstvi in brezplačno prepreči prikaz identitete priključka, s katerega kliče, klicani naročnik pa mora imeti možnost, da z enostavnimi sredstvi zavrne dohodne klice, pri katerih je kličoči uporabnik ali naročnik preprečil prikaz identitete kličočega priključka. Ne glede navedeno morajo operaterji brezplačno razveljaviti preprečitev prikaza identitete kličočega priključka pri klicih na številko za komunikacijo v sili.

V 223. členu ZEKom-2 je določeno, da če naročnik pisno zahteva od operaterja, da izsledi zanj zlonamerne in nadležne klice, sme operater začasno, vendar največ tri mesece, beležiti izvor vseh klicev, ki se zaključijo v omrežni priključni točki tega naročnika, tudi tistih, za katere se zahteva preprečitev prikaza identitete kličočega priključka.

V skladu z 226. členom ZEKom-2 je uporaba samodejnih klicnih in komunikacijskih sistemov za opravljanje klicev na naročnikovo telefonsko številko brez človekovega posredovanja (npr. klicni avtomati, SMS, MMS) telefaksov in elektronske pošte za namene neposrednega trženja dovoljena samo na podlagi naročnikovega ali uporabnikovega predhodnega soglasja.

Izvajanje navedenih določb nadzira Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije razen določb 223. člena ZEKom-2, ki jih nadzira Informacijski pooblaščenec.

Komentarji