Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Označevanje con, kjer je hitrost omejena na 30 km/h

940 OGLEDOV 17 KOMENTARJEV

Predlagam vladi, da se na območjih, kjer je lokalna skupnost hitrost ceste omejila na 30 km/h, le to obvezno večkrat označi tudi z napisi na vozišču in sicer z oznako 5603 Območje omejene hitrosti. Pri vožnji v naselju je hitrost omejena na 50 km/h. Nič kolikokrat sem opazil, da je na določenem delu ceste ob uvozu na visokem stebru postavljen znak "cona 30" vendar pa je potrebno pri zavijanju paziti na kolesarje, pešce, drug promet in se velikokrat zgodi, da se omenjen prometni znak nehote spregleda. Namen umirjenega prometa je, da vsakdo, ki se na tem delu nahaja, to tudi ve. V praksi pa je na začetku ulice postavljen znak, občasno skorajda skrit v kakšnih vejah, na višini, ki je skoraj izven vidnega polja. Moje mnenje je, da bi morala biti cona 30 večkrat označena tudi na vozišču, da se bo voznik tega jasno zavedal. Drugače je nemalokrat skrit znak za omejitev 30 v naselju zgolj mesto za zbiranje denarja od prehitrih voznikov, ki se cone 30 niti ne zavedajo. Namen cone 30 pa bi moral biti ravno to, da se voznik tega zaveda in je na to večkrat opozorjen z jasno vidno prometno signalizacijo.

44 glasov

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR B Bojan Jelen 4 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


21. 3. 2023

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Umirjanje prometa ima za osnovni cilj ureditev prometnih razmer v naseljih in drugih bivalnih okoljih, tako da so primerna za bivanje in počutje prebivalcev. V večini primerov gre tu za že zgrajena bivalna okolja, kjer je žal s temi ukrepi potrebno sanirati storjene napake na področju načrtovanja in izvedbe prostorskih ureditev.

Med vrsto naprav in ukrepov za umirjanje prometa sodijo sistemski ukrepi, določeni s prometno ureditvijo, ki jo za cesto ali njen del v pristojnosti upravljavca ceste. V večini primerov o teh ukrepih, na podlagi 112. člena Zakona o cestah  (Uradni list RS, št. 132/22, 140/22 – ZSDH-1A in 29/23; v nadaljnjem besedilu: ZCes-2) odločajo občine s sprejemanjem prometnih ureditev za določene dele naselij, kjer poleg ostalih ukrepov opredelijo tudi ureditev mirujočega prometa, določijo območja umirjenega prometa, območja za pešce, območja omejene hitrosti ter druge obveznosti udeležencev cestnega prometa.

V primerih umirjanja prometa se običajno najprej uporabijo regulativni ukrepi, ki predstavljajo niz prometnih pravil, določenih z  Zakonom o pravilih cestnega prometa  (Uradni list RS, št. 156/21 – uradno prečiščeno besedilo in 161/21 – popr.; v nadaljnjem besedilu: ZPrCP). V okviru konkretizacije prometne ureditve se to odraža s postavitvijo ustrezne prometne signalizacije. S tem ukrepom se jasno definirajo prometna pravila za cesto ali njen del, na podlagi predhodne odločitve o  režimu prometne ureditve. Prometno ureditev za vzpostavitev območij omejene hitrosti lahko občine izvedejo le na podlagi splošnega akta občine, s katerim je takšna prometna ureditev določena.

ZPrCP določa, da je najvišja dovoljena hitrost v območju omejene hitrosti 30 km/h. Skladno s Pravilnikom o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah (Uradni list RS, št. 99/15, 46/17, 59/18, 63/19 in 150/21; v nadaljnjem besedilu: Pravilnik) se  območja omejene hitrosti označujejo s prometnim znakom za izrecno odredbo »2421 – območje omejene hitrosti«, ki se postavlja na mesto v naselju, kjer se to območje začenja, s prometnim znakom »2422 – konec območja omejene hitrosti« pa se ta izrecna odredba prekliče. Znaki morajo biti postavljeni na vseh vhodih, kakor tudi izhodih iz območja omejene hitrosti.

Med označbe na vozišču in drugih prometnih površinah, ki so določene z 39. členom Pravilnika spadajo tudi napisi in simboli na vozišču, ki udeležencem v cestnem prometu sporočajo vzpostavljene omejitve. Za območje omejene hitrosti se poleg vertikalne signalizacije lahko dodatno uporablja tudi označba 5603, oziroma 5603-1, katere izvedba je poudarjena na kontrastni rdeči podlagi. Odločitev o uporabi teh označb pa je v pristojnosti upravljavca ceste, ki v okviru prometnih ureditev, na podlagi načrta prometne ureditve, odloča o vzpostavitvi  območij omejene hitrosti.

Komentarji