11. 11. 2022
Odziv Ministrstva za infrastrukturo
Na področju urejanja površin za mirujoči promet se pri nas ugotavlja, da so označbe parkirnih mest različnih velikosti. Razlogi so različni, predvsem pa to izhaja v primerih, ko namembnost stavbe zahteva določeno število parkirnih mest, prostorske omejitve pa tega ne omogočajo, in v primerih, ko se te površine tržijo.
V letu 2018 je bila sprejeta novelacija Pravilnika o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah (Uradni list RS, št. 59/18), s katero so določeni pogoji za označevanje parkirnim mest na javnih površinah in površinah, ki se uporabljajo za javni cestni promet. Označevanje parkirnih mest se lahko izvaja le pod pogojem, da so zagotovljene dimenzije le teh, ki jih pravilnik določa za primer vzdolžnega, poševnega ali pravokotnega parkiranja. Predpisani minimalni standard zagotavlja ustrezno velik prostor za parkiranje povprečnega osebnega vozila, vključno z zahtevano širino dovozne poti glede na kot parkiranja. S tem je je bila odpravljena pravna praznina, saj je dosedanja regulativa na tem področju obstajala le kot priporočilo. Večja širina (najmanj 2,70 m) je zahtevana tudi za parkirna mesta, ki so rezervirana za vozila staršev z malimi otroki.
Enake velikosti parkirnih mest so zahtevane tudi pri gradnji stanovanj, saj Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o minimalnih tehničnih zahtevah za graditev stanovanjskih stavb in stanovanj (Uradni list RS, št. 205/21) določa, da mora, glede na organizacijo parkiranja, velikost dovozov in parkirnih mest za osebna vozila ustrezati zahtevam iz predpisa, ki ureja prometno signalizacijo in prometno opremo na cestah.
Dimenzije parkirnih mest, ki se lahko označujejo na javnih parkirnih površinah in parkirnih površinah, ki so namenjene za javni promet, so primerljive dimenzijam, ki se uporabljajo v evropskem prostoru, ob upoštevanju racionalne rabe prostora.