7. 11. 2022
Odziv Ministrstva za infrastrukturo
Ministrstvo za infrastrukturo (v nadaljevanju: MZI) navedenemu predlogu nasprotuje zaradi zahtev Direktive Sveta 1999/37/ES z dne 29. aprila 1999 o dokumentih za registracijo vozil (UL L št. 138 z dne 1. 6. 1999, str. 57), zadnjič spremenjene z Direktivo (EU) 2022/362 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. februarja 2022 o spremembi direktiv 1999/62/ES, 1999/37/ES in (EU) 2019/520 glede zaračunavanja pristojbin vozilom za uporabo določene infrastrukture (UL L št. 69 z dne 4. 3. 2022, str. 1); povezava: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/?uri=CELEX%3A01999L0037... (v nadaljevanju: Direktiva 1999/37/ES).
Navedena direktiva v prvem odstavku člena 3 in v Prilogi I določa, da se za vsako registrirano vozilo izda registracijski dokument, in sicer v eni izmed dveh oblik: kot papirni dokument ali kot pametna kartica. Za papirno obliko so nadalje podrobno določene skupne dimenzije papirnega dokumenta, varnostne zahteve pred ponarejanjem, obvezni in neobvezni podatki (minimalna vsebina) ter usklajene kode podatkov, za obliko pametne kartice pa format kartice, natiske, hranjenje in zaščito podatkov, verifikacijo avtentičnosti podatkov itd.
Navedena direktiva tako ne omogoča, da ne bi država članica Evropske unije (v nadaljevanju: EU) izdala registracijskega dokumenta, to je prometnega dovoljenja, v eni izmed predpisanih oblik.
Iz dokumenta »The Vehicle and Driver Chain in Europe« (link: www.ereg-association.eu/media/2718/2022-the-vehicle-and-driver-chain.p..., ki ga pripravlja in na svoji spletni strani objavlja EReg (The Association of European Vehicle and Driver Registration Authorities) je na 17. strani objavljena tabela, iz katere je razvidno, da imajo prometno dovoljenje v obliki pametne kartice uvedene le tri države članice Evropske unije - Avstrija, Nizozemska in Slovaška, vse ostale države članice EU pa imajo papirni dokument.
MZI podpira digitalizacijo v čim večji meri in kjerkoli je to mogoče izvesti, vendar dokler se EU načelno ne odloči za prehod na digitalizacijo pri prometnih dovoljenjih in izrecno določi pravila za taka prometna dovoljenja, je Republika Slovenija dolžna Direktivo 1999/37/ES upoštevati. Prometna dovoljenja namreč niso domena vsake posamezne države članice EU, ampak so prav zaradi prostega pretoka znotraj EU predmet urejanja evropskega prava.
MZI sledi in spremlja aktivnosti Evropske komisije, ki vplivajo na omenjeno področje. V zvezi s tem je MZI seznanjeno, da je v začetku oktobra 2021 Evropska komisija v okviru revizije svežnja EU o tehničnih pregledih (tri direktive, med katerimi je tudi Direktiva 2014/46/EU, ki spreminja Direktivo Sveta 1999/37/ES o dokumentih za registracijo vozil) predstavila okvirne ideje sprememb direktiv iz svežnja, med katere so dodali tudi digitalizacijo dokumentov, kar bi lahko vodilo tudi v morebitno digitalizacijo prometnega dovoljenja za vozilo. Evropska komisija bo preverila ideje in izvedla študijo ocen učinkov ter na njeni podlagi pripravila predloge sprememb evropskih predpisov. MZI bo še naprej sodelovalo v aktivnostih delovne skupine Evropske komisije, ki obravnava navedeno področje.
Pogoje za udeležbo vozila v cestnem prometu določa 25. člen Zakona o motornih vozilih (Uradni list RS, št. 75/17 in 92/20 – ZPrCP-E), ki med navedenimi navaja tudi veljavno prometno dovoljenje. Navedeni obveznosti sledijo globe. Prisotnost prometnega dovoljenja v vozilu Policiji in drugim nadzornim organom omogoča lažji nadzor vozila v cestnem prometu, vsekakor pa Policija za vsako kontrolirano vozilo ne preverja podatkov o vozilu na elektronski način iz evidence registriranih vozil. Seveda se navedeno nanaša na slovensko Policijo, zagotovo pa tuja Policija in tuji nadzorni organi, v namen nadzora vozila na njihovem območju, nimajo neposrednega dostopa do slovenske evidence registriranih vozil, zato je njim omogočen nadzor nad vozilom samo preko prometnega dovoljenja.
Iz navedenega sledi, da MZI v tem trenutku ne more spremeniti določb Zakona o motornih vozilih, ki se nanašajo na prometno dovoljenje in nadzor nad vozili v cestnem prometu.
Slikanje tablic za pridobitev osebnih podatkov? Potem sledi slikanje tvojega obraza in pridobitev podatkov o tebi "na klik"? Le kaj gre lahko narobe...
Če pride do električnega mrka, pa vsi na ceste. Boljša rešitev en dokument za vse.
Na tem dela makedonski duh ministrice ki pa še ni nič naredila, razen da pride z fasciklom pod pazduho v službo in se z njim hvali.
Naj policaj, ko ustavi avtu, slika tablico in dobi podatke že preden reče "Dokumente prosim"
Fajn. Nobene anonimnosti več, ker bo vsak policaj, ki ima slab dan iskal nekoga, ki mu ni všeč, da ga lahko mal j***!
Edina smiselna zadeva, ki bi morala biti povsem digitalna so zdravniški dokumenti!
Odličen predlog, tudi vozniška bi lahko bila elektronska in še marsikaj drugega.
Bil je en izračun koliko stane časa in denarja podaljševanje in printanje prometnih dovoljenj...vsekakor bi se lahko bolj pametno porabil ta denar posebej sedaj ko šparamo na energiji;)
Sedaj imaš papir in je strošek precej fiksen, ko boš imel digitalno in gor prisesano goro informatikov bo pa verjetno drugače. Morda papir res ne bo stal v ozadju pa bo mlelo in stalo (proračun).
Malo še počakajmo, nekje je pisalo da je kot prva država v EU dala kot vaš predlog na plano Finska in še ni v uporabi, delajo na tem, odkar imamo tistega DUH-a na digitalnem ministrstvu pa tudi v naslednjih 50 letih ni za pričakovat kake novosti na področju. , ki bi vsem omogočil lagodnejše življenje, začenši pri e-volitvah saj pri takih volitvah težko goljufaš zaradi digitalnega potrdila.
Možno bi bilo overit tudi druge uporabnike, a to bi povzročilo dodaten strošek in nevšečnosti. Sploh, če je kaj nujno in nekdo ne bi bil overjen za vožnjo.
Hm, morda možnost zlorabe. Kajti sedaj ti lastnik ob dovoljenju vožnje njegovega vozila, da tudi prometno. Kako bi potem vedeli, da vozilo ni ukradeno. Seveda si ne sme sestavit pooblastila, a če je ukradel avto, bo tudi to verjetno storil. Avto bo registriran, kar lahko policija preveri z prometne ali iz tablic že sedaj. Policija je verjetno trenutno tudi bolj pozorna v kolikor nimaš prometne in voziš tuj avto.
Hm, ne vidim povezave. Sedaj policija v prometni prebere lastnika, potem ga bo pa elektronsko. In ko voznik pokaže še osebni dokument, v obeh primerih vidi ujemanje ali neujemanje.
In tudi sedaj ima večina ljudi prometno v avtu nekje zataknjeno.
podpiram, saj imamo ministrstvo za digitalizacijo, ki bi nam raje dodelila čip kot pa se ukvarjala s tako enostavnimi rečmi ki jih predlagatelj podaja.