Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev/prepoved nevarnega trenda elektronskih cigaret ("Vape-ov") za enkratno uporabo zaradi izrednega onesnaževanja okolja.

5511 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Elektronske cigarete za enkratno uporabo so naprave z interno baterijo, ki je ni mogoče ponovno napolniti. Cigarete so napolnjene z e-tekočino, ki jo uporabnik vdihuje. Ko e-tekočine zmanjka, se napravo preprosto vrže stran, največkrat v nepravilne zabojnike z odpadki. V povprečju bo ta izdelek za enkratno uporabo zagotovil približno 300 vdihov, podobno kot zavojček 20 tradicionalnih cigaret. Za kadilca, ki pokadi en zavojček tradicionalnih cigaret dnevno, to pomeni, da uporablja eno elektronsko cigareto za enkratno uporabo na teden. Torej je to 52 naprav v enem letu, kar bo povzročilo ogromno količino odpadkov.

Ob transportu na odlagališča se elektronske cigarete poškodujejo, ter tako puščajo kovine, baterijsko kislino in nikotin v okolje. Ti odpadki lahko onesnažijo vodo in živalske habitate, zaradi česar niso varni za njihove prebivalce.

Ta ukinitev je potrebna v čimkrajšem možnem času. Razlog je še podkrepljen s tem, da je na trgu dostopnih obilo elektronskih cigaret z možnostjo ponovne uporabe, ki zmanjšajo število odpadkov zaradi elektronskih cigaret za 52x v enem letu!

Katastrofalen okoljski vpliv teh izdelkov je dobro dokumentiran, recikliranje teh naprav je zapleteno, delovno intenzivno ter zamudno.

Storimo to, kar je potrebno za zaščito okolja ter preprečimo prodajo elektronskih cigaret za ponovno uporabo zdaj!

35 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Z Zaskrbljen državljan 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


18. 10. 2022

Odziv Ministrstva za okolje in prostor

V zvezi s prepovedmi določenih materialov ali proizvodov na trgu v RS vam v nadaljevanju pojasnjujemo, da je trg RS del notranjega trga EU. Prosti pretok proizvodov je nujen za zagotavljanje delovanja notranjega trga, ki ostaja temelj konkurenčnosti podjetij EU in izbire za potrošnike, zato je za določene ukrepe, kot so prepovedi dajanja na trg proizvodov, nujno usklajeno ukrepanje.  Zaradi pomanjkanja ustreznih in celovitih pravil notranjega trga lahko države članice ali industrije razvijajo pobude, ki poslabšajo delovanje notranjega trga, saj povzročajo morebitne ovire, razdrobljenost in neusklajene pristope ter neenake konkurenčne pogoje za podjetja, ki poslujejo na notranjem trgu. RS sama ne bi mogla izvajati ukrepov takega obsega, ne da bi ustvarila razlike v zahtevah za podjetja in ovire za prosti pretok proizvodov, regulativno breme in čezmerne stroške poslovanja. Poleg tega bi se na splošno zaradi posamičnega ukrepanja le na ravni držav članic neizogibno izoblikovala različna orodja, zaradi katerih bi izbira potrošnikov postala bolj zapletena. V primeru individualnega ukrepanja držav članic je zelo visoko tveganje nastanka različnih konkurenčnih sistemov, ki temeljijo na različnih metodah in pristopih, zlasti za proizvode, s katerimi se trguje na celotnem notranjem trgu. Glede na navedeno, se lahko le z ukrepanjem na ravni EU določijo usklajene zahteve glede proizvodov in zahteve glede informacij o vidikih trajnosti, ki se uporabljajo po vsej EU, s čimer se zagotovi prosti pretok blaga, potrošnikom pa ustrezne in zanesljive informacije o trajnostnih in krožnih značilnostih izdelkov, ne glede na to, v kateri državi članici se kupijo. Določitev zahtev na ravni EU ima jasno dodano vrednost, saj se tako vzpostavi usklajen in dobro delujoč notranji trg v vseh državah članicah, s tem pa enaki konkurenčni pogoji za podjetja, ki poslujejo na notranjem trgu. 

Komentarji